انواع کمپرسی-کمپرسی سازی

انواع کمپرسی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر-


کمپرسی سازی یکی از انواع خدماتی است که احمدی خیبر به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. امروه با کاهش بار و افزایش تعداد خودروهای شاغل در بخش حمل و نقل جاده ای. یکی از پرفروش ترین و پرکاربردترین خودروهای سنگین در کشور است. که مربوط به مدل های مختلف کمپرسی است.

دلیل آن این است که معادن متنوع زیادی در کشور وجود دارد که تراکم برای آنها بسیار مفید است. ساخت اتاق کمپرسی با کیفیت باعث شده است که به راحتی و بدون هیچ نگرانی ای بارها حمل شوند.

فهرست عناوین

کامیون کمپرسی چیست و کاربرد آن کدام موارد است؟

تاریخچه کمپرسی در چه زمانی است و در قدیم چگونه بوده است؟

بررسی ارتفاع کمپرس ها و مثالی از آن :

اما چرا باید به موضوع ارتفاع و اندازه کمپرسی بپردازیم؟

آشنایی با پیشرفته ترین کمپرسی دنیا و بررسی آن:

مدل های مختلف کمپرسی و همه چیز در مورد آن:

نتیجه گیری که می‌توان از مقاله مربوط به کمپرس سازی گرفت:

سوالات متدوالی که درباره این مقاله برای کابران عزیز پیش می‌آید:

فهرست تصاویر

انواع کمپرسی 1 کامیون غیر جاده ای

انواع کمپرسی 2بارگیری محصولات کشاورزی

انواع کمپرسی 3کمپرس قدیمی

کامیون کمپرسی چیست و کاربرد آن کدام موارد است؟

عنوان کمپرسی سازی
نویسنده زهرا صناعیان
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1503 کلمه
مدت زمان مطالعه 15 دقیقه

کمپرسی مدلی از کامیون است که دارای محفظه ای مکعبی در عقب آن است. از این انبار برای حمل انواع مصالح ساختمانی، قطعات مختلف، کارهای‌خاکی و نخاله‌های ساختمانی در معادن یا تونل ها استفاده می‌شود.

از دیگر کمپرس های قابل باربری از کامیون ها می‌توان به حمل شن، خاک، شن، آسفالت، گچ و… اشاره کرد. عملکرد آن توسط یک مکانیزم تخلیه کمک می‌کند، به این معنی که یک بازوی هیدرولیک کمپرسور را بلند می کند. و شارژ را از طریق یک پیستون در پایین قسمت عقب تخلیه می‌کند.

کمپرس ساز ها در سراسر دنیا برای ساخت اتاق کمپرسی به این نکات توجه دارند که کدام یک باید چه اتاقکی برای حمل بار نیاز دارند. یکی از برندهای ممتازی که در زمینه تولید کامیون کمپرسی فعالیت می‌کند رنو است. این شرکت در فرانسه مستقر است، اما در ایران نیز نمایندگی دارد و به عرضه محصولات می‌پردازد.

ahmadikheybar یکی از نمایندگان تامین کننده کامیون های کامیون در ایران زیر نظر رنو می‌باشد.

تاریخچه کمپرسی در چه زمانی است و در قدیم چگونه بوده است؟

اولین کامیون تخلیه شده مربوط به سال 1896 است. و در غرب اولین کامیون بخار با ظرفیت نصب بار با شرکت کمپرسی سازی Turneycraft ساخته شد.

سپس کامیون دامپ موتور در ایالات متحده آمریکا که شامل شرکت های تجهیزات کوچکی مانند:

Fruehauf، Galion Buggy Co، Lauth-Juergens

و در نهایت سایر شرکت های مرتبط با این وسایل نقلیه می‌شود.

کمپرسی پیشرفت های زیادی دارد که مهمترین و پرکاربردترین قطعات آن عبارتند از:

  • کابین
  • اتاق جابجایی مواد
  • شاسی بلند
  • لاستیک ها
  • ترمزهای خلاء
  • سیستم هیدرولیک
  • اسکله ها

بررسی ارتفاع کمپرس ها و مثالی از آن :

ساخت اتاق کمپرسی نسبت به نوع استفاده آن ها متفاوت است. کامیون کمپرسی مدل های بسیار متفاوتی دارند. بنابراین ارتفاع، حجم و اندازه هر یک از آنها با به بقیه متفاوت است. معیارهای مورد استفاده برای آنها ارتفاع از زمین تا لبه و ارتفاع از زمین است.

به عنوان مثال، یک کمپرسی 6 چرخ بین 1.45 تا 1.65 متر از زمین تا لبه فاصله دارد، در حالی که یک کمپرسی 40 فوتی بین 1.7 تا 1.8 متر ارتفاع دارد.

کمپرسی سازی احمدی خیبر با توجه به نیاز و کارایی کمپرسی، اتاقک مورد نظر را می‌سازد.

اما چرا باید به موضوع ارتفاع و اندازه کمپرسی بپردازیم؟

زیرا یکی از مهمترین معیارهایی که برای بدست آوردن ظرفیت کمپرس ها استفاده می‌شود مربوط به ارتفاع می‌باشد. اساساً به این ترتیب است که هر کمپرسی که ارتفاع بیشتری داشته باشد. به این معنی است که بار بیشتری در داخل آن قرار می‌گیرد و محفظه آن ظرفیت بیشتری دارد. این چیدمان نیز با توجه به قدرت موتور کابین در نظر گرفته شده است.

آشنایی با پیشرفته ترین کمپرسی دنیا و بررسی آن:

ساخت اتاق کمپرسی توسط سازنده ها و کمپرسی ها از نظر مشخصات، کارکرد، ظاهر و تکنولوژی به دو دسته رایج بزرگراهی و غیر جاده ای  ( عکس نمونه انواع کمپرسی 1 کامیون غیر جاده ای)تقسیم می‌شوند. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

کامیون غیر جاده ای-کمپرسی سازی

کامیون غیر جاده ای-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

انواع کمپرسی 1 کامیون غیر جاده ای

  • کامیون کمپرسی معمولی یا جاده ای

مدل های بزرگراه عمدتاً برای حمل و نقل مواد و بار در جاده ها استفاده می‌شود که بسیار انعطاف پذیر نیز هستند. ابعاد این کمپرس ها کوچکتر بوده و در عوض قابلیت مانور بیشتری دارند. در ساخت این کمپرس ها از یک یا دو محور متحرک استفاده می‌شود که باعث افزایش مقاومت آنها می‌شود. معمولا کمپرسی سازی ها به این نکات توجه بالایی دارند.

از مهم ترین ویژگی کمپرسی جاده ای سرعت بالا و قدرت موتور آنهاست. این نوع کمپرسی می‌تواند تا 18 تن بار را در جاده جا به جا کند.

  • کامیون های غیر بزرگراهی

نوع دیگری ازکمپرسی وجود دارد که فقط برای حمل شن‌و‌ماسه، خاک، انواع مصالح ساختمانی. مواد معدنی، عملیات حفاری و یا برای حمل بار در جاده های در شرایط نامناسب استفاده می‌شود.ساخت اتاق کمپرسی این نوع کامیون با توجه به این نوع شرایط صورت می‌گیرد.

از نظر ظاهری بزرگتراز کمپرسی های جاده ای هستند. به همین دلیل می توان از آنها در جاده های ناهموار استفاده کرد.

این دسته از کمپرسی های آفرود سرعت سفر بسیار کمی دارند، معمولا بین 45 تا 70 کیلومتر در ساعت می‌باشد. همچنین از دیگر ویژگی های این دامپر مانورپذیری کم است.

البته با توجه به وزن شما هر دو حالت طبیعی است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ساخت کمپرسی ها، به سایت کمپرسی سازی ahmadikheybar مراجعه فرمایید. (عکس نمونه از انواع کمپرسی 2بارگیری محصولات کشاورزی )

بارگیری محصولات کشاورزی-کمپرسی سازی

بارگیری محصولات کشاورزی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

انواع کمپرسی 2بارگیری محصولات کشاورزی

مدل های مختلف کمپرسی و همه چیز در مورد آن:

  • کمپرسور هیدرولیک:

این کمپرسی اولین بار توسط شرکت وود هیست وارد بازار شد.این شرکت در جنگ جهانی اول بسیار فعال بود. ( عکس نمونه انواع کمپرسی 3کمپرس قدیمی)و چون در آن زمان تقاضا زیاد بود رونق زیادی داشت امروزه تقریبا اکثر کمپرسی ها هیدرولیک کار می‌کنند و تولید می‌شوند. در مدل های مختلف که هر کدام کارکرد خاصی دارند و بیشتر در تامین مصالح ساختمانی عمل می‌کنند.

ساخت اتاق کمپرسی در قدیم توسط شرکت وود هیست انجام می‌شد.

یک کمپرسی استاندارد را می‌توان با قطعه ای به نام شاسی نصب کرد. و عرشه کمپرسی توسط قوچ های هیدرولیک عمودی نصب شده در قسمت جلوی بدنه یا یک قوچ و اهرم هیدرولیک. که به صورت افقی بین ریل های قاب قرار گرفته اند بالا می‌رود.

کامیون های قدیمی-کمپرسی سازی

کامیون های قدیمی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

انواع کمپرسی 3کمپرس قدیمی

  • کامیون کمپرسی استاندارد:

مدل های استاندارد شامل کمپرسی هایی هستند که مخزن آنها همیشه به پشت وصل است. و فقط به آنها کمپرسی می‌گویند! استانداردترین ظرفیت بار در مدل های استاندارد 20-25 تن است که معروفترین مدل موجود در ایران یعنی برند ولوو می‎باشد.

کمپرسی سازی احمدی خیبر اطلاعات بیشتری را در مقاله های دیگر به شما ارائه می‌دهد.

این مدل ها به دلیل داشتن موتور قدرتمند و کشندگی بالا بسیار محبوب هستند. و اکثر افراد ترجیح می‌دهند به سراغ این مدل بروند. تخلیه کننده می‌تواند به راحتی از داخل شهر عبور کند و محدودیت های ترافیکی را شامل نمی‌شود. مدل های استاندارد عمدتا برای حمل و نقل مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.

  • تریلی کمپرس

این مدل یک بزرگتر دارد که معمولاً سنگین است. زیرا در محدودیت زمانی قرار نمی‌گیرد.

شرکت ساخت اتاق کمپرسی در کشور ما نمی‌تواند به گونه ای باشد که برای 26 تن و بیشتر وجود نداشته باشد. اگر از تریلر تخلیه کننده استفاده می‌کنید، باید بتوانید از ظرفیت آن استفاده کنید. و 26 تن را داخل آن قرار دهید. کمپرسی سازی خدمات شایانی را به شما ارائه می‌دهد.

کمپرسی تریلر به حجم زیاد توجه دارد که قابلیت نمایش بارها تا 35 تن را دارد. که باعث محبوبیت آنها برای حمل بارهای سنگین شده است.

نتیجه گیری که می‌توان از مقاله مربوط به کمپرسی سازی گرفت:

در این مقاله سعی شد در مورد انواع کمپرسی و انواع آن صحبت کنیم. موارد استفاده از کمپرسی ها و نکاتی برای ساخت و استفاده از کمپرسی ها و اتاق های کمپرسی را توضیح داده ایم. در این مقاله بیان شد که کمپرس هیدرولیک، استاندارد و… چه ویژگی هایی دارند و در چه مواردی استفاده می‌شود.

در این مقاله سری به تاریخچه کمپرس سازی زدیم. و دریافتیم که  در جنگ جهانی اول نیز کشور ها مخصوصا شرکت وود هیست فعالیت داشته است. ما در مورد تنوع محصولات قابل حمل این ماشین ها و اتاق های تخلیه ای که این شرکت تولید می‌کند صحبت کردیم. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تریلر ها می‌توانید به مقاله کمپرس سازی سر بزنید. ما سعی داشتیم در این مقاله بهترین ها را برای شما رقم بزنیم.

سوالات متدوالی که درباره این مقاله برای کابران عزیز پیش می‌آید:

  1. در چه سایتی می‌توان به مقاله های بیشتر درباره ساخت اتاق کمپرسی دسترسی داشت؟

در سایت ahmadikheybar می‌توان به مقاله های بیشتری در رابطه با ساخت اتاقک کمپرسی دسترسی داشت.

  1. چند نوع کابین برای اتاق کمپرسی وجود دارد؟
  • اتاق حمل ابزار و مصالح نظامی
  • اتاق دوجداره برای حمل کالا
  • اتاق مخصوص حمل مصالح ساختمانی
  1. آیا می‌توان از فضای بیرونی اتاق کمپرسی استفاده کرد؟

بله. ما می‌توانیم از فضای بیرونی اتاق کمپرسی بهره‌مند شویم و از آن استفاده کنیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *