کمپرسی قدیم- اتاق کمپرسی

کمپرسی قدیم- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر


اتاق کمپرسی با توجه به نوع محصول و کالای شما کاربرد دارد. اما به دلیل کم شدن میزان بارها و افزایش خودروها در حمل و نقل جاده ای. که پرکاربردترین و پرفروش ترین ماشین های سنگین در کشور به مدل های گوناگون کامیون کمپرسی مربوط می شود. یکی از دلایل آن تعداد بیشمار معدن ها می باشد. که وجود کمپرسی برای آنان ضروری می­باشد.

فهرست عناوین

تاریخچه کامیون های کمپرسی به تاریخی برمیگردد؟

ارتفاع کمپرسی ها و اتاق کمپرس چقدر می باشد؟

مدل های گوناگون کمپرسی و اتاق کمپرس را بشناسید.

زباله‌کش چیست و از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟

طراحی ماشین های زباله‌کشی و نحوه حمل زباله ها

ماشین آلاتی که خدمات شهری انجام می دهند را بشناسید

نتیجه گیری در رابطه ماشین های زباله‌کش

سوالات متداول در رابطه با ماشین های سنگین و اتاق کمپرس

فهرست تصاویر

کابین های کمپرسی 1 نوع اتاق

کابین های کمپرسی 2 نوع ماشین

کابین های کمپرسی 3 حمل زباله

تاریخچه کامیون های کمپرسی به تاریخی برمیگردد؟

در سال 1896 در غرب اروپا اولین کامیون ساخته شد. آن زمان اولین کامیون بخار همراه با قابلیت تخلیه بار توسط شرکت تورنیکرافت ساخته شد. همچنین پس از آن در کشور ایالات متحده آمریکا اولین کامیون کمپرسی ساخته شد. که تجهیزات آن توسط دو شرکت   Fruehauf,Galion Buggy Co,Lauth-Juergens تامین شد. و در آخر به واسطه شرکت های دیگر در سال 1910 که با این ماشین ها مرتبط بود، وارد بازار شد. که در تصویرکابین های کمپرسی 1 میبینید.

در حال حاضر کمپرسی ها پیشرفت بسیاری کرده اند. و اجزا و قطعاتی که در آن ها به کار رفته است پرکاربرد می باشد. این قطعات شامل:

  • اتاق کمپرسی و انواع آن در ahmadikheybar
  • شاسی ها
  • لاستیک ها
  • سیستم هیدرولیکی
  • فنرها
  • اتاقک حمل مصالح
  • ترمزهای خلا
عنوان اتاق کمپرسی
نویسنده فراست پور
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1805
مدت زمان مطالعه 18 دقیقه

نوع کابین- اتاق کمپرسی

نوع کابین- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کابین های کمپرسی 1 نوع اتاق

ارتفاع کمپرسی ها و اتاق کمپرسی چقدر می باشد؟

کامیون های کمپرسی دارای مدل های متنوع زیادی می باشند. به همین خاطر اندازه، حجم و ارتفاع آن ها در هر کدام متفاوت است. جهت بررسی ارتفاع معیار آن بر اساس ارتفاع از کف تا لبه و ارتفاع از زمین می باشد. برای مثال، یک کمپرسی 6 چرخ از زمین تا لبه ی آن بین 1.45 تا 1.65 متر می باشد. در صورتی که در کمپرسی 40 فوت ارتفاع بین 1.7 تا 1.8 می باشد. می توانید در سایت احمدی خیبر مشاهده نمایید.

چرا ارتفاع کمپرسی اهمیت دارد؟ زیرا یکی از معیارهای مهمی که میزان ظرفیت کمپرسی مشخص می شود، ارتفاع است. معمولا هر ماشین که ارتفاع بیشتری داشته باشد، بار بیشتری را در خود جای می دهد. بر این اساس قدرت موتور کابین هم مهم است.

مدل های گوناگون کمپرسی و اتاق کمپرسی را بشناسید.

برخی از کمپرسی ها در سایر کشورهای جهان بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرند یا بیشتر شناخته شده اند. در این قسمت به معرفی چند مدل کمپرسی می پردازیم.

 

کامیون های آفرود

یکی از انواع کمپرسی ها آفرود نام دارد که به عنوان بزرگترین نوع کمپرسی شناخته می شود. از این نوع کامیون ها برای استخراج شن و ماسه یا مواد معدنی شن استفاده می شود. از آنجایی که کمپرسی های آفرود بزرگ هستند، به راحتی می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و برای جاده های ناهموار مناسب هستند. این کامیون ها برای جاده های صعب العبور مناسب نیستند و به عنوان بهترین نوع کمپرسی برای حمل بار در مسافت های طولانی نیز شناخته می شوند. این نوع کمپرسی قابلیت حمل بار تا 60 تن را دارد. انواع آن را در احمدی خیبر ببینید.

کامیون های حمل و نقل

کامیون های حمل و نقل به آن دسته از کامیون های کمپرسی گفته می شود که توسط یک تریلر جداگانه یدک می شوند. ویژگی کلیدی این نوع کامیون و اتاق کمپرسی این است که تریلر مجزا دارای محفظه بار متحرک است. این نوع پیکربندی به کامیون اجازه می دهد تا ظرفیت بار بیشتری را بدون از دست دادن قدرت موتور داشته باشد. مانند نمونه که در تصویرکابین های کمپرسی 2 مشاهده می نمایید.

یک کانتینر جداگانه توسط یک موتور الکتریکی روی کامیون نصب می­شود که همزمان با چرخ ها می­چرخد و به داخل قاب تریلر کمپرسی می­رود. این نوع کمپرسی به شما این امکان را می­دهد که بار کامیون دیگری را به کامیون اصلی اضافه کنید. همچنین نمونه های آن در ahmadikheybarمی باشد.

کامیون کمپرسی جانبی

دامپ تراک­های کناری یکی از بهترین کمپرسی­های پرسرعت برای تخلیه بار هستند. این نوع کامیون در بین سایر کمپرسی ها ظرفیت بالایی دارد همچنین اتاق کمپرسی این نوع فضای بیشتری دارد. دامپرهای جانبی این ویژگی را دارند که به طرف دیگر متمایل شده و مواد را به راحتی روی زمین می­ریزند. از دیگر ویژگی­های این کامیون­ها می­توان به ایمنی در هنگام واژگونی اشاره کرد و از آنجایی که قدرت مانور محدودی دارند، برای مسافت های طولانی مناسب نیستند.

نوع کامیون- اتاق کمپرسی

نوع کامیون- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کابین های کمپرسی 2 نوع ماشین

کامیون کمپرسی استاندارد

نوع دیگری از کمپرسی ها، کمپرسی استاندارد نامیده می شود که رایج ترین نوع کمپرسی برای حمل مصالح در صنعت ساختمان می باشد. شاسی این کمپرسی توسط یک رم هیدرولیک نصب می شود و بین کابین و بدنه کامیون بالا می­رود. این کامیون دارای یک محور اتمسفر و یک یا چند محور عقب است. کامیون­های استاندارد به دو شکل 6 چرخ و 10 چرخ پیکربندی می­شوند. این کمپرسی ها قدرت مانور بالایی دارند اما برای عبور در خاک های نرم مناسب نیستند.

جهت مسافت های کوتاه از این نوع کامیون ها استفاده می­کنند. مقدار بار بارگیری شده در کامیون های کمپرسی جانبی کمتر از کامیون های استاندارد است.

زباله کش چیست و از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟

در زمان های گذشته جهت حمل زباله از واگن ها بهره می بردند. شورای ناحیه چیسویک اولین کامیون های حمل زباله را از شرکت کالسکه بخار و واگن سفارش دادند. طراحی نوعی بدنه جدید که ویژه حمل زباله های منزل ها و گرد و غبار بود. جهت تفیک زباله ها بخوانید.

ابتدا کامیون های روباز در دهه 1920 استفاده می­شد. اما زباله­ ها از پشت این کامیون ­ها ریزش می­کرد و بوی بدی داشت. به همین دلیل باعث شد از کامیون ­های سرپوشیده جهت حمل زباله ها بهره ببرند.

طراحی ماشین های زباله کش و نحوه حمل زباله ها

برای لودر عقب یک محفظه تعبیه شده است. که جهت قرار دادن اشیا می باشد. کامیون یک زنجیر دارد که کانتینر را بالا می برد. لودر عقب با استفاده بیل متحرک زباله ها را فشره سازی می­کند. از قیف بارگیری زباله­ها را خارج و پرس می­کند. نوع ماشین را در زیر کابین های کمپرسی 3می توانید مشاهده نمایید.

کمپکتور ها طراحی های متنوعی دارند. اما محبوب ترین آن ها سیستم “sweep and slide”. که در آن تیغه بسته‌کننده بر روی یک کالسکه متحرک می‌چرخد که به صورت بزرگ به جلو و عقب می‌لغزد. ردهای ساخته شده در کناره های بدنه، و سیستم “پیوند چرخشی” (مانند Dempster Routechief) که در آن تیغه به معنای واقعی کلمه بر روی یک مکانیسم به سبک “آونگ” متشکل از پیوندهایی که قوس حرکت تیغه را کنترل می کند، می چرخد.

سری Geesink GPM از یک تیغه بسته‌کننده چرخشی استفاده می‌کند که روی یک قاب U شکل معکوس می‌چرخد که تیغه را به داخل قیف پایین می‌آورد، جایی که زباله‌ها را به بیرون می‌برد. سپس قاب به داخل بدنه باز می گردد تا عمل فشرده سازی را انجام دهد. مانند برخی ماشین های حال حاضر در احمدی خیبر.

کمپکتورهای به اصطلاح “پیوسته” در دهه های 1960 و 1970 رایج بودند. طرح کوسه آلمانی (که بعداً روتوپرس) طراحی شد، از یک درام چرخان بزرگ مجهز به پدال‌های مارپیچی برای کشیدن زباله‌ها به داخل استفاده می‌کرد و آن را در اطراف یک مارپیچ با گام رو به کاهش فشار می‌داد تا آن را فشرده کند. سیستم‌های دیگر از پیچ ارشمیدس که به طور مداوم در حال چرخش بود برای کشیدن زباله‌ها و مثله کردن آن‌ها در داخل بدن استفاده می‌کردند.

ترکیبی از نگرانی‌های ایمنی، و مصرف سوخت بالاتر، محبوبیت کامیون‌های زباله کش فشرده‌سازی مداوم را کاهش داده است، و تنها طرح روتوپرس به دلیل توانایی آن در مقابله مؤثر با زباله‌های سبز برای کمپوست در تولید باقی مانده است.

یک سیستم بارگیری از عقب منحصر به فرد شامل یک لودر عقب و یک تراکتور بارگیری از جلو (معمولاً یک لودر جلوی کاترپیلار با یک پنجه Tink) برای جمع آوری زباله های محوطه (و در برخی شهرها، زباله و بازیافت) است. لودر جلو زباله های حیاط را در خیابان جمع آوری می کند و سپس در پشت لودر عقب بارگیری می کند.

حمل زباله- اتاق کمپرسی

حمل زباله- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کابین های کمپرسی 3 حمل زباله

ماشین آلاتی که خدمات شهری انجام می دهند را بشناسید

در خدمات شهری ماشین آلات زیادی کمک رسانی می کنند. این ماشین ها دارای سیستم هیدرولیک می باشند. برخی از این ماشین ها عبارت اند از: بازو غلطان، خودروهای جدول شو، اسکیپ لودر و خودروهای حمل زباله.

خودروهای زباله کش با نام های دیگر مانند خودرو زباله بر، زباله جمع کن، پرس زباله، مینی پک، حمل زباله مکانیزه و حمل زباله هاپردار شناخته می شوند. که وظیفه دارند دو کار مهم انجام دهند: ابتدا سطل را بلند کرده و داخل اتاق خودرو خالی کرده، سپس فشرده سازی و پرس آن که فضای اشغال شده کمتر شود و همچنین زباله ها تخلیه می­کند.

پرس زباله سیمی تریلر

زباله کش ها در سطح شهر زباله ها را جمع آوری می کنند، سپس داخل پرس زباله سیمی تریلر ریخته و به خارج از شهر انتقال می دهند. نمونه ای از آن را در ahmadikheybar مشاهده می نمایید.

جمع آوری زباله به دوسته تقسیم بندی می شود:

  • کامیونت زباله که زباله ها را جمع آوری می­کنند.
  • سیمی تریلی­ها که وظیفه دارند زباله­ها را به خارج از محل زندگی مردم و یا خارج از شهر منتقل کنند.

نتیجه گیری در رابطه ماشین های زباله کش

اتاقک های کمپرسی جهت حمل بار تهیه شده است. با توجه به کالای شما اتاق بار مورد نظر خود را می توانید انتخاب کنید. و به دلیل ارتفاع آن بار را می توان افزایش داد.

همچنین ماشین هایی جهت حمل زباله ها وجود دارند که با نام زباله کش شناخته می شوند.

با وسعت شهرها و افزایش شهرنشینی خدمات شهری یکی از مهم ترین قسمت های شهرداری های کشور می باشد. امروزه با توجه به منابع خودرویی و انسانی اصلی ترین وظیفه که نظافت و جمع آوری زباله ها می باشد، به بهترین صورت انجام می گیرد.

سوالات متداول در رابطه با ماشین های سنگین و اتاق کمپرسی

  1. چند نوع کامیون جهت حمل بار وجود دارد؟

کامیون استاندارد، کامیون جانبی، کامیون حمل و نقل، آفرود

  1. جهت حمل چه کالاهایی از اتاق های کمپرسی استفاده می شود؟

شن و ماسه، سنگ، مواد غذایی، زغال سنگ، مرغ و جوجه، کاربردهای نظامی، کانتینرهای چرخ دار

  1. چند نوع ماشین زباله کش وجود دارد؟

ماشین های حمل زباله به دو گروه تقسیم می شوند:

  • خودروهایی که زباله ها را در سطح شهر جمع آوری می­کنند.
  • خودروهایی که زباله ها را به بیرون از شهر منتقل می کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *