ماشین قیرپاشی - دستگاه قیرپاش دستی

ماشین قیرپاشی - دستگاه قیرپاش دستی - احمدی خیبر


دستگاه قیرپاش دستی گاهی اوقات به عنوان توزیع کننده آسفالت نیز شناخته می‌شود. قیر پاش وظیفه پاشش منظم و یکپارچه قیررا برروی هرسطحی ازمحل پروژه قبل ازریختن آسفالت گرم روی آن برعهده دارد. قیرپاش یک دستگاه ضروری برای هر سازنده کارآمداست زیرا برای تعمیر یا ساخت و ساز جدید استفاده می‌شود. ازآنجایی که نقش تجهیزات برای تمام مراحل ساخت و سازبسیار مهم است، انتخاب یک قیر پاش باکیفیت عالی ضروری است. یک دستگاه قیرپاش دستی باکیفیت بالا تضمین می‌کند که کار پروژه شما به خوبی انجام می‌شود. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که دستگاه قیرپاش دستی را عرضه می‌کنند. برای اطمینان ازاینکه فقط دستگاه قیرپاش دستی‌ مرغوب خریداری کنید، باید ویژگی‌های یک دستگاه قیرپاش دستی باکیفیت را بخوانید.

فهرست تصاوير

انواع قيرپاش ها 1 قيرپاش دستي

انواع قيرپاش ها 2 ماشين قيرپاش

انواع قيرپاش ها 3 سيستم قيرپاشي

دستگاه قیرپاش دستی و کاربردهای عملیاتی مورد استفاده مطلوب از آن

قیر پاش دستگاهی مورد استفاده برای پخش قیر روی سطح است که معمولا پیمانکاران برای ساخت معابر استفاده می‌کنند. استفاده ازدستگاه قیرپاش دستی برای پوشش سطوح مختلف مثل آسفالت، بتن و …روشی مناسب باهزینه‌ پایین برای حفاظت می‌باشد. با استفاده از فشارهوا، قیررابرروی سطوح پاشیده و مناسب برای سطوحی مانندآسفالت، بتن و …است. این وسیله قیر را به صورت یکنواخت و بدون حفره روی سطح پخش می‌کند. در مقاله زیر به مزایا و معایب و روش صحیح استفاده از قیرپاش پرداخته می‌شود. برای آشنایی بیشتربه سایت احمدی خیبرمراجعه کنید.

اسپری کردن بایندردرنرخ طراحی صحیح کاربرد  بستگی به طراحی، ساخت و حفظ اسپری کننده و روش‌های عملیاتی و شایستگی اپراتوردارد. الزام عملکرد نظری دردستگاه قیرپاش دستی ساخته شده استقاده می‌شود. این برای استفاده از قیرگرم یا سرد که درآبندی اسپری شده استفاده می‌شود، اعمال شده. همچنین برای مکانیکی به این صورت است. اما درمورد تجهیزات اسپری که برای اسپری دستی استفاده می‌شوند یا درمنبع فشارهوا فشرده و مخزن تحت فشار اعمال نمی‌شود. سایت احمدی خیبر منبعی برای انواع قیرپاش می‌باشد.

قیرپاش دستی - دستگاه قیرپاش دستی

قیرپاش دستی – دستگاه قیرپاش دستی – احمدی خیبر

انواع قيرپاش ها 1 قيرپاش دستي

ویژگی های مهم دستگاه قیرپاش دستی که باید درباره آن ها بدانید

5 ویژگی که بایددر قیرپاش به دنبال آن باشید:

  1. واحد مشعل دستگاه قیرپاش شما:

وظیفه واحد مشعل این است که اجزای مخزن را درسریع ترین زمان ممکن گرم کند. این روش در مناطقی که آب و هوای سرد دارند رایج است. ممکن است احتمال یخ زدن یا گرفتگی قیر زیاد باشد. این امر زمانی رایج است که خطوط پاشش خیلی تمیز نیستند.

  1. شاسی دستگاه قیرپاش دستی:

بسته به عرض شاسی کامیونی که قیرپاش روی آن قرار می‌گیرد، باید حواستان به اندازه شاسی قیرپاشی که می‌خرید باشد. سپس دستگاه قیرپاش دستی روی وسیله نقلیه شما درمنطقه ساخت و ساز نصب می‌شود.

  1. کمپرسور هوا و پمپ قیر را بررسی کنید:

موتور دستگاه قیرپاش دستی وظیفه تامین انرژی کمپرسور هوا وپمپ قیر را برعهده دارد. این فوق العاده مفید است زیرا به پر کردن سریع مخزن کمک می‌کند.

  1. کارایی سیستم پاشش را بررسی کنید:

ازآنجا که موتور وظیفه راندن کمپرسورهوا وپمپ قیر رابر عهده دارد، باید فقط ماشین‌های با کارکرد بالا را انتخاب کنید. به همه خریداران توصیه می‌شود که یک قیرپاش با مصرف سوخت کم خریداری کنند که عملکرد مطابق انتظارات ما ارائه می‌دهد.

سیستم‌های اسپری ایده‌آل دارای ویژگی‌های زیر است:

  • عرض اولیه 2.4 متر
  • میله قابل تنظیم برای اسپری باعرض حدود 4.2 متر
  • شکاف نازل 225 میلی متر
  • اسپری میله کنترل از طریق نازل‌های پنوماتیک

یک سیستم تمیز کردن فشار جداگانه و کاملاً تعریف شده که همگی در سایت ahmadikheybar می‌باشند.

  1. موتور خود را قبل از ارسال تست کنید:

تست دستگاه قیرپاش دستی قبل ازبسته‌بندی بسیار مهم است. این به مشتریان ما اطمینان می‌دهد که کیفیت خرید خود را بررسی کنند. برای تست دستگاه قیرپاش دستی، مخزن قیر را پر از آب (برای بررسی نشتی) می‌کنيم. سپس به وروی سطح انتخابی (برای بررسی پوشش دستگاه قیرپاش دستی) پاشیدیم.

مشخصات فنی قیرپاش ها و دستگاه قیرپاش دستی جهت استفاده در موارد مختلف

باتوجه به سطح برای قیرپاشی و حجم قیر مدنظر برای پوشش، حجم ذخیره ماشین و نوع قیرپاش انتخاب می‌شود. اول لوله پخش در طول کل عملیات در ارتفاع ثابتی باشد. نازل‌ها همگی در نوع و سایز یکسان و در یک زاویه مشابه با طول قرار داشته باشند (15 تا 30 درجه). همچنين سرعت ماشین یکنواخت و ثابت باشد.

سرعت کامیون و یا سرعت پمپاژ در کیفیت لایه قیر پخش شده تاثیرگذار می باشد. هم سرعت پمپ هم سرعت کامیون می‌توانند با مقدار مورد نیاز تنظیم گردد. همچنین دمای قیر نیز در کیفیت لایه قیر پخش شده موثر است. برای اطلاعات بیشتربه سایتahmadikheybar  مراجعه کنید. الزامات پیشنهادی، درمورد قیرپاش‌های مکانیکی مورد استفاده ازمواد قیرگرم و یا سرد است. اين‌ها معمولاً درآ‌بندی پاششی استفاده و اعمال می‌شوند. در تجهیزات پاشش که برای کار پاشش دستی استفاده یا منبع فشار فشرده و مخزن تحت فشار است، اعمال نمی‌شود.

ماشین قیرپاش - دستگاه قیرپاش دستی

ماشین قیرپاش – دستگاه قیرپاش دستی – احمدی خیبر

انواع قيرپاش ها 2 ماشين قيرپاش

نکاتی از الزامات عملکرد قیرپاش ها مکانیکی مورد استفاده

این قسمت، الزامات مورد انتظار را مشخص و شامل ساخت محرک اصلی، مخزن و تجهیزات یا روش‌ عملیاتی نمی‌شود. زیرا درنظرگرفته می‌شود که به عهده سازنده است. الزامات مربوط به دستگاه قیرپاش دستی مجهز به پمپ قیر و بخش میله پاشش است. اين بخش برای استفاده از قیرگرم يا سرد مورد استفاده در آبندي پاششي مي‌باشد. این موضوع حائز اهمیت است و باید حتما در نظر گرفته شود. کنترل‌های دقیق و عملکرد خودکار آن، فرآیندهای ساخت و ساز را ساده می‌کند. همچنین کیفیت جاده را بهینه می‌کند در حالی که هدر رفت نیروی کار و مواد را به حداقل می‌رساند. دستگاه قیرپاش دستی مجهز به یکی ازسیستم‌های میله پاشش نوع گردشی زیراست:

  1. میله اسپری تکی مجهز به یک ردیف نازل
  2. میله‌های اسپری دوتایی مجهز به یک ردیف نازل در هر نوار
  3. میله اسپری تلسکوپی مجهز به یک ردیف نازل
  4. میله‌های اسپری تلسکوپی مجهز به دو ردیف نازل
  5. تک نوار با دو (یا بیشتر) ردیف نازل

موارد حائز اهمیت قیرپاش های مکانیکی برای موارد مختلف

  1. پاشش مواد قیر:

دستگاه قیرپاش دستی‌‌ باید بتواند مواد قیر را به‌ طور یکنواخت با سرعت کاربرد مورد نظر به سطحی که قرار است مواد روی آن اجرا شود، مطابق با موارد زیر پاشش کنند.

  1. نرخ های کاربرد:

نرخ‌های کاربرد طراحی به صورت باقیمانده برحسبL/m² داده می‌شود که دردمای استاندارد 15 درجه اندازه گیری می‌شود. دستگاه قیرپاش دستی باید بتواند میزان طراحی مورد نیاز را در محدوده نشان داده اسپری کند.

  1. حفظ نرخ یکنواخت کاربرد:

دستگاه قیرپاش دستی باید قادر به شروع ایستاده درنمرات صعودی تا 10% در حالی که به طورکامل بارگذاری شده‌اند، باشند.

  1. محدوده دما:

دستگاه قیرپاش دستی باید بتواند با دمای توصیه شده توسط تامین کننده مواد قیر، با حداکثردمای 200 درجه اسپری کند.

  1. سیستم گرمایش:

سطوح گرمایش ایمن برای همه مشعل‌ها باید روی میله اندازه‌گیری نشان داده شود (در صورت نصب). روی یک صفحه آلومینیوم، برنج یا فولاد حکاکی و درمحل قابل مشاهده در بیرون مخزن نشان داده شود. سایت ahmadikheybar با الزامات عملکرد مناسب، ارائه‌دهنده محصولات مورد نظرمی‌باشد.

  1. سیستم گردش:

دستگاه قیرپاش دستی‌ها باید دارای سیستم گردشی باشند. بايد بتواند به گردش درآورد یا به طورکامل و کارآمد مواد تشکیل‌دهنده را مخلوط کند. سپس با اين کار مخلوطی همگن از نظرخواص فیزیکی و دما ایجاد کند.

سیستم قیرپاشی - دستگاه قیرپاش دستی

سیستم قیرپاشی – دستگاه قیرپاش دستی – احمدی خیبر

انواع قيرپاش ها 3 سيستم قيرپاشي

نتیجه ای که می توان از دستگاه قیرپاش دستی در موارد فوق داشت

برخی کا‌رهای اجرایی نقش حیاتی درتوسعه زیرساخت‌ ایفا و پیشرفت‌های فناوری، راه را برای افزایش کارایی این فرآیند هموارکرده است. دستگاه قیرپاش دستی‌ها به عنوان یک فناوری پیشگامانه ظهورکرده‌اند و روش‌های سنتی ساخت و ساز را متحول کرده‌اند. دستگاه قیرپاش دستی از تجهیزات ضروری هستند که کاربرد امولسیون قیر را برای عملیات‌های مختلف سطح‌سازی تسهیل می‌کنند. انتخاب نوع قیرپاش مناسب برای دستیابی به نتایج بهینه از نظر کیفیت، پوشش و کارایی امولسیون بسیارمهم است. این بخش انواع مختلف قیرپاش‌ها را بررسی و بینش‌هایی را درمورد ویژگی‌ها، مزایا وکاربردهای آن‌ها ارائه داد. بادرک تحلیل مقایسه ای، متخصصان می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای درمورد انتخاب دستگاه قیرپاش دستی مناسب بگیرند.

 

سوالاتی متداول که ممکن است در ذهن شما باشد

  1. قیرپاش چیست؟

ماشین‌های پاشنده قیر به عنوان توزیع کننده آسفالت شناخته می‌شوند. همچنین به پاشش کنترل شده قیر روی سطح قبل از قرار دادن آسفالت مخلوط گرم کمک می‌کنند. خاصیت قیر متفاوت است و پیمانکاران می‌دانند که باید با دقت با آن برخورد کرد. برای انتخاب دستگاه قیرپاش دستی مناسب می‌توانید از سایت احمدی خیبر استفاده کنید.

  1. ویژگی‌های مطلوب قیر بر چه اساس تعیین می‌شود؟

درجه اشتعال قیر، کاهش مقدار وزنی، فرم پذیری، درجه خلوص و… ازجمله فاکتورهایی هستند که ویژگی‌های قیر را تعیین می‌کنند.

  1. یک دستگاه قیرپاش دستی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از اساسی ترین کیفیت و عملکرد این تجهیزات این است که قیر را در یک مخزن ذخیره می‌کند. در صورت نیاز آن را گرم می‌کند و سپس همان را به مقدارکنترل شده برروی سطح پاشش می‌کند. از ویژگی‌های مهم دستگاه قیرپاش دستی خوب می‌توان به شاسی اسپری، مخازن، یونیت مشعل، موتور و … اشاره کرد.

موضوع قيرپاش
نويسنده miss esteki
تاريخ 03/05/1402
موارد حائز اهمیت قیرپاش های مکانیکی پاشش مواد قیر

سیستم گرمایش

سیستم گردش

و …

ویژگی های مهم قیرپاش شاسی دستگاه قیرپاش دستی

کمپرسور هوا و پمپ قیر

کارایی سیستم پاشش

و …

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *