ساخت اتاق کمپرسی| کامیون کمپرسور

ساخت اتاق کمپرسی| کامیون کمپرسور| احمدی خیبر


ساخت اتاق کمپرسی یکی از فعالیت های تخصصی مجموعه احمدی خیبر می‌باشد. شرکت ما در زمینه تولید اتاق برای انواع کامیون، ترلیر، کامیونت، نیسان و ..کار می‌کند. بهترین گزینه برای حمل انواع مصالح ساختمانی، مواد زائد، مواد صنعتی و .. استفاده از کامیون های کمپرسی می‌باشد. این کامیون ها با استفاده از ساندویچ پنل و ساختاری درجه یک ساخته می‌شود که این امر باعث جذب مشتری شده است.

شما بسته به نوع کالایی که حمل می‌کنید بزرگ یا سنگین باشد می‌توانید درخواست ساخت کمپرسی سازی را داشته باشید. این کامیون ‌های جعبه‌دار دارای جعبه‌های جداگانه هستند که روی قاب نصب شده‌اند. در حالی که در بیشتر موارد نمی‌‎توان به قسمت بار این کامیون ها از کابین دسترسی داشت. برای اطلاعات بیشتر از ساخت این اتاق ها می‌توانید با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

چرا ساخت  اتاق  کمپرسی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؟

کامیون کمپرسی های جاده ای و غیر جاده ای چیست؟

درباره کمپرسی های هیدرولیک و کامیون های استاندارد

تریلر کمپرسی و ابر کمپرسی به کامیون هایی گفته می‌شود که:

انواع کامیون کمپرسی هایی که شرکت احمدی   خیبر می‌سازد:

نتیجه گیری و سوالات متداول در زمینه ساخت اتاق های کمپرسی

فهرست تصاویر

ساخت اتاقک 1کامیون کمپرسی

ساخت اتاقک 2 کمپرسی استاندارد

ساخت اتاقک 3 کامیون ابر

عنوان ساخت اتاق کمپرسی
نویسنده هانیه ربیعی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه ها 1567
مدت زمان مطالعه 15 دقیقه

چرا ساخت اتاق کمپرسی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؟

کامیون کمپرسی یا “کمپرسی” مدلی از کامیون است که دارای یک محفظه حجمی در عقب است. این انبار برای انتقال انواع مصالح ساختمانی، قطعات مختلف، کارهای خاکی و نخاله های ساختمانی در معادن استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای قابل تخلیه از کامیون ها می‌توان به حمل شن، خاک، شن، آسفالت، گچ و … اشاره کرد.

روش کار آنها به این صورت است که از مکانیزم تخلیه کمک می‌گیرند. این نوع کمپرسی سازی به گونه ای می‌باشد که یک بازوی هیدرولیک را بلند می‌کند. و بار را از طریق یک پیستون در قسمت پایینی عقب تخلیه می‌کند. برای دیدن نمونه به ساخت اتاقک 1 مراجعه کنید.

رنو یکی از برندهای ممتاز است که در زمینه تولید کامیون کمپرسی فعالیت می‌کند. این شرکت در فرانسه مستقر است، اما در ایران نیز نمایندگی دارد و در زمینه عرضه محصولات نیز فعالیت دارد. شرکت احمدی خیبر یکی از نمایندگان تامین کننده کمپرسی در ایران زیر نظر رنو می‌باشد. در زیر به توضیح ویژگی های این محفظه بار می‌پردازیم:

برای ساخت دیوار های اتاق از ساندویچ پانل هایی که باید عایق بندی می‌شدند استفاده شد. در ساخت اتاق کمپرسی باید از ورود سرما و گرما جلوگیری کرد. بنابراین، آنها اغلب از پانل های پلی اورتان استفاده می‌کنند. این پنل ها سبک وزن هستند و همچنین برای جلوگیری از سرما و گرما مناسب هستند. نمونه آن را می‌توانید در ahmadikheybar ببینید. مهم است که محفظه بار سنگین نباشد. وسایل سنگین به اتاق و کامیون وزن اضافه می‌کنند. این باعث افزایش مصرف سوخت، اما کاهش راندمان می‌شود.

ساخت اتاق کمپرسی| کامیون کمپرسی

ساخت اتاق کمپرسی| کامیون کمپرسی | احمدی خیبر

ساخت اتاقک 1کامیون کمپرسی

کامیون کمپرسی های جاده ای و غیر جاده ای چیست؟

مدل های جاده ای بیشتر برای حمل مواد و بار در جاده ها استفاده و همچنین بسیار انعطاف پذیر هستند. در ساخت این کمپرسی ها از یک یا دو محور متحرک استفاده می شود که باعث افزایش استحکام آنها می‌شود.

به طور کلی، این کمپرسی ها از نظر اندازه کوچکتر هستند اما قابلیت مانور بیشتری دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های کمپرسی های جاده ای سرعت بالا و قدرت موتور آنهاست. برخی از انواع کمپرسی های 4 محوره دارای قدرت موتور 420 اسب بخار می‌باشند. این نوع کمپرسی می‌تواند تا 18 تن بار را در جاده حمل کند.

کامیون خارج از بزرگراه و غیر جاده ای:

همچنین یک کامیون کمپرسی وجود دارد که فقط برای حمل شن، گل. مواد مختلف ساختمانی، مواد معدنی، عملیات حفاری یا حمل کالا در جاده های ناهموار استفاده می‌شود. این کمپرسی سازی ها از نظر ظاهری بزرگتر از کمپرسی ها هستند و به همین دلیل می‌‌توان از آنها در جاده های ناهموار استفاده کرد.

کمپرسی های آفرود بین 25 تا 272 تن وزن دارند و قدرت موتوری در حدود 350 تا 3227 اسب بخار دارند. این کمپرسی های آفرود با سرعت بسیار کم حرکت می کنند، معمولا بین 45 تا 70 کیلومتر در ساعت. همچنین از ویژگی های دیگر این کمپرسی مانورپذیری کم است که البته هر دو با توجه به وزنشان طبیعی هستند. اینجا ساخت اتاقک 2 را نمایش می‌دهد.

درباره کمپرسی های هیدرولیک و کامیون های استاندارد

این کمپرسی اولین بار توسط شرکت Wood Hoist به بازار عرضه شد. امروزه تقریباً اکثر کمپرسی سازی ها به صورت هیدرولیکی کار می‌کنند و در مدل های مختلف ازهر مدل ساخته می‌شوند. این شرکت در جنگ جهانی اول بسیار فعال بود و به دلیل تقاضای زیاد در آن زمان به سرعت رشد کرد. عملکردهای خاصی دارند و عمدتاً در تامین مصالح ساختمانی فعال هستند.

یک کمپرسی استاندارد را می‌توان با شاسی نصب کرد. که تراش کمپرسی را با استفاده از سیلندرهای هیدرولیک عمودی نصب می‌شود. در قسمت جلوی بدنه یا سیلندرها واهرم های هیدرولیک که به‌صورت افقی بین ریل های قاب قرار گرفته، بالا می‌برد.

ساخت اتاق کمپرسی| کمپرسی استاندارد

ساخت اتاق کمپرسی| کمپرسی استاندارد | احمدی خیبر

ساخت اتاقک 2 کمپرسی استاندارد

مدل‌های استاندارد شامل تخلیه‌ کننده‌هایی هستند که مخزن سوخت آن همیشه در پشت وصل است. استاندارد ترین ظرفیت برای ساخت اتاق کمپرسی در مدل استاندارد 20 تا 25 تن است. که رایج ترین مدل در ایران یعنی ولوو می‌باشد و به آنها تخلیه‌ کننده می‌گویند!

این مدل‌ها به دلیل داشتن موتورهای قدرتمند و کشندگی بسیار محبوب هستند و اکثر افراد این مدل را ترجیح می‌دهند. کامیون های کمپرسی به راحتی و بدون محدودیت ترافیکی از داخل شهر عبور می‌کنند. و از مدل های استاندارد بیشتر برای حمل و نقل مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای ساخت کامیون های استاندار به سایت ahmadikheybar رجوع کنید.

تریلر کمپرسی و ابر کمپرسی به کامیون هایی گفته می‌شود که:

این مدل از نظر اندازه بزرگتر و معمولاً سنگین تر است، بنابراین دسترسی در دوره های محدود مجاز نیست. در این کمپرسی سازی به دلیل اندازه بزرگ خود می‌توانند تا 35 تن بار را حمل کنند. که باعث محبوبیت آنها برای حمل بارهای سنگین می‌شود.

امروزه نیز در کشور ما کمپرسی ها اجازه تردد زیاد ندارند. زیرا استاندارد ملی موجود این است که برای حمل 26 تن به بالا هزینه ای دریافت نمی‌شود. بنابراین اگر می خواهید از کمپرسی استفاده کنید باید از یک کمپرسی استفاده کنید. ظرفیت کمتر از آن و شما حداکثر باری که داخل آن قرار می گیرد 26 تن است.

کامیون های ابر:

کامیون کمپرسی ابر فوق العاده و تمام چیزهایی که هست. مدل این کمپرسی از اسمش مشخصه که چه مشخصاتی دارد. قدرت و سایز سوپر این کمپرسی سازی خیلی زیاده می‌باشد که البته بازدهی تو کشور ما زیاد نیست. عمدتا در کشورهای اروپایی استفاده میشود. بیشتر برای ساخت و ساز انبوه، راه سازی و ساخت و ساز و سایر زمینه ها.

این مدل کمپرسی 200 تن ظرفیت دارد و برای بارگیری آن نیازمند استفاده از بیل مکانیکی و بولدوزرهای غول‌پیکر است. گفتیم کمپرسی ها مجاز به رانندگی نیستند مگر اینکه زیر بار باشند. بنابراین با کامیون های کمپرسی اصلاً اجازه رانندگی ندارند و استانداردهای جاده ای را زیر پا می‌گذارند. برای مشاهده به ساخت اتاقک 3 رجوع کنید.

انواع کامیون کمپرسی هایی که شرکت احمدی خیبر می‌سازد:

کمپرسی فصلی کمرشکن: نوع دیگری از فشرده سازی مدل های شکستگی و فصلی است. بیشترین کاربرد ساخت اتاق کمپرسی ها و این کمپکتورها مربوط به عملیات خاکبرداری است.

کامیون کمپرسی به نام: Haul trucks

بیشترین کاربرد این مدل در رابطه با معادن بزرگ با سقف باز است. این کمپرسی فریم سفت تری دارد و فرمان عادی است اما روی چرخ های محرک عقب قرار دارد. نحوه کار این کامیون ها با استفاده از انتقال برق در موتورهای دیزلی خود است. و یک ژنراتور برای نیرو دادن به موتورهای الکتریکی در هر چرخ در پشت کامیون کمپرسی و حرکت خودرو است.

کامیون زباله:

این مدل از کمپرسی هایی تشکیل شده است که توسط یک تریلر مجزا یدک می‌کشند. ویژگی اصلی این مدل کمپرسی سازی این است که تریلر مجزا دارای محفظه بار متحرک می‌باشد. این ظاهر امکان حرکت بدون افت قدرت موتور را فراهم می‌کند. کامیون های کمپرسی قادر به حمل بار بیشتری هستند.

کانتینر جدا شده توسط یک موتور الکتریکی روی کامیون سوار می‌شود. به کمک چرخ ها به طور همزمان می‌چرخد و در نهایت در چارچوب تریلر حرکت می‌کند. این مدها به شما این امکان را می‌دهند که بار کامیون دیگری را به کامیون اصلی خود اضافه کنید.

ساخت اتاق کمپرسی| کامیون ابر

ساخت اتاق کمپرسی| کامیون ابر| احمدی خیبر

ساخت اتاقک 3 کامیون ابر

نتیجه گیری و سوالات متداول در زمینه ساخت اتاق های کمپرسی

امروه یکی از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین خودروهای سنگین در کشور است. که شامل مدل های مختلف کمپرسی است که در بخش حمل و نقل جاده ای با کاهش بار و افزایش تعداد خودروها فعالیت می‌کند. دلیل آن این است که معادن مختلفی در کشور وجود دارد که تراکم برای آنها بسیار مفید است. ساخت اتاق کمپرسی با بهترین مواد برای مدل های مختلفی وجود دارد. بنابراین هر کدام از نظر ارتفاع، حجم و اندازه متفاوت هستند. معیارهای مورد استفاده برای آنها ارتفاع از کف تا لبه و ارتفاع از زمین است. برای دزیافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت کمپرسور به مقاله رجوع کنید.

سوالات متداول

یکی از کامیون های فشرده سازی چه نام دارد؟ کامیون کمپرسی کمر شکن

کمپرسی ها به چه صورتی کار می‌‎کنند؟ امروزه بیشتر کامیون ها به صورت هیدرولیکی کار می‌کند.

انواع مدل کمپرسی سازی در شرکت ahmadikheybar چیست؟ کامیون های کشنده، کمپرسی ترانسپورتر، کمپرسی های ساید و ..

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *