قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت

قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت | احمدی خیبر


قیرپاش یا توزیع کننده آسفالت یک دستگاه است که در راه سازی و آسفالت کاربرد بسیاری دارد این دستگاه ، قیر را به صورت یکنواخت و مرتب بر روی سطح پروژه پخش می کند. این کار قبل از اینکه آسفالت گرم روی آن قرار داده شود، انجام می شود. قیرپاش برای ساخت و ساز جدید یا تعمیرات استفاده می شود و برای هر سازنده حرفه ای ضروری است. برای داشتن یک کار با کیفیت، باید یک قیرپاش با کیفیت انتخاب کنید. برای شناسایی یک دستگاه با کیفیت، باید ویژگی های آن را بدانید و مقایسه کنید با گروه فنی مهندسی احمدی خیبر همراه باشید تا درباره راه سازی و آسفالت بیشتر آشنا شوید.

فهرست تصاویر

قیر و  آسفالت 1دستگاه قیرپاش

قیر و  آسفالت 2جاده در حال آسفالت

قیر و  آسفالت 3مرحله آسفالت

 

موضوع قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی
نویسنده مهدی باباشاهی
تاریخ 13/4/1302
محتوای موجود در مقاله قیرپاشی در صنعت

3 نکته درباره دستگاه قیر پاش که باید بدانید

1-واحد مشعل دستگاه قیرپاش شما

شما چندین تولید کننده قیرپاش را در ایران خواهید یافت که به طور کامل حیات یک واحد مشعل را نادیده می گیرند. وظیفه واحد مشعل این است که اجزای مخزن را در سریع ترین زمان ممکن گرم کند

2-شاسی سمپاش قیرپاش
بسته به عرض شاسی کامیونی که قیرپاش روی آن قرار می گیرد، باید حواستان به اندازه شاسی سمپاشی باشد که می خرید. سپس سمپاش روی وسیله نقلیه شما در منطقه ساخت و ساز نصب می شود.

111 کمپرس سازی | اتاق کمپرسیقیر و  آسفالت 1دستگاه قیرپاش

3-کمپرسور هوا و پمپ قیر
موتور قیرپاش وظیفه تامین انرژی کمپرسور هوا و پمپ قیر را بر عهده دارد. این فوق العاده مفید است زیرا به پر کردن سریع مخزن کمک می کند

کجا می توان یک دستگاه با کیفیت بالا پیدا کرد؟

برای اطمینان از خدمات راه سازی و آسفالت میتوانید از گروه مهندسی احمد خیبری استفاده کنید ، زیرا شرکت احمدی خیبر تنها از مواد اولیه با کیفیت عالی  استفاده می کند و خدمات قابل اعتمادی نیز ارائه می دهد.

انواع روش های غیر پاشی در صنعت راه سازی و آسفالت  :

قیر پاشی  در صنعت راه سازی و آسفالت یکی از عملیات مهم در ساخت و نگهداری جاده‌های آسفالتی است که با هدف افزایش مقاومت و عمر جاده، انجام می‌شود. قیر یک ماده هیدروکربنی سیاه رنگ و خمیری شکل است که از مشتقات نفت به دست می‌آید. قیر دارای خواص نفوذناپذیری در برابر آب و چسبندگی به مصالح دیگر است. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن‌ها برای کاربردهای خاصی مناسب هستند.

قیر پاشی در صنعت راه سازی و آسفالت، با استفاده از دستگاه‌های و کارخانه‌های آسفالت، صورت می‌گیرد. این کار باعث بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی جاده، کاهش نفوذ آب و هوا، جلوگیری از ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن سطح جاده، افزایش ضریب اصطکاک و کاهش صدای تردد خودرو می‌شود. قیر پاشی یک فرآیند پوشش دادن سطح جاده با یک لایه نازک از قیر است که معمولاً با روش‌های زیر انجام می‌شود:

ساده: در این روش، فقط یک لایه قیر بر روی سطح جاده پخش می‌شود.

ترک پر: در این روش، قیر به همراه شن و ماسه یا فایبرگلاس بر روی ترک‌های جاده پخش می‌شود تا آن‌ها را پر کند.

تقویت کننده: در این روش، قیر به همراه چسب و الیاف شیشه بر روی سطح جاده پخش می‌شود تا سطح جاده را تقویت کند.

چند لایه: در این روش، چندین لایه قیر به همراه شن و ماسه بر روی سطح جاده پخش می‌شود تا چگالی و ضخامت جاده را افزایش دهد.

قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت

قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت | احمدی خیبر

قیر و  آسفالت 2جاده در حال آسفالت

چالش های موجود صنعت راه سازی و آسفالت :

صنعت راه سازی و آسفالت، چالش‌های مختلفی را نیز به همراه دارد. برخی از این چالش‌ها عبارتند از:

  • تأمین منابع قیر با کمبود نفت و افزایش قیمت آن
  • انتخاب نوع قیر مناسب برای شرایط آب و هوایی و ترافیکی مختلف
  • کنترل کیفیت قیر و مصالح مرتبط با آن

این کار در صنعت راه سازی و آسفالت، یک فعالیت مهم و حساس است که نقش بزرگی در بهبود کارآمدی و امنیت جاده‌ها دارد. بنابراین، لازم است که با توجه به پارامترهای مؤثر بر این فعالیت، بهینه‌سازی و بهبود آن انجام شود.

چند نکته درباره قیرپاشی در راه سازی و آسفالت

قبل از عملیات اجرای آسفالت روی سطح آماده و زیرسازی شده، نکات اجرایی قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت بررسی می‌شود. این کار دو لایه را با هم چسبانده و برای این منظور در این مقاله به توضیح انواع اندودهای مورد استفاده در راهسازی قبل از اجرای آسفالت می‌پردازیم.

قیمت قیرپاشی در صورت پخش پریمکت هر متر 25 هزار تومان برای هر متر مربع می باشد همچنین قیمت تک تک مبلغ 20 هزار تومان برای هر متر مربع  می باشد . قیر پاشی به دو صورت دستی و با دستگاه انجام می شود.برای سفارش قیرپاشی میتوانید به سایت احمدی خیبر ahmadikheybar.ir  مراجعه کنید.

قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت

قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت : استفاده و 2 مورد اثربخشی | راه سازی و آسفالت | احمدی خیبر

قیر و  آسفالت 3مرحله آسفالت

معرفی انواع اسفالت در در صنعت راه سازی و آسفالت:

آسفالت یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که برای روسازی و ساخت جاده‌ها و سایر سازه‌های راهسازی استفاده می‌شود. این ماده از مخلوطی از قیر و مواد خرد شده مانند سنگ و شن تشکیل می‌شود. آسفالت در طول زمان تکامل یافته و متناسب با نیازهای مختلف، انواع مختلفی از آن تولید شده است. در زیر به برخی از انواع آسفالت‌ها اشاره می‌کنم:

  1. آسفالت بیتومینی: این نوع آسفالت شامل مخلوطی از قیر بیتومنی، که از جمله مواد بستر است، و مواد خرد شده مانند سنگ و شن است. این آسفالت با استفاده از حرارت و فشار برای اتصال مواد به هم استفاده می‌شود.
  2. آسفالت مودیفایه: در این نوع آسفالت، به مواد بستر (قیر بیتومنی) افزودنی‌های خاصی مانند پلیمرها یا المان‌های معدنی اضافه می‌شود. این افزودنی‌ها به آسفالت ویژگی‌هایی مثل افزایش استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و پیری را می‌دهند.

هزینه اسفالت در مجموعه احمدی خیبر :

برای تحلیل هزینه آسفالت، باید اطلاعاتی در مورد قیمت آسفالت گرم به صورت تنی درب کارخانه و هزینه برای هر متر مربع داشته باشیم. می‌توان این قیمت‌ها را دسته‌بندی کرد.

هزینه  تهیه و اجرای آسفالت بیندر 025 با ضخامت 5 سانتی متر برای هر متر مربع  155 هزارتومان  است .

هزینه هر متر مربع برای خرید و اجرای آسفالت توپکا 019 با ضخامت 5 سانتیمتر، مبلغ 170 هزار تومان است.

هزینه خرید و پخش آسفالت توپکا 012 با ضخامت 5 سانتیمتر، برابر با 175 هزار تومان تومان برای هر متر مربع است.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ما ahmadikheybar.ir مراجعه کنید.

خلاصه ای مطلب  صنعت راه سازی و آسفالت  را اینجا ببینید

در این مقاله ما سعی کردیم انواع روش ها  راه سازی و آسفالت و همچنین قیمت های آسفالت را برسی کنیم توجه داشته باشید که این قیمت ها با توجه به نوسانات قیمت ارز ممکن است متفاوت باشد همچنین نوع آسفالت و ضخامت آن نیز میتواند تاثیر به سزایی در قیمت داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق قیمت به سایت  ahmadikheybar.ir مراجعه فرمایید

قیرپاشی نیز در صنعت راه سازی و آسفالت به دوصورت دستی و با دستگاه انجام می شود که قیمت های خاص خود را دارد. چالش های قیر پاشی نیز از دیگر موضوعاتی بود که به برسی آن پرداختیم که از مهم ترین آن ها میتوان به تأمین منابع قیر با کمبود نفت و افزایش قیمت آن و انتخاب نوع قیر مناسب برای شرایط آب و هوایی و ترافیکی مختلف ، کنترل کیفیت قیر و مصالح مرتبط با آن اشاره کرد.

سئوالات متدوال که ممکن است برای شما پیش بیاید

  1. قیمت آسفالت به چه عواملی بستگی دارد؟ به جنس نوع قیر ، قیمت ارز و و ضخامت آن میتواند در قیمت تاثیر گذار باشد
  2. انواع آسفالت ها در صنعت راه سازی و آسفالت کدام هستند؟ 3 نوع اصلی  عبارتند از : 1-آسفالت بیتومینی 2-آسفالت مودیفایه 3-آسفالت خنک
  3. فواید قیرپاشی در صنعت راه سازی و آسفالت چیست؟ باعث بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی جاده، کاهش نفوذ آب و هوا، جلوگیری از ترک خوردگی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *