کامیون حمل زباله شهری-زباله کش

کامیون حمل زباله شهری-زباله کش-احمدی خیبر


زباله کش، می توانید آن را کامیون حمل زباله بنامید. زباله چیست؟ به پسماند های تر و خشک  زباله می گویند. خلاص شدن از شر آن از آغاز تمدن یک مشکل بوده است. اولین روش برای خلاص شدن از شر زباله عبارت بود از انداختن آنها در یک توده. با افزایش جمعیت یک منطقه، نیاز به جابجایی توده زباله بیشتر و دورتر شد. از زمان پیدایش درشکه های حمل زباله و تغییر تحولات آن ها و بلاخره با طراحی اتاقک ها، انواع اتاق کمپرسی امروزی پدید آمد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقالات سایت ahmadikheybar مراجعه کنید.

در شهر آتن یونان اولین زباله شهری را در دنیای غرب ایجاد کرد. که لازم بود زباله ها حداقل یک مایل (1.6 کیلومتر) از دیوارهای شهر دفع شوند. شهرهای دیگر چندان پیشرفته نبودند. به عنوان مثال، در سال 1400، زباله ها به قدری در خارج از دروازه های پاریس، فرانسه انباشته شده بودند که در سیستم دفاعی شهر دخالت می کرد.

فهرست مطالب

در زمان قدیم وسیله حمل زباله به چه شکل بوده است ؟

مواد خام و اولیه در ساخت کامیون های زباله  چیست؟

انواع  کامیون حمل زباله و واحد ظرفیت آن‌ها چیست؟

بررسی کامیون های متداول حمل زباله و ویژگی آن ها

روند تولید کامیون های حمل زباله و کمپرسی آن ها

مراحل و عملیات متوالی برای مونتاژ یک کامیون زباله

نتیجه نهایی از تهیه و تولید کامیون های حمل زباله

سوالات متداول در زمینه طراحی و تولید کامیون زباله

فهرست تصاویر

کامیون زباله 1-گاری حمل زباله

کامیون زباله 2-کامیون رول آف

کامیون زباله 3-اتاق کمپرسی حمل زباله

در زمان قدیم اتاق کمپرسی زباله به چه شکل بوده است؟

اولین وسایل نقلیه برای زباله کش احتمالاً گاری های دو چرخ بوده که توسط حیوانات یا بردگان کشیده شده است. در دهه 1800، واگن‌های چهار چرخ با اسب‌ها به آرامی حرکت می‌کردند. زیرا زباله ‌دان بشکه‌های بدبو پر از زباله‌های خیس را بالا می‌بردند و آنها را در بستر واگن باز می‌ریختند. فریاد ” کامیون زباله می آید” همچنان علامت این بود که برو داخل و پنجره هایت را ببند.

عنوان زباله کش
نویسنده محسنی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1650کلمه
مدت زمان مطالعه 16دقیقه

وسایل نقلیه حمل زباله در اواخر دهه 1950 با توسعه اولین کامیون های زباله محصور پاسخ داد. و از قوچ های هیدرولیک برای فشرده سازی زباله ها در هنگام جمع آوری آنها استفاده کرد.

امروزه بسیاری از شهرداری‌ها در ایالات متحده با شرکت‌های خصوصی قرارداد بسته‌اند تا زباله‌های خود را جمع‌ و آن‌ها را دفع کنند. به همین دلیل دو یا سه شرکت بزرگ زباله پدید آمده‌اند که هر کدام دارای هزاران کامیون با انواع اتاق کمپرسی هستند. و برای حفظ رقابت، کامیون‌هایی را طراحی کرده‌اند که بسیار تخصصی و خودکار هستند. و تلاش می‌کنند با حجم فزاینده‌ای زباله با کمترین هزینه مقابله کنند. در شرکت احمدی خیبر هم انواع کامیون طراحی و تولید می شود. و شما می توانید برای دریافت خدمات به صورت حضوری و غیر حضوری مراجعه کنید. به تصویر کامیون زباله 1-گاری حمل زباله مراجعه کنید.

مواد خام و اولیه در ساخت کامیون های زباله  چیست؟

بیشتر اجزای بدنه یک کامیون زباله از فولاد ساخته شده است. کف بدنه اتاق کمپرسی، کناره ها، رویه و انتهای آن از ورق یا صفحه فولادی ساخته شده. و با کانال های فولادی تشکیل شده تقویت شده است. بسته به تنش های مورد انتظار در آن ناحیه، ضخامت های مختلف ورق یا صفحه برای نواحی مختلف بدنه استفاده می شود. این کمک می کند تا وزن بدنه به حداقل برسد و بنابراین، وزن زباله هایی که کامیون می تواند حمل کند به حداکثر می رسد.

بازوها و چنگال های بالابر در لودر جلو، از صفحات فولادی ضخیم بریده شده‌اند. در این زباله کش و لوله های گشتاور از لوله‌های فولادی با دیواره ضخیم و بدون درز ساخته شده‌اند. تیغه بسته بندی یا سر برای فشرده سازی دوره ای زباله‌های داخل بدنه استفاده می‌شود. و از ورق فولادی ساخته شده و روی کفش های پلاستیکی، استیل یا برنز می‌کشد.

قطعات شامل کابین و شاسی خودرو، چراغ ها، برچسب های هشدار دهنده، سیم کشی برق و مایع هیدرولیک، سیلندرها، شیلنگ ها و کنترل ها می باشد.

گاری حمل زباله قدیم- زباله کش

گاری حمل زباله قدیم- احمدی خیبر

کامیون زباله 1-گاری حمل زباله

انواع  کامیون حمل زباله و واحد ظرفیت آن‌ها چیست؟

پنج نوع متداول کامیون زباله کش وجود دارد: لودر جلو، لودر عقب، لودر جانبی، بازیافت و رول آف. هر کدام برای نوع متفاوتی از جمع آوری زباله استفاده می شود. هر کدام از این کامیون‌ها دارای ویژگی‌ها و طراحی‎های متفاوتی هستند. که با توجه به کاربری در حجم‌ها و اشکال متفاوت طراحی و تولید می شوند. اندازه بدنه لودر جلو، لودر عقب یا لودر جانبی بر حسب متر مکعب زباله اندازه گیری می شود. اندازه یک کامیون رول آف بر حسب پوند، ظرفیت بالابر اندازه گیری می شود. برای مطالعه بیشتر به سایت ahmadikheybar و مقاله بررسی ویژگی کامیون زباله مراجعه کنید.

بررسی کامیون های متداول حمل زباله و ویژگی آن ها

لودر جلو: دارای دو بازوی بالابر بلند و برآمده به صورت هیدرولیکی است. که در پشت کابین کامیون می‌چرخد و به سمت سپر جلو کشیده می‌شود. تیغه داخلی به صورت دوره‌ای زباله‌ها را فشرده و آن را به پشت بدنه می‌برد. برای جمع آوری زباله تجاری و دارای ظرفیتی در حدود 30-40 متر مکعب و با یک خدمه کار می‌کند. به تصویر کامیون زباله 2-کامیون بازیافت مراجعه کنید.

لودر عقب: دارای یک دهانه در قسمت پایینی عقب بدنه اتاق کمپرسی است. ظروف زباله به صورت دستی در این دهانه ریخته می شوند. یک تیغه هیدرولیک به صورت دوره ای فعال می‌شود تا زباله‌ها را به سمت جلو به داخل بدن هل دهد. معمولا در مناطق مسکونی استفاده می‌شود. آنها ظرفیتی در حدود 20-30 متر مکعب دارند و به دو یا سه خدمه نیاز دارند.

لودر جانبی: مشابه با لودر عقب، اما دهانه زباله در کنار، درست پشت کابین است. و به دو صورت، کامیون زباله دستی و کامیون خودکار طراحی شده است. از این کامیون زباله کش برای جمع آوری زباله در مناطق مسکونی استفاده می‌شود. آنها ظرفیتی در حدود 15-30 متر مکعب دارند و به یک یا دو خدمه نیاز دارد.

کامیون بازیافت: برای کالای قابل بازیافت مانند روزنامه، ظروف شیشه‌ای، قوطی‌های فلزی یا مواد دیگر طراحی شده است. مجهز به دهانه بارگیری و سطل جداگانه برای هر ماده است. کامیون‌های بازیافت در مناطق مسکونی استفاده می‌شوند و می‌توانند با یک یا دو خدمه کار کنند.

کامیون رول آف: یک سطل زباله محصور را بر روی یک سطح شیب‌دار کج متصل به قاب کامیون زباله کش حمل می‌کند. و در محل‌های ساخت و ساز و سایر مکان‌هایی که نیاز به حذف زباله زیادی است روی زمین قرار می‌گیرد. دارای ظرفیت بالابر 60000 پوندی (27300 کیلوگرم) هستند و با یک خدمه کار می‌کنند.

کامیون زباله رول آف-زباله کش

کامیون زباله رول آف-زباله کش-احمدی خیبر

کامیون زباله 2-کامیون رول آف

روند تولید کامیون های حمل زباله و کمپرسی آن ها

شرکت احمدی خیبر بهترین کمپرس سازی و طراح انواع کمپرس و جک در اصفهان است.

بدنه کامیون‌های زباله در یک مکان ثابت در یک کارخانه ساخته می شوند. قطعات جزء در ماشین‌آلات ساخته می‌شوند و سپس به اتاق کمپرسی جوش داده می‌شوند یا در قطعات فرعی مونتاژ می‌شوند. مجموعه های فرعی به هم نزدیک شده و به بدنه تمام شده جوش داده یا مونتاژ می شوند. سپس بدنه بلند شده و بر روی شاسی کامیون سوار می شود. به تصویر کامیون زباله 3-اتاق کمپرسی حمل زباله مراجعه کنید.

مراحل و عملیات متوالی برای مونتاژ یک کامیون زباله

1 قطعات کف بدنه، کناره‌ها، بالا و قسمت جلویی به اندازه بریده می‌شوند. برخی از قطعات خمیده  و سوراخ‌های نصب پانچ، در ورقه ها هم سوراخ می‌شوند.

2 برای قرار دادن صحیح قطعات کامیون زباله کش از الگو استفاده می شود. و جوش دادن کانال های تقویت کننده در طرفین با جوشکار اتوماتیک و سایر جوش ها به صورت دستی انجام می شود.

3 آماده سازی پوسته بدنه به صورت یک جعبه کفش خالی که یک سر آن از دست رفته است.

4 بعد از شکل‌گیری بدنه، قطعات فرعی شامل بازوهای بالابر، مجموعه چنگال، پوشش قیف، درب عقب و تیغه بسته بندی می‌شود.

5 تیغه پکر ابتدا نصب می شود زیرا داخل بدنه می رود. برخی از طراحی‌های بدنه اتاق کمپرسی از دو سیلندر هیدرولیک برای افزایش نیروی بسته بندی استفاده می کنند.

6 روکش قیف روی دهانه بارگذاری در قسمت جلویی، بالای بدنه جوش داده می شود.

7 بازوهای بالابر، مجموعه چنگال، و لوله های گشتاور جلو و عقب مونتاژ شده و به پوسته بدنه متصل می شوند.

8 درب عقب و سیلندرهای هیدرولیک به نقاط نصب آنها متصل می شوند.

9 چراغ‌های بدنه و سیم کشی برق مسیریابی وصل شده و شیلنگ‌های هیدرولیک به سیلندرهای هیدرولیک مختلف متصل می شوند.

10 رنگ کاری بدنه زباله کش

کامیون حمل زباله-زباله کش

کامیون حمل زباله-زباله کش-احمدی خیبر

کامیون زباله 3-اتاق کمپرسی حمل زباله

11 هر گونه پلاک نام، نوارهای تزئینی و برچسب های هشدار دهنده در صورت لزوم اعمال می شود.

12 بعد از اصلاح مراحل ذکر شده، بدنه بلند شده و به ریل های قاب کامیون پیچ می شود.

13 سیم‌های برق و شیلنگ‌های هیدرولیک بین کامیون و بدنه متصل و مخزن با مایع هیدرولیک پر می شوند.

14 در مرحله نهایی، تمام چراغ‌ها بررسی و سیلندرهای هیدرولیک در طول چرخه کامل خود فعال می شوند.

نتیجه نهایی از تهیه و تولید کامیون های حمل زباله

ساخت انواع اتاق کمپرسی در شرکت احمدی خیبر انجام می‌شود. این اتاقک ها باعث تحولی عظیم در زمینه حمل زباله شد. زیرا باعث بهداشت محیطی با حمل راحت تر و کاهش بیماری های ناشی از آلودگی شد. امروزه با پر شدن مکان‌های دفع زباله در نزدیکی مناطق شهری، تلاشی دوجانبه برای مقابله با زباله‌ها انجام خواهد شد. یکی از شاخه ها حمل زباله به مکان های دورتر برای دفع خواهد بود. با مراجعه به سایت ahmadikheybar اطلاعات بیشتری بخوانید.

سوالات متداول در زمینه طراحی و تولید کامیون زباله

  1. در زمان قدیم وسیله حمل زباله به چه شکل بوده است؟

گاری های دو چرخ که توسط حیوانات یا بردگان کشیده می‌شده است.

  1. انواع کامیون حمل زباله رایج کدامند؟

لودر جلو، لودر عقب، لودر جانبی، بازیافت و رول آف.

  1. ظرفیت بالابر کامیون رول آف بر حسب کدام واحد اندازه گیری می شود؟

بر حسب پوند

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *