ماشین کمپرسی - کمپرس سازی در اصفهان

ماشین کمپرسی - کمپرس سازی در اصفهان - احمدی خیبر


کمپرس سازی تولید اتاق های بزرگ کمپرسی است که این اتاق ها برای جابجایی مقدار حجیمی مواد استفاده می شوند. این اتاق ها بر روی ماشین های بزرگی به نام ماشین های کمپرسی نصب می شوند. مانند کامیون، کامیونت، نیسان و تریلر. برخی از مدل های اتاق کمپرسی دارای کیفیت و ظرفیت بالایی هستند. همچنین قادرند کالا را با امنیت بالا و سالم به مقصد برسانند و برای حمل بین المللی استفاده می شود. شرکت احمدی خیبر ( ahmadikheybar ) یک شرکت کمپرس سازی در اصفهان است که انواع کمپرس ها را تولید می کند.

فهرست سر تیتر ها

تاریخچه ساخت کمپرسی سازی در جهان اروپا و آمریکا:

انواع اتاق های کمپرسی و ویژگی های آن ها:

ارتفاع کامیون های کمپرسی و حالت های استاندارد آن:

نکات مهم استفاده درست از اتاق کمپرسی و ماشین های کمپرسی:

کاربرد های اتاق کمپرسی و نحوه تخلیه بار آن ها:

انواع قطعات تریلر های کمپرسی و جک های کمپرسی:

نتیجه گیری درمورد ماشین های کمپرسی و انواع آن:

سوال های مربوط به مقاله کمپرسی سازی در اصفهان:

فهرست تصاویر

کامیون 1 – کمپرسی

کامیون 2- حمل کالا

کامیون 3-تریلر

تاریخچه ساخت کمپرس سازی در جهان اروپا و آمریکا:

اروپایی ها اولین افرادی بودند که در قرن 19 از کامیون های کمپرسی استفاده کردند. تورنیکرافت اولین شرکت در جهان کامیونی تولید کرد که با بخار و مکانیزم تخلیه کار می کرد. شرکت های کوچک آمریکایی اولین شرکت های تولید کامیون های کمپرسی بودند که با موتور کار می کنند. مانند شرکت های Fruehauf و Galion Buggy Co و Lauth-Juergens

کمپرسی هیدرولیک توسط شرکت Wood Hoist Co ساخته است. این کمپرسی تولیدی این شرکت کمپرس سازی در جنگ جهانی اول بخاطر تقاضای گسترده هنگام جنگ معروف و فروشش زیاد شد. امروزه تقریبا تمام کامیون های کمپرسی به صورت هیدرولیک حرکت می کنند. و در انواع مختلف به منظور انجام یک کار خاص در تامین مواد ساخت و ساز ساخته می شوند. ساشی یک کامیون کمپرسی استاندارد با بدنه به قاب نصب شده است. کفی کمپرسی توسط رم های عمودی هیدرولیک زیر جلو بدنه و با اهرم هیدرولیک افقی بین ریلی بلند می شود. به کامیون 1 دقت نمایید.

عنوان کمپرس سازی
نویسنده مریم سلیمانی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1690
مدت زمان 17 دقیقه

انواع اتاق های کمپرسی و ویژگی های آن ها:

حیطه کاری این شرکت در تولید اتاق های کمپرسی متنوع با حجم های مختلف است. هر اتاقی بر روی ماشین کمپرسی با قدرت خاص خود نصب می شود. اتاق کمپرسی مخصوص ماشین های ده چرخ نسبت به اتاق‌ کمپرسی مخصوص ماشین های شش چرخ حجم متفاوتی دارد. اتاق های کمپرسی کمپرس سازی در اصفهان و انواع آن شامل موارد زیر می شود:

  1. اتاق حمل مصالح ساختمانی
  2. اتاقک یخچالی برای حمل مرغ و گوشت
  3. کانتینرهای چرخدار
  4. اتاق دو جداره برای حمل مواد غذایی
  5. اتاق حمل زباله
  6. اتاق لجن کش
  7. اتاق حمل گندم
  8. اتاقک رستوران سیار
  9. اتاقک ماشین های آتش نشانی
  10. مخزن مخصوص آب پاش
  11. تراک میکسر حمل بتون
  12. مخزن حمل مواد نفتی
  13. اتاق مخصوص برای کاربرد های نظامی
  14. اتاق حمل جوجه
  15. اتاق حمله نوشابه

همچنین می توانید مقاله اتاق کمپرسی را هم مطالعه فرمایید.

هر کدام از اتاقک های نام برده شده برای کاربرد خاصی استفاده می شود. انواع اتاق کمپرسی که سیستم روشنایی دارند به جهت سالم رساندن کالا و مواد غذایی تولید شده‌ اند.

انواع اتاق های کمپرسی دارای جنس های مختلفی هستند که از آهن و فولاد تولید شده اند. اتاق های کمپرسی را برای حمل مواد غذایی و سایر مواد های دیگر استفاده می کنند. اتاق بار کمپرسی تولیدی بهترین انتخاب برای حمل کالا ها مخصوصا کالاهای بین شهری می باشد. این شرکت بهترین اتاق های کمپرس سازی در اصفهان را تولید می کند. اتاق های کمپرسی مقاومت بالایی دارند و کاملا سبک هستند و در برابر سرما و گرما عایق می باشند. اتاق کمپرسی و انواع آن دارای شکل ها و اندازه های متفاوتی مناسب کالاهایی که حمل می کنند، دارد. مانند مواد فله  کشاورزی اصفهان همچون کنجاله،  چغندر، ذرت، دانه های روغنی، سویا و…

کامیون کمپرسی - کمپرس سازی

کامیون کمپرسی – کمپرس سازی -احمدی خیبر

کامیون 1 – کمپرسی

ارتفاع کامیون های کمپرسی و حالت های استاندارد آن:

به صورت میانگین همه انواع کامیون های کمپرسی جدا از ویژگی ها و کاربردهای هر کدام، ارتفاع زمینه ای دارند. اندازه گیری ارتفاع کامیون کمپرسی در کمپرس سازی در اصفهان دارای دو حالت دارد:

حالت اول: از کف زمین تا بالای اتاق

حالت دوم: از کفی تا سطح بالای لبه اتاق

در کامیون های ۶ تن ارتفاع استاندارد کف اتاق تا لبه آن مقداری بین ۱.۴۵ تا ۱.۶۵ متر می باشد. از ۱.۷ متر تا ۱.۸ متر در کامیون های ۴۰ فوتی ارتفاع دارد.

نکات مهم استفاده درست از اتاق کمپرسی و ماشین های کمپرسی:

  1. فقط در زمانی که از مهار نشدن اتاق کمپرسی های احمدی خیبر اطمینان دارید می توانید بر زیر اتاق بروید. در غیر این صورت هرگز اینکار را نکنید.
  2. هنگام استفاده از ماشین کمپرس سازی در اصفهان باید به پایه آن توجه کنید که بین شاسی و چارچوب پایینی قرار گرفته باشد.
  3. برای روغن کاری ماشین و مدار هیدرولیک باید از روغن های مخصوص و با کیفیت استفاده کنید.
  4. اصلا سیلندر را با فشار بالا شستشو ندهید.
  5. نباید اتاق کمپرسی را در هنگام تخلیه رها نکنید.
  6. لوله های انعطاف پذیر ماشین را برای مطمئن شدن از ایمن بودن بررسی کنید. در صورت خرابی یا پوسیدگی قطعات باید تعویض شوند.
  7. در هنگام روغن کاری کمپرسی باید تمام نقاط را روغن کاری کنید. سطح روغن موتور مخزن هیدرولیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید بالابر درگیر نباشد.
  8. قبل از سوار کردن اتاق کمپرسی آن را با ابعاد تریلر کمپرس سازی مورد نظر چک کنید. از یکسان بودن بار در همه جای آن مطمئن شوید. همچنین نباید بار جانبی حمل کنید.
  9. هنگام تخلیه بار حتماً قسمت عقب تریلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید شخصی در قسمت محل تخلیه نباشد. توجه فرمایید که درب عقب باز باشد.
  10. در هنگام تخلیه بار باید توجه تان به کابل های برق و سایر موارد باشد.
  11. تریلی در هنگام تخلیه بار نباید حرکت کند.
  12. قطعات کمکی به هیچ عنوان نباید در قسمت زیرین اتاق کمپرس شده قرار گیرند. اگر قصد چنین کاری را دارید باید از استحکام آن کاملاً مطمئن شوید.
  13. برای تخلیه بار تریلر باید دستورالعمل‌ کمپرس سازی را کامل چک کنید تا سیستم هیدرولیک و ماشین کمپرسی دچار آسیب‌ نشوند. مهمترین مورد این است که راننده در خطر نباشد. به کامیون 2 دقت نمایید.

کاربرد های اتاق کمپرسی و نحوه تخلیه بار آن ها:

  • از اتاق های کمپرسی ahmadikheybar برای حمل کالا های حجیم مانند ماسه، سنگ و… استفاده می شود. تریلر کمپرسی این شرکت یکی از پرطرفدارترین تریلر ها در اصفهان و ایران است و کاربرد های فراوانی دارد. یکی از کاربرد های تریلر این شرکت حمل مواد معادن فراوان استان زیبایمان است. این تریلرهای کمپرسی دارای دو نوع زیر هستند:
  1. تریلر تخلیه از کنار: زمانی که نتوان کمپرسی کمپرس سازی در اصفهان را در حالت معمولی بالا برد از این تریلر ها استفاده می شود.
  2. تریلر های تخلیه از زیر: در جاده سازی و برای پخش خاک، شن و سایر مصالح دیگر استفاده می شود و طول بارگیری متفاوت دارد.
  • تریلر های کمپرسی یک محصول استراتژیک و بسیار مهم می باشد و در شرایط مختلفی استفاده می شوند. از اتاق کمپرسی برای حمل کالاهای فله ای استان مانند حمل شکر، حبوبات، جو و گندم استفاده می شود. این غلات را در این اتاق ها ذخیره می کنند.
  • از مزایای تریلی کمپرسی این است که می‌ تواند بار را با سرعت و به آسانی تخلیه و بارگیری کند.
  • این تریلی های کمپرس سازی در اصفهان را در عملیات های ساخت و ساز جاده ای و بنا ها استفاده می کنند. همچنین این تریلی ها از لحاظ قدرت نسبت بار مواد معدنی یا غیر معدنی موجود متفاوتند. این مواد معدنی و غیر معدنی شامل ماسه، زغال سنگ، قیر طبیعی، خاک رس، آسفالت، خاک نسوز و… است.

کامیون حمل بار - کمپرس سازی در اصفهان

کامیون حمل بار – کمپرس سازی در اصفهان – احمدی خیبر

کامیون 2- حمل کالا

انواع قطعات تریلر های کمپرسی و جک های کمپرسی:

اتاق کمپرسی دارای قطعات مختلفی است:

  1. پمپ های هدایت کننده، دورانی، محور مستقیم و غیر مستقیم، هدایت کننده
  2. اهرم کنترل، شیلنگ ها و کویلینگ ها، مخزن روغن
  3. تقویت کننده های دیواره و دیواره جلو، کناری، تاج جلو
  4. شیر های هدایت کننده، متوقف کننده

جک های تریلی این شرکت کمپرس سازی در اصفهان دارای وزن پایین، عایق بندی عالی، حجم روغنی کم هستند. تعمیر و نگه داری مناسب و راحتی دارد و با مواد پلی اورتان کیفیت بالا عایق بندی شده است. از جک های کمپرسی در جهت کمپرس کردن مقدار و وزن معینی از بار پیکره بدنه استفاده می شود. وزن بیشتر از حد توان این جک ها باعث خراب شدن آن و قطعاتش می شود. جک های ahmadikheybar طوری ساخته شدند که در هر کجای کشورمان با هر تنوع آب و هوایی قابل استفاده هستند. کامیون 3 را دقت نمایید.

نتیجه گیری درمورد ماشین های کمپرسی و انواع آن:

در این مقاله سعی شد درباره تاریخچه کمپرس سازی و انواع آن صحبت شود. کاربرد های اتاق های کمپرسی و نکات ایمنی استفاده از ماشین های کمپرسی و اتاق های کمپرسی را گفتیم. بیان شد هنگام تخلیه اتاق کمپرسی نباید کسی پشت ماشین باشد و روغن کاری و چکاپ ماشین باید مرتبط انجام شود. شما را با شرکت احمدی خیبر و تولیدات این شرکت آشنا کنیم. درمورد تنوع محصولات قابل حمل این ماشین ها و اتاق های کمپرسی تولیدی این شرکت صحبت کردیم.

تریلر کمپرسی - کمپرس سازی

تریلر کمپرسی – کمپرس سازی – احمدی خیبر

کامیون 3-تریلر

سوال های مربوط به مقاله کمپرسی سازی در اصفهان:

  1. تاریخچه ساخت اتاق های کمپرس سازی چیست؟

اروپایی ها اولین بار در قرن نوزدهم کامیون ساختند. سپس یک شرکت اولین کمپرسی هیدرولیک را ساخت که در جنگ جهانی اول رونق یافت.

  1. کاربرد اتاق های کمپرسی چیست؟

اتاق های کمپرسی برای حمل کالاها با حجم زیاد ساخته شدند. با توجه به نوع کالا و وزن و حجیم بودن آن، اتاق کمپرسی خاصی استفاده می شود. مانند مواد فله ای کشاورزی یا مواد ساخت و ساز املاک و جاده ای

  1. چه مواردی را باید هنگام استفاده از ماشین کمپرسی رعایت کنیم؟

رعایت نکات ایمنی هنگام تخلیه اتاق کمپرسی و چکاپ روغن کاری و اتصالات ماشین الزامی است. نباید موقع تخلیه ماشین کسی پشت آن باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *