کمپرسی حمل بار- اتاق کمپرسی

کمپرسی حمل بار- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر


اتاق کمپرسی که بر روی ماشین های بزرگ نصب می شود و حجم زیادی را به خود اختصاص می دهد. کامیون کمپرسی که همچنین به عنوان کامیون کمپرسی، تریلر کمپرسی، کامیون کمپرسی که به اختصار کمپرسی شناخته می شود، برای حمل مواد (مانند خاک، شن، یا زباله های تخریب) برای ساخت و ساز و همچنین زغال سنگ استفاده می شود. . یک کمپرسی معمولی مجهز به یک تخت با جعبه باز است که در عقب لولا شده و مجهز به قوچ های هیدرولیک برای بلند کردن قسمت جلو است. نوع دیگری از این کمپرسی ها با ساختار زباله کش تولید می شوند.

فهرست عناوین

با تاریخچه اتاق کمپرس و پیدایش آن آشنا شوید

کمپرسی و اتاق بار استاندارد باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اتاق کمپرس  یا اتاق حمل بار کامیون و تریلی چیست؟

کارایی ماشین حمل زباله به چه صورت می باشد؟

نوع جدید لودرها چگونه ساخته شده و کار می کند؟

نتیجه گیری در رابطه با ماشین زباله  و کارایی که دارد

سوالات متداول در ارتباط با اتاق کمپرس و کاربرد آن

فهرست تصاویر

کمپرسی حمل بار 1نمونه قدیمی کمپرسی

کمپرسی حمل بار 2 نمونه اتاق حمل بار

کمپرسی حمل بار 3 حمل زباله

 

با تاریخچه اتاق کمپرسی و پیدایش آن آشنا شوید

تصور می‌شود که کامیون کمپرسی برای اولین بار در مزارع اواخر قرن نوزدهم اروپای غربی ساخته شده است. Thornycroft در سال 1896 یک گاری گرد و غبار بخار با مکانیزم تخلیه را توسعه داد. اولین کامیون های کمپرسی موتوری در ایالات متحده توسط شرکت های تجهیزات کوچکی مانند The Fruehauf Trailer Corporation، Galion Buggy Co. و Lauth-Juergens در میان بسیاری دیگر در حدود سال 1910 توسعه یافتند. تخت های کمپرسی هیدرولیک مدت کوتاهی بعد توسط شرکت Wood Hoist معرفی شد. مانند آن را در تصویر زیرکمپرسی حمل بار 1 میبینید.

چنین شرکت هایی در طول جنگ جهانی اول به دلیل تقاضای گسترده در زمان جنگ شکوفا شدند. پس از جنگ، فروهاف هیدرولیک را در تریلرهای خود معرفی کرد. آنها دروازه های بالابر هیدرولیک، وینچ های هیدرولیک و یک تریلر تخلیه را برای فروش در اوایل دهه 1920 ارائه کردند. Fruehauf تامین کننده برتر تریلرهای کمپرسی شد و “bathtub dump” معروف آنها توسط باربرهای سنگین، شرکت های ساختمانی جاده و معدن به عنوان بهترین آنها در نظر گرفته شد. جهت دیدن مدل های قدیم به احمدی خیبر مراجعه نمایید.

اولین کامیون کمپرسی شناخته شده کانادایی در سنت جان، نیوبرانزویک ساخته شد، زمانی که رابرت تی موهینی در سال 1920 یک جعبه کمپرسی را به یک کامیون تخت وصل کرد. دستگاه بالابر یک وینچ متصل به کابلی بود که روی فلکه (قرقره) نصب شده بود. یک دکل پشت کابین کابل به انتهای جلوی پایین جعبه کمپرسی چوبی که توسط یک محور در پشت قاب کامیون وصل شده بود وصل شد. اپراتور یک میل لنگ را چرخاند تا جعبه را بالا و پایین کند.

از دهه 1930 اقلیدس، International-Harvester و Mack به توسعه مداوم کمک کردند.  در سال 1934 اقلید اولین تولید کننده در جهان بود که با موفقیت یک کامیون مخصوص خارج از بزرگراه تولید کرد.

اتاق حمل بار قدیم- اتاق کمپرسی

اتاق حمل بار قدیم- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کمپرسی حمل بار 1نمونه قدیمی کمپرسی

عنوان اتاق کمپرسی
نویسنده فراست پور
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1575
مدت زمان مطالعه 10 دقیقه

کمپرسی و اتاق بار استاندارد باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

کامیون کمپرسی استاندارد یک شاسی کامیون با بدنه کمپرسی نصب شده روی قاب است. تخت توسط یک قوچ هیدرولیک عمودی نصب شده در زیر بدنه جلویی یا یک رم هیدرولیک افقی و چیدمان اهرمی بین ریل های قاب و پشت بالا می رود. تخت در پشت اتاق کمپرسی لولا شده است. درب عقب (گاهی اوقات به عنوان دروازه انتهایی نامیده می شود) را می توان طوری پیکربندی کرد که روی لولاهای بالایی به سمت بالا حرکت کند (و گاهی اوقات در لولاهای پایینی نیز به سمت پایین جمع شود).

یا می توان آن را در قالب “درب عقب بلند بالا” پیکربندی کرد که در آن پنوماتیک یا قوچ های هیدرولیک دروازه را باز و بالای بدنه تخلیه بالا می برند. برخی از بدنه ها، معمولاً برای حمل غلات، دارای درهای متحرک برای ورود به جعبه و یک دروازه / لوله اندازه گیری در مرکز برای تخلیه کنترل شده تر هستند. نوع کمپرسی را بر اساس کالا در ahmadikheybar انتخاب نمایید.

در ایالات متحده اکثر کامیون‌های کمپرسی استاندارد دارای یک محور فرمان جلو و یک محور عقب (4×2[a]4 چرخ) یا دو (6×4 6 چرخ) هستند که معمولاً دارای چرخ‌های دوگانه در هر طرف هستند. محورهای پشتی پشت سر هم تقریباً همیشه نیرو دارند. محورهای فرمان جلو نیز گاهی اوقات نیرو می گیرند (4×4، 6×6). گاهی اوقات از محورهای بدون نیرو برای تحمل وزن اضافی استفاده می‌شود. بیشتر محورهای عقب بدون نیرو را می‌توان از روی زمین بلند کرد تا در هنگام خالی بودن یا بارگیری سبک کامیون، سایش را به حداقل برسانند و معمولاً «محورهای بالابر» نامیده می‌شوند. می توانید در تصویر کمپرسی حمل بار 2مشاهده نمایید.

بزرگترین کمپرسی استاندارد اروپایی معمولاً “سانتیپا” نامیده می شود و دارای هفت محور است. محور جلو، محور فرمان است، دو محور عقب نیرودار هستند، و چهار محور باقی مانده، محورهای بالابر هستند. جهت آشنایی بیشتر با کمپرسی به احمدی خیبر مراجعه کنید.

اتاق کمپرسی  یا اتاق حمل بار کامیون و تریلی چیست؟

اتاقک هایی که بر روی ماشین های بزرگ نصب می شوند، اتاق حمل بار نامیده می شود. که انواع آن برحسب نوع ماشین بر آن سوار می شوند. با توجه به نوع محصول این اتاق ها را تجهیز می کنند و آن ها بهترین گزینه جهت حمل بار می باشند. در ادامه با انواعی از اتاق ها آشنا می شوید:

  • اتاق بار صنایع فلزی
  • اتاق بار انواع حیوانات زنده
  • اتاق بار کامیون
  • اتاق بار نیسان
  • اتاق بار مواد شمیایی
  • اتاق بار انواع نوشیدنی
  • اتاق بار مخابرات
  • اتاق کمپرسی یخچالی (مانند نمونه در ahmadikheybar)
  • اتاق زباله کش

یکی از اتاق ها هم مخصوص حمل زباله می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

اتاق حمل بار پوشیده- اتاق کمپرسی

اتاق حمل بار پوشیده- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کمپرسی حمل بار 2 نمونه اتاق حمل بار

کارایی ماشین حمل زباله به چه صورت می باشد؟

صدای نزدیک شدن کامیون زباله که سه بار در هفته می آید تا زباله ها را از خانه های منطقه ما جمع آوری کند، اشتباه نیست. صدای غرش موتور دیزلی که با صدای وزش دود سیاه ناشی از شکستگی لوله اگزوز ترکیب می‌شود، سیگنال واضحی برای ساکنان است تا زباله‌های خود را بیرون بیاورند.

کامیون زباله کش زرد تقریباً نیمه پر از زباله های جمع آوری شده است. کیسه ها را به پشت کامیون می ریزند. سپس راننده دستگاهی را به کار می‌گیرد که زباله‌ها را تا عمق وسط کامیون فشرده می‌کند. هنگامی که زباله ها فشرده می شوند، در نتیجه مایع بدبو به جاده نشت می­کند. این یک ناراحتی کوچک است که باید آن را تحمل کنیم. ممکن است بدبو و کثیف باشد، اما زباله‌های وارد شده بخش بسیار ضروری زندگی ما هستند.

کامیون زباله کش کامیونی است که به طور ویژه برای جمع آوری زباله های جامد شهری و انتقال آن به یک مرکز تصفیه زباله جامد مانند محل دفن زباله، مرکز بازیافت یا ایستگاه انتقال طراحی شده است. در استرالیا معمولاً به آنها کامیون زباله می گویند. نوعی خودرو حمل زباله در زیرکمپرسی حمل بار 3 میبینید.

نوع جدید لودرها چگونه ساخته شده و کار می کند؟

لودرهای جلو به طور کلی به مشاغل تجاری و صنعتی با استفاده از ظروف زباله بزرگ با درب معروف به Dumpster در ایالات متحده خدمات می دهند. کامیون در جلو مجهز به چنگال‌های برقی است که راننده با استفاده از یک جوی استیک یا مجموعه‌ای از اهرم‌ها، آنها را با احتیاط با آستین‌های روی ظرف زباله‌ها تراز می‌کند. سپس ظرف زباله کش روی کامیون بلند می شود.

هنگامی که ظرف به بالای آن رسید، سپس وارونه می‌شود و زباله یا مواد قابل بازیافت در قیف خودرو تخلیه می‌شود. هنگامی که زباله ها ریخته می شوند، توسط یک دیوار متحرک با نیروی هیدرولیکی فشرده می شوند که به سمت عقب و جلو نوسان می کند تا زباله ها را به عقب خودرو فشار دهد.

اکثر کامیون‌های بسته‌بندی جدیدتر دارای «هیدرولیک بسته در حرکت» هستند که به راننده اجازه می‌دهد در حین رانندگی بارها را بسته‌بندی کند و زمان‌های مسیر سریع‌تر را ممکن می‌سازد.

هنگامی که بدنه پر است، دیواره فشرده تا انتهای بدنه حرکت می‌کند و آن را از طریق یک درب باز بیرون می‌کشد. همچنین سیستمی به نام Curotto Can وجود دارد که یک ضمیمه برای لودر جلویی است که دارای یک بازوی خودکار است که به عنوان یک لودر جانبی خودکار عمل می کند که به راننده اجازه می دهد چرخ دستی ها را تخلیه کند. البته انواع متفاوتی زباله کش وجود دارد. می توانید برای آشنایی با ماشین حمل زباله با احمدی خیبر مراجعه کنید.

ماشین زباله- اتاق کمپرسی

ماشین زباله- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

کمپرسی حمل بار 3 حمل زباله

نتیجه گیری در رابطه با ماشین زباله کش و کارایی که دارد

ماشین حمل زباله کارایی هیدرولیک دارد. کامیون های مجهز به بالابر به عنوان لودرهای جانبی خودکار (ASL) شناخته می شوند. مانند لودر جلویی، ضایعات توسط یک صفحه بسته‌کننده نوسانی در جلوی قیف بارگیری فشرده می‌شود که زباله‌ها را از طریق یک روزنه وارد بدنه اصلی می‌کند و بنابراین به سمت عقب کامیون فشرده می‌شود. جهت دیدن انواع خودرو حمل زباله به ahmadikheybar مراجعه کنید.

سوالات متداول در ارتباط با اتاق کمپرسی و کاربرد آن

  1. اتاق کمپرسی چیست؟

اتاق حمل بار که بر روی ماشین هایی مانند کامیونت، نیسان، تریلر و… نصب می شود.

  1. انواع اتاق حمل بار که کاربرد دارد؟

اتاق بار مواد غذایی، مواد نوشیدنی، شن و ماسه، زغال سنگ و…

  1. زباله کش چیست؟

نوعی ماشین که زباله ها را حمل می کند. جهت اطلاعات بیشتر مقاله حمل زباله را بخوانید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *