اصول و کاربرد کمپرس سازی - سیستم کمپرس -

اصول و کاربرد کمپرس سازی - سیستم کمپرس - احمدی خیبر


سیستم کمپرس، با رشد شهرها و نیازهای شدید به انواع ساخت و ساز، مسئله های جدیدی در مدیریت شهری ایجاد شد. این مسائل شامل حمل و نقل مصالح ساختمانی می باشد. همچنین حمل و نقل موادی مانند آسفالت، شن و ماسه و خاک نیز به آن ها اضافه شده است. مسلما با روش های قدیمی و سنتی این مشکل حل نمی شود. شرکت احمدی خیبر، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های کمپرس سازی در اصفهان است. سیستم کمپرس ahmadikheybar بر اساس آخرین استانداردها و منطبق با نیازهای واحدهای خدماتی و صنعتی طراحی و پیاده سازی شده. خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت، ازجمله موارد کمپرس سازی این شرکت است.

فهرست تصاویر

کمپرس ها 1کامیون های کمپرسی مناسب حمل و نقل

کمپرس ها 2 نقش کامیون های کمپرسی در حمل و نقل

کمپرس ها 3کمپرس های جاده ای و غیر جاده ای

تاریخچه کامیون های کمپرسی و سیستم کمپرس در حمل و نقل

تاریخچه ی اولین سیستم کمپرس به سال 1896 برمی گردد. سیستم کمپرس یک نوع کامیون برای زباله کش و مواردی است که روی آن اتاقک حمل(مخزن یا کفه پشتی) با یک ظرفیت مشخص نصب شده. این اتاقک های حمل بار برای حمل و نقل های سنگین استفاده می شوند. از شن و ماسه، آسفالت، قطعات سنگین، مصالح ساختمانی، گود برداری در معادن و غیره استفاده می شود. سیستم کمپرس عملکردهایی دارد. شاسی کامیون کمپرسور را بلند کرده و بار را تخلیه می کند. سیستم کمپرس توسط شرکت کمپرس سازی احمدی خیبر ساخته می شود. سیستم کمپرس 6 چرخ یا 10 چرخ تولید می شود. سیستم کمپرس مناسب مسیرهای سر سخت است آما برای مسیرهایی با خاک نرم اصلا مناسب نیست.

نحوه تخلیه در انواع کمپرسی به چه شکلی توسط مهندسین طراحی شده است

نحوه تخلیه بار کمپرسی به گونه‌ای طراحی شده است که فرآیند بارگیری و تخلیه مواد سنگین و فله‌ای به صورت ساده و کارآمد انجام شود. نحوه تخلیه بار کمپرسی عمدتاً بر اساس سیستم هیدرولیکی است که با استفاده از جک‌های هیدرولیکی، اتاق کمپرسی را به صورت تدریجی و کنترل‌شده به بالا می‌برد تا بار موجود در اتاق تخلیه شود. این سیستم در انواع مختلف کمپرسی‌ها از جمله کمپرسی‌های ده چرخ و بنز به کار گرفته می‌شود.

طریقه بالا دادن کمپرسی ده چرخ نیز با استفاده از جک‌های هیدرولیکی انجام می‌شود. برای این کار، راننده با استفاده از کنترل‌های موجود در کابین، پمپ هیدرولیکی را فعال می‌کند که باعث جریان یافتن روغن هیدرولیک به داخل سیلندرهای جک‌ها می‌شود. این روغن باعث افزایش فشار در سیلندرها شده و اتاق کمپرسی به صورت تدریجی به بالا می‌رود تا مواد داخل آن تخلیه شوند. این فرایند به دقت کنترل می‌شود تا از وقوع حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

در نحوه تخلیه بار کمپرسی بنز نیز از همین سیستم هیدرولیکی استفاده می‌شود، با این تفاوت که ممکن است برخی تنظیمات و ویژگی‌های خاص برای مدل‌های مختلف بنز در نظر گرفته شده باشد. این کمپرسی‌ها معمولاً دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که به راننده کمک می‌کنند تا فرایند تخلیه بار را با دقت بیشتری انجام دهد.

به طور کلی، نحوه تخلیه بار کمپرسی و طریقه بالا دادن کمپرسی ده چرخ و بنز، به دلیل استفاده از سیستم‌های هیدرولیکی پیشرفته، فرایندی ساده، ایمن و کارآمد است که به بهره‌وری بیشتر در حمل و نقل بارهای سنگین کمک می‌کند. این سیستم‌ها با کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش سرعت عملیات، نقش مهمی در صنعت باربری ایفا می‌کنند.

9 نوع از انواع مختلف سیستم کمپرس و کاربرد آن ها در صنعت

سیستم کمپرس به عنوان کامیون کمپرسی، تریلر کمپرسی یا دامپر نیز شناخته می شود. آن ها دارای عنواع متفاوتی است که در ادامه با 9 مورد از آن ها آشنا می شویم. سیستم کمپرس برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. کمپرس سازی ahmadikheybar خدمات سیستم کمپرس را ارائه می دهد. به شما کمک می کند آن ها مستعمل، کامیون وانت و کامیون های جعبه ای برای نیازهای خود پیدا کنید. برخی از متداول ترین سیستم کمپرس در زیر نوشته شده است:

  1. کمپرسی استاندارد: مجهز به سیستم هیدرولیک هستند. می توانند جلوی جعبه تخلیه را برای تخلیه مواد در عقب کامیون بلند کنند. سیستم کمپرس معمولا در ساخت و ساز مسکونی، جاده سازی و پروژه های کشاورزی استفاده می شوند.
  2. سوپر کمپرسی: سیستم سوپر کمپرس ترکیبی از تریلرهای نیمه کامیون با یک محور دنباله دار اضافی هستند. این محور را می توان در زمانی که کامیون خالی است بلند کرد و مالیات را کاهش داد.
  3. کمپرسی هوای زمستانی: مجهز به تیغه های برف روب هستند. در مناطق با بارش برف سنگین، به خودروهای برف روبی تبدیل می شوند. جعبه تخلیه می تواند نمک را حمل کند.
  4. انتقال کامیون کمپرسی فورد: دارای یک جعبه تخلیه اصلاح شده است. می تواند بارها را از یک تریلر طراحی شده به جعبه کمپرسی آن منتقل کند.
  5. کامیون کمپرسی جانب: می توانند مواد را از کنار جعبه تخلیه، تخلیه کنند. سیستم کمپرس معمولاً از ترکیب نیمه کامیون و تریلر، با مکانیزم هیدرولیک یکپارچه در تریلر تشکیل شده است.
  6. کمپرسی حمل و نقل: خودروهایی با ظرفیت بالا هستند. برای حمل بین 40 تا 400 تن مواد در هر بار طراحی شده اند.
  7. کمپرسی حمل و نقل مفصلی: به دلیل اندازه چشمگیر و ظرفیت حمل و نقل خود شناخته شده اند. برای بخش های معدن، صنعتی و ساختمانی طراحی شده اند.

کامیون های کمپرسی مناسب حمل و نقل - سیستم کمپرس

کامیون های کمپرسی مناسب حمل و نقل – سیستم کمپرس – احمدی خیبر

کمپرس ها 1کامیون های کمپرسی مناسب حمل و نقل

2 مورد مختلف تریلر از سیستم کمپرس نیمه کامیون

  1. کامیون کمپرسی انتهای تریلر نیمه کامیون: سیستم کمپرس از نیمه ‌کامیون استاندارد برای حمل و نقل استفاده می ‌کنند. تریلر برای تخلیه از عقب مجهز است. پیستون های هیدرولیک قوی، انتهای جلوی تریلر را برای تخلیه بار بالا می برند. باید مراقب بود که در طی فرآیند تخلیه به پیستون هیدرولیک آسیبی وارد نشود.
  2. کامیون‌ کمپرسی پایین تریلر نیمه کامیون: انتهای تریلر نیمه‌ کامیونی از نیمه ‌کامیون‌ های استاندارد استفاده می ‌کنند. پیستون های جلو هیدرولیک قوی، انتهایی تریلر را برای بار بالا می برند. باید مواظب بود که در طی فرآیند به پیستون هیدرولیک آسیب وارد نشود.

استفاده از سیستم کمپرس در بخش های مختلف حمل و نقل

ماشین آلات سنگین در پروژه های مختلف بسیار مهم است و سیستم کمپرس از این قاعده مستثنی نیست. کامیون های کمپرسی طیف وسیعی از کاربردهای اضافی دارند که ممکن است شما را شگفت زده کند. در این قسمت، ما به کاربردها و عملکردهای مختلف کامیون کمپرسی می پردازیم و همه کاره بودن و اهمیت آنها را روشن می کنیم.

مواد حمل و نقل: سیستم کمپرس Tippers عمدتاً برای حمل و نقل مواد در سایت های ساختمانی استفاده می شود. آن ها با بسترهای عمیق می توانند موادی مانند شن و آسفالت را جمع آوری، ذخیره و جابه جا کنند. سایت های ساخت و ساز: آن ها مصالح ساختمانی را حمل می کنند. ضایعات تخریب را حذف می کنند. فضای کاری شفاف و سازمان یافته را تضمین می کنند. برف زدایی: آن ها نقش مهمی در برف روبی دارد. آن ها می توانند به عنوان برف روب عمل کنند. به خصوص در آب و هوای سردتر، آن ها در پاکسازی برف نقش اساسی دارند. سیستم کمپرس می تواند نمک یا مواد ذوب را در بستر خود حمل کند.

جابجایی مسکونی: سیستم کمپرس برای جابجایی اقلام در زمان جابجایی مسکونی ضروری است. آن ها حمل و نقل را با حمل اقلام مختلف در یک حرکت ساده می کنند. یک کمپرسی استاندارد حمل و نقل اقلام را آسان می کند. به راحتی آن ها را برای دفع به زباله دان محلی می برد. آن ها برای پروژه ‌های نوسازی مفید هستند. امکان دفع اقلامی مانند دیوار خشک و لوازم خانگی سنگین مانند سینک، اجاق گاز و روشویی را فراهم می ‌کنند.

نقش کامیون های کمپرسی در حمل و نقل - سیستم کمپرس

نقش کامیون های کمپرسی در حمل و نقل – سیستم کمپرس – احمدی خیبر

کمپرس ها 2 نقش کامیون های کمپرسی در حمل و نقل

عوامل موثر در پیکربندی کامیون کمپرسی در خارخ از بزرگ راه

تریلر های آلومینیومی برای فروش در وب سایت های مختلف فروش کامیون موجود است. در آن می توانید انواع کامیون های دست دوم را نیز پیدا کنید. هنگام تعیین هزینه پیکربندی سیستم کمپرس، توجه به نیاز ها و بودجه خاص خود ضروری است. کیت مرطوب 2 خطی برای نیمه تریلر اتصال سیستم های هیدرولیک ضروری است. هزینه پیکربندی کامیون های خارج از بزرگراه می تواند بر اساس چندین عامل به طور قابل توجهی متفاوت باشد. این عوامل شامل ساخت و مدل خاص کمپرسی. اندازه و ظرفیت بستر کمپرسی. نوع شاسی و مشخصات موتور. هرگونه ویژگی یا سفارشی سازی اضافی. شرایط بازار و موقعیت جغرافیایی می شود.

کامیون های کمپرسی به چند دسته تقسیم می شوند؟

کامیون های کمپرسی از لحاظ مشخصه های ظاهری و فنی و نوع به دو مدل تقسیم می شوند. مدل جاده ای و مدل غیر جاده ای. هر کدام از این کامیون ها دارای کمپرسورهای گوناگون با ویژگی های مختص به خود هستند. در ادامه با هر دو سیستم کمپرس به صورت کامل آشنا می شویم.

  • کمپرسی های جاده ای: همانگونه که از اسم سیستم کمپرس پیداست برای حمل مصالح و بارهای ساختمانی استفاده می شود. دارای یک و یا دو محور متحرک هستند که قدرت آن ها را دو برابر می کند. ابعاد کوچک و مناسب این کامیون ها باعث شده انعطاف بالایی داشته باشند و به راحتی در جاده مانور بدهند. موتور کمپرسی جاده ای معمولا قدرتی ۴۲۰ اسب بخاری دارند و ظرفیت حمل بار تا ۱۸ تن را دارا هستند.
  • کمپرسی های غیرجاده ای: نوعی دیگر از سیستم کمپرس است که برای عملیات های برون شهری استفاده می شود. حمل مصالح ساختمانی و سنگین مانند سنگ کلوخ در جاده های ناهموار استفاده می شود. حفاری کوه ها و معادن، مانند سنگ کلوخ در جاده های نا هموار از دیگر موارد هستند. ظاهری نسبتا بزرگ دارند و دارای وزنی بین ۲۵ تا ۲۷۲ تن هستند. قدرت موتور آن ها چیزی حدود ۳۵۰ اسب بخار بوده است. به دلیل وزن بالا وحمل بارهای فوق سنگین سرعت پایینی هم دارند.
کمپرس های جاده ای و غیر جاده ای - سیستم کمپرس

کمپرس های جاده ای و غیر جاده ای – سیستم کمپرس – احمدی خیبر

کمپرس ها 3کمپرس های جاده ای و غیر جاده ای

نتیجه برای اصول و استانداردهای ساخت و طراحی سیستم کمپرس

احمدی خیبر مجموعه وسیعی از گزینه‌ ها را متناسب با نیازهای مختلف ارائه می‌دهد. از کمپرسی های تک محور گرفته تا آن هایی که مجهز به بدنه کمپرسی تخصصی هستند. سیستم کمپرس چه در ساخت و ساز، معدن یا سایر صنایع، نقش مهمی در حمل و نقل مواد دارند. ساختار قوی، ویژگی های پیشرفته و عملکرد قابل اعتماد، آن ها را برای انجام کارهای مختلف ضروری می کند. بنابراین، اگر به یک اسب کار سنگین یا یک وسیله نقلیه کارآمد نیاز دارید، ahmadikheybar می‌تواند به شما کمک کند.

موضوع: کمپرس سازی: اصول، فنون و کاربردهای متعدد
تاریخ: 6 آبان 1402
نویسنده: سحر مظاهری

سوالات متداول در رابطه با کمپرس سازی اصول، انواع و کاربرد آن

01 9 مورد از انواع سیستم کمپرس را نام ببرید.

کمپرسی استاندارد – سوپر کمپرسی – کمپرسی هوای زمستانی – انتقال کامیون کمپرسی فورد – کامیون کمپرسی جانب – کمپرسی حمل و نقل – کمپرسی حمل و نقل مفصلی

02 کاربرد سیستم کمپرس هوای زمستانی چیست؟

مجهز به تیغه های برف روب هستند. در مناطق با بارش برف سنگین، به خودروهای برف روبی تبدیل می شوند. جعبه تخلیه می تواند نمک را حمل کند.

03 کامیون های کمپرسی از لحاظ مشخصه های ظاهری و فنی و نوع به چند مدل تقسیم می شوند؟

دو مدل سیستم کمپرس داریم. مدل جاده ای و مدل غیر جاده ای.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *