اتاق کمپرسی | مصالح ساختمانی

اتاق کمپرسی | مصالح ساختمانی | احمدی خیبر


اتاق کمپرسی، به عنوان خانه کمپرسی یا اتاقک بار کمپرسی نیز شناخته‌ می‌شود. اتاقک برای حمل و نقل مواد ریزتر مانند ماسه، شن یا زباله های ساختمانی استفاده می‌شود. کامیون کمپرسی، یک محفظه حمل و نقل با ظرفیت معین روی آن نصب شده است. از کاربردهای اتاق می‌توان به حمل شن، خاک، گچ، نخاله های ساختمانی، قطعات معدنی، شن و آسفالت اشاره کرد. یک کمپرسی معمولی مجهز به یک جعبه باز است که در عقب لولا شده است.

قوچ های هیدرولیک برای بلند کردن جلو و اجازه ورود مواد به جعبه است. زباله‌کش نوعی کمپرسی است که با استفاده از آن می‌توان زباله ها را به محل مورد نظر منتقل کرد. بدون شک یکی از مواردی که در حمل و نقل کالا باید به آن توجه کنید نوع کامیون است.

کامیون‌ها بسته به اندازه و هدفشان به دو دسته خودروهای سبک شهری و خودروهای سنگین شهری تقسیم می‌شوند. کامیون های درون شهری از نظر اندازه بسیار کوچکتر از کامیون های خارج از شهر هستند. با توجه به محدودیت های کامیون های سنگین که در جاده های شهری تردد می‌کنند. معمولاً از وسایل نقلیه سبک برای حمل بارهای کوچکتر در جاده های شهری استفاده می‌شود. در سایت https://ahmadikheybar.ir اطلاعات بیشتری موجود می‌باشد.

فهرست عناوین:

نحوه انتقال بار با وسایل حمل و نقل سبک توسط ماشین حمل بار

انتقال بار توسط ون های سرپوشیده و خاور 2 تن و 4 تن

انتقال بار توسط کامیون تک محور یا همان تک:

انتقال بار توسط کامیون های دو محور یا کامیون جفت:

کامیون های مجهز به اتاق، کامیون های اتاق‌دار جهت حمل مواد فاسد شدنی:

کامیون های مجهز به تانکر یا باری مخزنی دارای عایق:

نتیجه ای که میتوان از این مبحث گرفت به صورت زیر است:

سوالات متعددی که ممکن است پس از مطالعه پیش آمده باشد

فهرست عکس ها:

اتاق کامیون 1 اتاق کامیون و انتقال بار سبک

اتاق کامیون 2 کامیون های تک محور و دو محور

اتاق کامیون 3 کامیون های اتاق‌دار ومخزن دار

نحوه انتقال بار با وسایل حمل و نقل سبک توسط ماشین حمل بار

برای انتقال‌بار با وسایل حمل‌ و نقل سبک، میتوان با استفاده از وسیله‌های موتوری مانند: وانت‌بار، پراید، نیسان می‌باشد. برای هر کدام از وسیله‌ها میزان بار و نوع بار متفاوت می‌باشد. هرکدام از وسیله ها اتاق کمپرسی متفاوتی طراحی می‌شود. نیسان از کامیون های سبک و بین شهری است که معمولاً با نام نیسان آبی شناخته می‌شود. نیسان جونیور یا زامیاد همچنان در ایران با همان طرح اصلی تولید می‌شود. اندازه این وانت شهری 2.2 متر طول و 1.6 متر عرض است. این کامیون بسته به نوع اتاق می‌تواند حداکثر وزن بار 2.2 تن را حمل کند.

وانت‌بار وسیله نقلیه برای حمل بارهای کوچک و سبک استفاده می‌شود. وانت وسیله نقلیه ای برای حمل و نقل محموله های کوچک و سبک است. این دستگاه برای حمل بارهای سنگین صنعتی در نظر گرفته نشده است. سوالی داشتید میتوانید با احمدی خیبر تماس بگیرید. در ادامه اتاق کامیون 1 را مشاهده کنید.

عنوان: اتاق کمپرسی
نویسنده: ابوالفضل ملک محمدی
دپارتمان: اوج شید
تعداد کلمه: 1525 کلمه
مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

انتقال بار توسط ون های سرپوشیده و خاور 2 تن و 4 تن

کامیون هایی با بار بین 2 تن تا حداکثر 4 تن است. اتوبارها عمدتاً از آن برای حمل و نقل اثاثیه استفاده می‌کنند. خاور یک کامیون 4 تنی با ظرفیت بزرگتر از نیسان است و برای حمل و نقل از راه‌دور استفاده می‌شود. خاور به گروهی از کامیون‌ها و کامیون‌ها از بنز تا هیوندای اطلاق می‌شود. ون های سرپوشیده و جادار برای حمل بارهای حساس مانند اثاثیه و لوازم خانگی عالی هستند.

این مدل از ون ها از برخورد آب و باران به محموله جلوگیری می‌کنند. فضای بارگیری و تخلیه به طور متوسط ​​4.5 در 2 متر است و می تواند به ارتفاع 2.5 تا 2.7 متر برسد و قرار دادن بار در بالا را آسان می‌کند. از کامیون ها برای انتقال زباله استفاده می‌شود و به آن‌ها زباله‌کش اطلاق می‌شود.

جابه‌جایی خاک - اتاق کمپرسی

جابه‌جایی خاک- اتاق کمپرسی – | احمدی خیبر

اتاق کامیون 1 اتاق کامیون و انتقال بار سبک

انتقال بار توسط کامیون تک محور یا همان تک:

این وسیله نقلیه که تک نام دارد، ظرفیت حمل 10 تن بار را دارد. کامیون تک محور نوعی وسیله حمل بار با حدود 10 تن بار است که برای حمل بارهای صنعتی و نیمه صنعتی مناسب است.اتاق کمپرسی که در انتهای آن فقط یک محور باشد واگن تک نامیده می‌شود. این کامیون می تواند تا 10 تن بار را حمل کند. طول محفظه یک کامیون تک محور معمولا بین 5.7 متر تا 6 متر است.

این کامیون معمولا به عنوان کامیون حمل و نقل شهری استفاده می‌شود. با کاهش وزن حمل شده توسط کامیون، می توان از یک گیربکس استفاده کرد. از این کامیون ها میتوان به عنوان زباله‌کش بزرگ در سطح شهر برای انتقال زباله استفاده کرد. با مراجعه به ادرس https://ahmadikheybar.ir سفارش خودرا ثبت کنید. در ادامه از اتاق کامیون 2 دیدن فرمایید.

انتقال بار توسط کامیون های دو محور یا کامیون جفت:

به این نوع کامیون ها کامیون دوبل می‌گویند و ظرفیت بار کامیون دوبل 15 تن است. کامیون‌های دو محور که به کامیون های دوگانه نیز معروف هستند، دارای ظرفیت باری در حدود 15 تن هستند. برای حمل بارهای سنگین بسیار مناسب هستند. اتاق کمپرسی این اتاق ها توان تحمل بالایی و استحکام بالایی دارد. واگن های ریلی یا کامیون های دو محوره وزن بیشتری دارند. این باعث می‌شود آنها برای حمل بارهای سنگین تر مانند سنگ، اتومبیل و غیره بهتر باشند. دو محور به این معنی است که وزن بار به طور مساوی در کل منطقه بار خودرو توزیع می‌شود.

بزرگتربودن یک تریلر دو محوره، مانور کامیون را در فضاهای تنگ، در جاده کوچک و در سربالایی دشوارتر می‌کند. این کامیون ها برای اتقال زباله و به عنوان زباله‌کش بیرون شهری میتواند گزینه خوبی باشد. در مورد ساخت این کمپرس با احمدی خیبر تماس بگیرید.

اتاق کمپرسی | حمل ضایعات

اتاق کمپرسی | حمل ضایعات | احمدی خیبر

اتاق کامیون 2 کامیون های تک محور و دو محور

کامیون های مجهز به اتاق، کامیون های اتاق‌دار جهت حمل مواد فاسد شدنی:

همانطور که از نام آن پیداست، ویژگی بارز این کامیون، اتاق پشت آن است. اتاق کمپرسی کامیون بسیار ساده و جعبه ای شکل هستند. در واقع بار داخل این جعبه قرار می‌گیرد. با استفاده از این کامیون ها محموله شما در صورت بارندگی یا سایر شرایط نامساعد جوی کاملاً ایمن باقی می‌ماند. برخی از نمونه های کامیون های اتاقی به گونه ای ساخته شده اند که نمی توانید از کابین وارد اتاق شوید. کامیون های مجهز به محفظه بار گزینه بسیار مناسبی برای حمل کالا، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و غیره هستند.

معمولا این کامیون ها ارتفاع محفظه بار 1.5 متری دارند. برای مواد فاسد شدنی باید از کامیون های مجهز به یخچال استفاده شود. این کامیون ها میتوانند زباله های کوچکی را که باید با محفظه جابه‌جا شوند، جابه‌جا می‌کنند. از این کامیون ها به عنوان زباله‌کش کوچک موادی که نباید به آن آب برسد، استفاده کرد. در ادامه از اتاق کامیون 3 دیدن فرمایید.

کامیون های مجهز به تانکر یا باری مخزنی دارای عایق:

کامیون های باری مخزنی، که اتاقک پشت آن به صورت مخزن می‌باشد. این کامیون ها برای حمل و نقل موادی که نیاز به محفظه و فضای مخزن دارند استفاده می‌شود. این مواد شامل مایعات، سیمان، گازها و گازهای مایع است. اتاق کمپرسی آن‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. این مخازن دارای مواد عایق مختلف مخصوصا عایق حرارتی هستند که به محافظت از مواد داخل آن کمک می‌کند. کامیون های با مخازن سوخت بزرگ معمولاً ظرفیت ذخیره سازی 21000 تا 44000 لیتر دارند. درحالی که کامیون های کوچکتر با مخازن سوخت کوچکتر معمولاً قادر به حمل 3800 لیتر تا 11000 لیتر مواد هستند. این کامیون ها برای زباله‌کشی مواد مایع که به عنوان زباله‌کش استفاده می‌شود.

اتاق کمپرسی | کامیون اتاق‌دار

اتاق کمپرسی | کامیون یخچال دار | احمدی خیبر

اتاق کامیون 3 کامیون های اتاق‌دار ومخزن دار

نتیجه ای که میتوان از این مبحث گرفت به صورت زیر است:

اتاق کمپرسی کامیون ها با توجه به کارایی که دارند متفاوت است. از این اتاق ها برای انتقال بار و محموله استفاده می‌شود. این اتاق ها در سایز های متفاوت و شکل های متفاوت ساخته می‌شود. با توجه به اینکه اتاق ها متفاوت است، کامیون های مورد استفاده آن متفاوت خواهد بود. انواع مختلف کامیون‌ها برای انتقال زباله و بازیافت استفاده می‌شود. این کامیون ها هر کدام به عنوان زباله‌کش در جاهای مختلف و مواد مختلف کاربرد دارد. با توجه به نیاز خود باید کامیون های مختلف مورد بررسی قرار داد. میتوان برای کسب اطالاعات بیشتر با احمدی خیبر تماس بگیرید.

سوالات متعددی که ممکن است پس از مطالعه پیش آمده باشد

1: محموله‌ای با وزن حدود 7 تا 9 تن که نیاز به سقف ندارد برای چه کامیونی مناسب است؟

برای محموله با حدود این وزن یک کامیون تک محوره یا همان تک میتواند بهترین گزینه باشد.

2: محموله‌ ای که با وزن 30000 لیتر وجود دارد، مناسب چه کامیونی می‌باشد؟

این محموله با این وزن گفته شده باید با کامیون هایی که مجهز به تانکر باشد، جابه‌جا شود. البته این محموله را با کامیون هایی باید جا‌به‌جا کرد که مخازن بزرگ دارد.

3: زباله های درون شهری و برون شهری با چه کامیونی جابه‌جا می‌شود؟

زباله های درون شهری با استفاده از کامیون های 4 تنی جابه‌جا می‌شود. انتقال زباله در بیرون از شهر با استفاده از کامیون های تک محور انجام می‌شود. با مراجعه به سایت https://ahmadikheybar.ir اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *