یکی از کامیون های کمپرسی زباله کش میباشد که در انواع متنوع با کارکرد متنوع ساخته میشود. این کامیون بر روی انواع شاسی با ابعاد متنوع و وِیژگی های به صورت اتوماتیک قابل نصب میباشد. احمدی خیبر یکی از شرکت هایی میباشد که در زمینه ساخت و تولید انواع کمپرسور و اتاقک در حال فعالیت میباشد. ساخت این اتاقک در تمامی جهان، تحولی عظیم برای حمل زباله و محیط زیست و زیبا سازی شهر به وجود آورده است.امروزه با پر شدن محل های دفن زباله در نزدیکی مناطق شهری، رویکردی دو جانبه برای مقابله با زباله ها اتخاذ خواهد شد. زباله کش برای حمل زباله بسیار از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
فهرست تصاویر:
مدت زمان مطالعه13 دقیقه
| عنوان | کامیون های کمپرسی + 6 دلیل ایمنی و خطرات مربوطه! |
|---|---|
| نویسنده | هانیه ربیعی – حامد اعمی |
| دپارتمان | اوج شید |
| تعداد کلمه ها | 1585 |
| مدت زمان مطالعه | 13 دقیقه |
| تاریخ آپدیت مقاله مطالعه | 1404/08/19 |
تاریخچه انواع کامیون های زباله در تمامی جهان
از واگن ها و وسایل دیگر قرن ها برای حمل زباله های جامد استفاده میشد. از جمله اولین کامیونهای حمل زباله کش خودکششی، آنهایی بودند که توسط شورای ناحیه چیسویک از شرکت واگن و کالسکه بخار Thornycroft در سال 1897 سفارش داده شد که به عنوان یک ماشین بخار موتور توصیف شد، یک طراحی جدید بدنه مخصوص “جمع آوری گرد و غبار و زباله های خانه اولین کامیون های رو باز در در دهه 1920 مورد استفاده قرار گرفتند، اما به دلیل ریزش زباله از پشت و بوی بد، وسایل نقلیه سرپوشیده به زودی رایج شدند. این کمپرس سازی های سرپوشیده ابتدا در اروپای پرجمعیت تر و سپس در آمریکای شمالی معرفی شدند.
مشکل اصلی این بود که ماشین های حمل زباله باید زباله ها را تا ارتفاع شانه بلند میکردند. اولین تکنیکی که در اواخر دهه 1920 برای حل این مشکل ایجاد شد، ساخت محفظه های گرد با پیچ چوب پنبه ای بود که بار را بلند کرده و از عقب دور میکرد. در سال 1929 یک مدل کارآمدتر توسعه قیف بود. این قیف از یک سیستم کابلی استفاده میکرد که میتوانست زباله ها را به داخل کامیون بکشد. اینجا کامیون زباله 1 را نمایش میدهد.
کمپرس سازی و انواع کامیون های حمل زباله و ویژگی های ان
جلو لودر کمپرسی های احمدی خیبر دارای دو بازوی بالابر هیدرولیک بلند و بیرون زده است. پشت کابین کامیون میچرخد و روی سپر جلو کشیده میشود. تیغه داخلی به صورت دوره ای ضایعات را فشرده کرده و به پشت بدن میآورد. برای جمع آوری زباله های تجاری با ظرفیت 30-40 متر مکعب و مجهز به خدمه استفاده میشود.لودر عقب دارای یک دهانه در قسمت پایینی عقب بدنه کمپرسی است. ظرف زباله به صورت دستی در این دهانه ریخته میشود. تیغه های هیدرولیک کامیون زباله به صورت دوره ای فعال میشوند تا زباله ها را به سمت جلو به داخل بدن هل دهند. معمولا در مناطق مسکونی استفاده میشود. ظرفیت آنها در حدود 20-30 متر مکعب است.
لودرهای جانبی مانند لودرهای عقب، اما دهانه زباله در کنار، درست پشت کابین است. و به دو صورت ماشین زباله دستی و ماشین زباله اتوماتیک طراحی شده است. از این ماشین حمل زباله برای جمع آوری زباله در مناطق مسکونی استفاده میشود. ظرفیت آنها حدود 15-30 متر مکعب است و به یک تا دو خدمه نیاز دارند.در نوع اتوماتیک، بازوی مکانیکی سطلها را بلند کرده و محتویات آنها را مستقیماً به داخل دهانه تخلیه میکند، که باعث افزایش سرعت جمعآوری و کاهش تماس مستقیم کارکنان با زباله میشود.سبد بازیافت هم برای اقلام قابل بازیافت مانند روزنامه، ظروف شیشه ای، قوطی های فلزی یا مواد دیگر طراحی شده است. مجهز به درگاه شارژ و بشکه جداگانه برای هر ماده است.

زباله کش – انواع ان – احمدی خیبر
.
ایمنی کامیون های زباله و چگونگی رعایت کردن ان
تیغه عدل بندی داخل ماشین زباله به دلیل نیاز به برق خطرناک ترین قسمت ماشین حمل زباله است. به همین دلیل، زباله جمع کن اغلب در لیست خطرناک ترین مشاغل قرار دارد. اگرچه اکثر کامیون های حمل زباله ساخت ahmadijheybarدارای برخی ویژگی های ایمنی هستند. مدیریت پسماند کارکنان خود را ملزم به پیروی از روش های طراحی شده برای محافظت از رفاه خود میکند. اما اگر کارگری در داخل قیف کامیون زباله گیر کند، میتواند آنها را بکشد یا تکه تکه کند.تیغه پرکننده در محفظه تخلیه کمپرس سازی ها فعال میشود. این نوع حوادث میتواند ناشی از سهل انگاری یا خطاهای مکانیکی باشد.

زباله کش – اتاقک ان – احمدی خیبر
کامیون های زباله در زنجیره های پردازش msw
در سراسر جهان موضوع مربوط به مدیریت پسماند جامد شهری (MSW) رتبه دوم را در سیستم اقتصاد شهری دارد. در بیشتر موارد، تحقیقات واقعی با بهبود فرآیندهای بازیافت، خنثی سازی، استفاده و دفن MSW سروکار دارند. کمپرس سازی های زباله واحد اولیه در زنجیره پردازش استفاده از MSW هستند. با توجه به مسائل مدیریت عملیات کامیون های زباله، تحقیقات در زمینه ارتقای طرح ها، سیستم نگهداری و تعمیرات، مدل ها و روش های توسعه برنامه های مسیر کاری انجام میشود. نوسانات آزاد قاب خودرو در اصول طراحی مهندسی کامیون های زباله در نظر گرفته نمیشود.
به عنوان بخشی از تحقیق انجام شده، مدلسازی فرآیند بارگذاری مکانیزه جانبی زباله جامد در بدنه کامیون زباله، با در نظر گرفتن نوسانات بدون قاب خودرو، انجام میشود. در نتیجه اندازههای سازنده و اتصال یک طراحی دستگیره جدید برای اطمینان از تولید حداقل تنشها و گشتاورها در سیستم «گیره-کانتینر-گیر» تعیین میشوند. برای نمونه به کامیون زباله 3 رجوع کنید.در مدلسازی انجامشده، پارامترهای هندسی و دینامیکی سیستم بارگیری جانبی با استفاده از نرمافزارهای شبیهسازی مکانیکی (مانند SolidWorks Motion یا ANSYS) تحلیل گردیدند. هدف اصلی، بهینهسازی طراحی مکانیزم گیره و بازوی بارگیری بهگونهای بود که ضمن حفظ پایداری خودرو در هنگام عمل تخلیه، نیروهای وارده بر سازه و اتصالات به حداقل مقدار ممکن برسند.
زباله و تاثیر ان بر روی عملکرد خودرو
محموله کامیون های حمل زباله ممکن است در طول زمان به طور قابل توجهی متفاوت باشد و بر عملکرد خودرو و ایمنی رانندگی تأثیر بگذارد. بنابراین اطلاعات مربوط به بار در زمان واقعی میتواند نقش کلیدی برای نظارت و تشخیص بازی کند. متأسفانه، سنسورهای فیزیکی که مستقیماً جرم خودرو را اندازهگیری میکنند معمولاً برای کامیونهای تجاری بسیار پرهزینه هستند، در حالی که همبستگی بین مقادیر متوالی بار توسط اکثر رویکردهای موجود برای تخمین جرم در نظر گرفته نمیشود.به منظور غلبه بر این محدودیتها، در این تحقیق از الگوریتمهای تخمین غیرمستقیم جرم بر اساس پارامترهای دینامیکی خودرو استفاده شده است.

زباله کش – اتاق حمل زباله – احمدی خیبر
از آنجایی که این همبستگی تغییرات بار در کمپرس سازی های زباله را مشخص میکند، این مقاله توسط احمدی خیبر یک رویکرد موقت برای تخمین بار پیشنهاد میکند که تنها بر حسگرهای اینرسی متکی است. برای به حداقل رساندن تلاش تنظیم، استراتژی را برای انتخاب خودکار پارامترهای کلیدی قابل تنظیم برآوردگر معرفی میکنیم. اثربخشی روش پیشنهادی بر روی دادههای تجربی جمعآوریشده روی یک کامیون واقعی نشان داده شده است.در این رویکرد، از دادههای شتابسنج و ژیروسکوپ نصبشده بر روی بدنه کامیون برای استخراج ویژگیهای دینامیکی مرتبط با تغییرات بار استفاده شده است.
تصادفات و خطرات مربوط به کامیون های حمل زباله
تصادفات رانندگی منجر به جراحات شدید یا حتی مرگ میشود. تصادفات کامیون حمل زباله با توجه به اندازه و وزن بسیار آنها میتواند خطرناک باشد. خدمات دولتی و خصوصی زباله و همچنین شرکت های ساخت ان مانند این شرکت، زباله و بازیافت باید استانداردهای ایمنی را رعایت کنند تا تعداد تصادفاتی که کامیونهای آنها ایجاد میکنند به حداقل برسانند. با این حال، تصادفات کامیون زباله هنوز بیشتر از آنچه فکر میکنید اتفاق می افتد.طبق گزارش Trucking Watch، سال 2017 شاهد 107 تصادف مرگبار با کامیون زباله و بیش از 1400 جراحات مرتبط بود. از سوی دیگر، OSHA 25 تصادف مرگبار کامیون زباله را در سال 2017 ثبت کرده است.
نتیجه گیری
جمع آوری زباله ممکن است شغلی جذاب نباشد، اما مطمئناً کار مهمی است. ماشین های حمل زباله در کشورهای مختلف متفاوت هستند. و با بدنه ای محکم و مقاوم در برابر زنگ زدگی طراحی شده اند تا از انتشار آلودگی جلوگیری کنند. کامیون های حمل زباله زباله ها را در کانتینرهایی به نام قیف جمع آوری میکنند که معمولاً بیشتر جرم وسیله نقلیه را تشکیل میدهد. و در بیشتر کمپرس سازی های مخصوص حمل زباله در ahmadikheybar موجود است. یک قیف ممکن است از یک فضای باز بزرگ یا مجموعه ای از محفظه ها برای جمع آوری انواع مختلف زباله تشکیل شده باشد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.
سوالات متداول
1.تیغه پر کننده در کجا ذخیره میشود؟
تیغه پرکننده معمولاً در مخزن یا محفظهی پشتی دستگاه ذخیره میشود. این تیغه بخشی از سیستم فشردهسازی زباله است و هنگام جمعآوری، زبالهها را به داخل محفظه اصلی هدایت کرده و فشرده میکند.
2. ایا این شرکت ایمنی کامیون های زباله خود را رعایت میکند؟
بله، تمامی کامیونها و تجهیزات جمعآوری زباله بهصورت منظم مورد بازرسی و سرویس دورهای قرار میگیرند.
3.در لودر عقب دهانه کجا قرار دارد؟
این دهانه همان محلی است که کارگران زبالهجمعکن، کیسهها و سطلهای زباله را در آن تخلیه میکنند. زبالهها از طریق این دهانه وارد محفظه فشردهسازی میشوند و سپس توسط تیغه پرکننده (یا فشردهساز) به داخل مخزن می روند.


بدون نظر