زباله کش | حمل زباله

زباله کش | حمل زباله| احمدی خیبر


زباله کش  یکی از کامیون های کمپرسی می‌باشد که در انواع متنوع با کارکرد متنوع ساخته می‌شود. این کامیون بر روی انواع شاسی با ابعاد متنوع و وِیژگی های به صورت اتوماتیک قابل نصب می‌باشد. احمدی خیبر یکی از شرکت هایی می‌باشد که در زمینه ساخت و تولید انواع کمپرسور و اتاقک در حال فعالیت می‌باشد. ساخت این اتاقک در تمامی جهان، تحولی عظیم برای حمل زباله و محیط زیست و زیبا سازی شهر به وجود آورده است.

امروزه با پر شدن محل های دفن زباله در نزدیکی مناطق شهری، رویکردی دو جانبه برای مقابله با زباله ها اتخاذ خواهد شد. یکی از شاخه های این کار، حمل زباله به مکان های دور برای پردازش است. کمپرس سازی برای حمل زباله بسیار از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که در ادامه بیشتر با ان آشنا می‌شویم.

فهرست عناوین

تاریخچه انواع کامیون های زباله  کش در تمامی جهان

کمپرس  سازی و انواع کامیون های حمل زباله و ویژگی های ان

ایمنی کامیون های زباله و چگونگی رعایت کردن ان

کامیون های زباله در زنجیره های پردازش msw

زباله  کش و تاثیر ان بر روی عملکرد خودرو

تصادفات و خطرات مربوط به کامیون های حمل زباله

نتیجه گیری و سوالات متداول از کامیون های حمل زباله

فهرست تصاویر

کامیون زباله 1 انواع ان

کامیون زباله 2 اتاقک های ان

کامیون زباله 3 لودر جلو

عنوان زباله کش
نویسنده هانیه ربیعی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه ها 1594
مدت زمان مطالعه 13 دقیقه

 

تاریخچه انواع کامیون های زباله کش در تمامی جهان

از واگن ها و وسایل دیگر قرن ها برای حمل زباله های جامد استفاده می‌شد. از جمله اولین کامیون‌های حمل زباله خودکششی، آنهایی بودند که توسط شورای ناحیه چیسویک از شرکت واگن و کالسکه بخار Thornycroft در سال 1897 سفارش داده شد که به عنوان یک ماشین بخار موتور توصیف شد، یک طراحی جدید بدنه مخصوص “جمع آوری گرد و غبار و زباله های خانه

اولین کامیون های رو باز در در دهه 1920  مورد استفاده قرار گرفتند، اما به دلیل ریزش زباله از پشت و بوی بد، وسایل نقلیه سرپوشیده به زودی رایج  شدند. این کمپرس سازی های سرپوشیده ابتدا در اروپای پرجمعیت تر و سپس در آمریکای شمالی معرفی شدند، اما به زودی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

مشکل اصلی این بود که ماشین های حمل زباله  باید زباله ها را تا ارتفاع شانه بلند می‌کردند. اولین تکنیکی که در اواخر دهه 1920 برای حل این مشکل ایجاد شد، ساخت محفظه های گرد با پیچ چوب پنبه ای بود که بار را بلند کرده و از عقب دور می‌کرد. در سال 1929  یک مدل کارآمدتر توسعه قیف بود. این قیف از یک سیستم کابلی استفاده می‌کرد که می‌توانست زباله ها را به داخل کامیون بکشد.  اینجا کامیون زباله 1 را نمایش می‌دهد.

کمپرس سازی و انواع کامیون های حمل زباله و ویژگی های ان

جلو لودر: کمپرسی های احمدی خیبر دارای دو بازوی بالابر هیدرولیک بلند و بیرون زده است. پشت کابین کامیون می‌چرخد و روی سپر جلو کشیده می‌شود. تیغه داخلی به صورت دوره ای ضایعات را فشرده کرده و به پشت بدن می‌آورد. برای جمع آوری زباله های تجاری با ظرفیت 30-40 متر مکعب و مجهز به خدمه استفاده می‌شود.

لودر عقب: دارای یک دهانه در قسمت پایینی عقب بدنه کمپرسی است. ظرف زباله به صورت دستی در این دهانه ریخته می‌شود. تیغه های هیدرولیک کامیون زباله کش به صورت دوره ای فعال می‌شوند تا زباله ها را به سمت جلو به داخل بدن هل دهند. معمولا در مناطق مسکونی استفاده می‌شود. ظرفیت آنها در حدود 20-30 متر مکعب است و به دو تا سه خدمه نیاز دارند.

لودرهای جانبی: مانند لودرهای عقب، اما دهانه زباله در کنار، درست پشت کابین است. و به دو صورت ماشین زباله دستی و ماشین زباله اتوماتیک طراحی شده است. از این ماشین حمل زباله برای جمع آوری زباله در مناطق مسکونی استفاده می‌شود. ظرفیت آنها حدود 15-30 متر مکعب است و به یک تا دو خدمه نیاز دارند.

کامیون زباله 1 انواع ان

زباله کش | انواع ان

زباله کش | انواع ان| احمدی خیبر

سبد بازیافت: برای اقلام قابل بازیافت مانند روزنامه، ظروف شیشه ای، قوطی های فلزی یا مواد دیگر طراحی شده است. مجهز به درگاه شارژ و بشکه جداگانه برای هر ماده است. کامیون های زباله کش در مناطق مسکونی استفاده می‌شوند و می‌توانند توسط یک یا دو خدمه کار کنند.

Roll-on-Roller: یک سطل زباله محصور را روی یک سطح شیبدار متصل به قاب کامیون حمل زباله حمل می‌کند. و در محل‌های ساخت‌وساز و مکان‌های دیگری که نیاز به حذف مقادیر زیادی زباله دارند، روی زمین قرار می‌گیرد. آنها دارای ظرفیت بلند کردن 60000 پوند (27300 کیلوگرم) هستند و فقط یک خدمه می توانند آن را اداره کنند.

اینجا کامیون زباله 2 را مشاهده می‌کنید.

 ایمنی کامیون های زباله و چگونگی رعایت کردن ان

تیغه عدل بندی داخل ماشین زباله به دلیل نیاز به برق خطرناک ترین قسمت ماشین زباله کش است. به همین دلیل، زباله جمع کن اغلب در لیست خطرناک ترین مشاغل قرار دارد. اگرچه اکثر کامیون های حمل زباله  ساخت  ahmadijheybarدارای برخی ویژگی های ایمنی هستند. مدیریت پسماند کارکنان خود را ملزم به پیروی از روش های طراحی شده برای محافظت از رفاه خود می‌کند. اما اگر کارگری در داخل قیف کامیون زباله گیر کند، می‌تواند آنها را بکشد یا تکه تکه کند.

تیغه پرکننده در محفظه تخلیه کمپرس سازی ها فعال می‌شود. این نوع حوادث می‌تواند ناشی از سهل انگاری یا خطاهای مکانیکی باشد. در برخی موارد مستند، افراد بی خانمانی که در سطل های زباله خوابیده بودند به داخل قیف کامیون ها انداخته شدند. در برخی مواقع، کارگران در تلاش برای برداشتن اشیایی که ممکن بود در تیغه‌های بسته‌بندی کامیون گیر کرده باشند، مجروح می‌شدند.

کامیون زباله 2 اتاقک های ان

زباله کش | اتاقک ان|

زباله کش | اتاقک ان| احمدی خیبر

کامیون های زباله در زنجیره های پردازش msw

در سراسر جهان موضوع مربوط به مدیریت پسماند جامد شهری (MSW) رتبه دوم را در سیستم اقتصاد شهری دارد. در بیشتر موارد، تحقیقات واقعی با بهبود فرآیندهای بازیافت، خنثی سازی، استفاده و دفن MSW سروکار دارند. کمپرس سازی های زباله واحد اولیه در زنجیره پردازش استفاده از MSW هستند. با توجه به مسائل مدیریت عملیات کامیون های زباله، تحقیقات در زمینه ارتقای طرح ها، سیستم نگهداری و تعمیرات، مدل ها و روش های توسعه برنامه های مسیر کاری انجام می‌شود. نوسانات آزاد قاب خودرو در اصول طراحی مهندسی کامیون های زباله در نظر گرفته نمی‌شود.

به عنوان بخشی از تحقیق انجام شده، مدل‌سازی فرآیند بارگذاری مکانیزه جانبی زباله جامد در بدنه کامیون زباله، با در نظر گرفتن نوسانات بدون قاب خودرو، انجام می‌شود. در نتیجه اندازه‌های سازنده و اتصال یک طراحی دستگیره جدید برای اطمینان از تولید حداقل تنش‌ها و گشتاورها در سیستم «گیره-کانتینر-گیر» تعیین می‌شوند. برای نمونه به کامیون زباله 3 رجوع کنید.

زباله کش و تاثیر ان بر روی عملکرد خودرو

محموله کامیون های حمل زباله ممکن است در طول زمان به طور قابل توجهی متفاوت باشد و بر عملکرد خودرو و ایمنی رانندگی تأثیر بگذارد. بنابراین اطلاعات مربوط به بار در زمان واقعی می‌تواند نقش کلیدی برای نظارت و تشخیص بازی کند. متأسفانه، سنسورهای فیزیکی که مستقیماً جرم خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند معمولاً برای کامیون‌های تجاری بسیار پرهزینه هستند، در حالی که همبستگی بین مقادیر متوالی بار توسط اکثر رویکردهای موجود برای تخمین جرم در نظر گرفته نمی‌شود.

کامیون زباله 3 لودر جلو

زباله کش | اتاق حمل زباله

زباله کش | اتاق حمل زباله| احمدی خیبر

از آنجایی که این همبستگی تغییرات بار در کمپرس سازی های زباله را مشخص می‌کند، این مقاله توسط احمدی خیبر یک رویکرد موقت برای تخمین بار پیشنهاد می‌کند که تنها بر حسگرهای اینرسی متکی است. برای به حداقل رساندن تلاش تنظیم، استراتژی را برای انتخاب خودکار پارامترهای کلیدی قابل تنظیم برآوردگر معرفی می‌کنیم. اثربخشی روش پیشنهادی بر روی داده‌های تجربی جمع‌آوری‌شده روی یک کامیون واقعی نشان داده شده است.

تصادفات و خطرات مربوط به کامیون های حمل زباله

تصادفات رانندگی منجر به جراحات شدید یا حتی مرگ می‌شود. تصادفات کامیون حمل زباله با توجه به اندازه و وزن بسیار آنها می‌تواند خطرناک باشد. خدمات دولتی و خصوصی زباله و همچنین شرکت های ساخت ان مانند ahmadikheybar، زباله و بازیافت باید استانداردهای ایمنی را رعایت کنند تا تعداد تصادفاتی که کامیون‌های آنها ایجاد می‌کنند به حداقل برسانند. با این حال، تصادفات کامیون زباله هنوز بیشتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می افتد.

طبق گزارش Trucking Watch، سال 2017 شاهد 107 تصادف مرگبار با کامیون زباله و بیش از 1400 جراحات مرتبط بود. از سوی دیگر، OSHA 25 تصادف مرگبار کامیون زباله را در سال 2017 ثبت کرده است. بیست و پنج درصد از افرادی که در این تصادفات کشته شده اند، اپراتورهای وسایل نقلیه هستند. این حوادث به این دلیل رخ می‌دهد که کمپرس سازی های زباله صبح در حالی که هوا هنوز تاریک است کار می‌کنند. آنها همچنین تمایل به شروع و توقف مکرر دارند.

نتیجه گیری و سوالات متداول از کامیون های حمل زباله

جمع آوری زباله ممکن است  شغلی جذاب نباشد، اما مطمئناً کار مهمی است. ماشین های حمل زباله در کشورهای مختلف متفاوت هستند. و با بدنه ای محکم و مقاوم در برابر زنگ زدگی طراحی شده اند تا از انتشار آلودگی جلوگیری کنند. کامیون های حمل زباله زباله ها را در کانتینرهایی به نام قیف جمع آوری می‌کنند که معمولاً بیشتر جرم وسیله نقلیه را تشکیل می‌دهد. و در بیشتر کمپرس سازی های مخصوص حمل زباله در ahmadikheybar موجود است. یک قیف ممکن است از یک فضای باز بزرگ یا مجموعه ای از محفظه ها برای جمع آوری انواع مختلف زباله تشکیل شده باشد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. تیغه پر کننده در کجا ذخیره می‌شود؟ در محفظه تخلیه
  2. Ahmadikheybar ایا ایمنی کامیون های زباله خود را رعایت می‌کند؟ بله
  3. در لودر عقب دهانه کجا قرار دارد؟ در پایین

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *