کمپرسی سازی و کامیون های کمپرسی بخش مهمی از زندگی مکانیزه و مدرن ما هستند. کامیون کمپرسی در حمل و نقل مقادیر زیادی مواد ساختمانی، جاده سازی، حمل و نقل مواد غذایی و معدن، نقش مهمی در چرخش چرخ دنده های جامعه ما ایفا می کند. کامیونهای کمپرسی ahmadikheybar بسته به هدف مورد نظر کامیون در اندازهها و مکانیسمهای کمپرسی متفاوتی هستند. بیشتر کامیونهای تولیدی در کمپرس سازی احمدی خیبر میتوانند در جادههای عمومی عادی تردد کنند. در حالی که بقیه خیلی بزرگ هستند و فقط میتوانند در محل استفاده شوند.
فهرست مطالب
کامیون های کمپرسی برای چه مواردی استفاده می شود؟
بررسی عملکرد کامیون های کمپرسی استاندارد در صنایع کمپرسی
آیا راجع به کامیون کمپرسی هوای زمستانی چیزی می دانید؟
کامیون کمپرسی انتقال چیست و چگونه کار می کند؟
نیمه کامیون تریلر پایان کمپرسی چیست و کارکرد آن چگونه است؟
آیا از عملکرد کامیون کمپرسی سوپر چیزی می دانید؟
بررسی عملکرد نیمه کامیون های تریلر پایین کمپرسی !
نتیجه گیری ازمطالب بیان شده در مورد کامیون ها
سوالات متداول در زمینه انواع کامیون ها و تریلر ها
فهرست تصویر
کامیون کمپرسی 1-کامیون زباله قدیمی
کامیون کمپرسی 2-کامیون کمپرسی انتقال
کامیون های کمپرسی برای چه مواردی استفاده می شود؟
کامیون کمپرسی تاریخچه شگفت انگیزی دارد که پیش از اختراع بسیاری از وسایل نقلیه تجاری دیگر است. شرکت خودروسازی Thornycroft در سال 1896 یک وسیله نقلیه جمعآوری زباله با بخار را توسعه داد که دارای مکانیزم تخلیه بار موثر بود. اولین کامیون کمپرسی موتوری در ایالات متحده آمریکا در سال 1910 توسعه یافت.
عنوان | کمپرسی سازی |
---|---|
نویسنده | محسنی |
دپارتمان | اوج شید |
تعداد کلمات | 1683 کلمه |
زمان مطالعه | 16 دقیقه |
اندکی پس از این تاریخ، استفاده از هیدرولیک شاهد گسترش استفاده از کامیون کمپرسی در بسیاری از صنایع بود. تقاضا برای کامیونهای کمپرسی در طول جنگ جهانی اول افزایش یافت. که توسعه این وسایل نقلیه برای تولید کامیونهای کمپرسی خودکار با کیفیت بالا، سنگین و سنگین را سرعت بخشید. تا سال 1920، این کامیون ها به طور محکم در صنعت معدن و ساخت و ساز جاده مستقر شدند. هیدرولیک مکانیزم اصلی در کمپرسی سازی برای بلند کردن جعبه تخلیه برای قرار دادن بار کامیون در صورت لزوم باقی مانده است. کمپرسی های مدرن هنوز از این فناوری استفاده می کنند، از جمله کامیونهای کمپرسی جانبی و کامیون های کمپرسی شکم.
انواع کامیون ها به شکل: کامیون کمپرسی استاندارد، کامیون کمپرسی هوای زمستانی، کامیون کمپرسی انتقال، نیمه کامیون تریلر پایان کمپرسی، کامیون کمپرسی سوپر، نیمه کامیون تریلر پایین کمپرسی، کامیون کمپرسی جانبی، کامیون کمپرسی حمل و نقل، کامیون کمپرسی حمل و نقل مفصلی. به تصویر کامیون کمپرسی 1مراجعه شود.
بررسی عملکرد کامیون های کمپرسی استاندارد در کمپرس سازی
کمپرسی استاندارد یک وسیله نقلیه همه کاره با کاربردهای صنعتی فراوان است. اندازه آنها می تواند از ظرفیت بار کوچک حدود 10 تن تا ظرفیت بار بزرگ حدود 35 تن متغیر باشد. جعبه تخلیه با یکی از دو روش بالا می رود.
روش اول یک پیستون هیدرولیک تکی است که در زیر جلوی جعبه تخلیه در نزدیکی کابین کامیون قرار دارد. این پیستون از هیدرولیک برای بلند کردن قسمت جلوی جعبه کمپرسی، پایین آوردن قسمت عقب جعبه و اجازه می دهد تا بار از طریق درب عقب خارج شود. کمپرسی سازی احمدی خیبر در زمینه ساخت این کمپرسی ها سابقه ی خوبی دارد.
روش دوم بلند کردن جعبه کمپرسی با پیستون های هیدرولیکی است. که در دو طرف جعبه کمپرسی نصب می شوند و بار را بالا و پایین می کنند. درب عقب این کامیونهای کمپرسی میتواند لولایی بالا، لولایی پایین یا دارای یک سیستم هیدرولیک مخصوص به خود باشد. که در هنگام تخلیه بار، درب عقب را از مسیر خارج میکند. با مراجعه به سایت ahmadikheybar سفارش دهید.
از آنجایی که این کامیونهای کمپرسی در کمپرس سازی از شاسی استاندارد کامیون استفاده میکنند، قابل حمل هستند. و میتوانند در جادهها و بزرگراههای استاندارد در داخل و اطراف شهرهای ما حرکت کنند. کامیونهای کمپرسی استاندارد مانور خوبی دارند اما نمیتوانند خاک نرم و شرایط خارج از جاده را در سایتهای ساختمانی بزرگ کنترل کنند. در نتیجه، کمپرسیهای استاندارد بیشتر برای مکانهای ساختمانی مسکونی، جادهسازی و کاربردهای کشاورزی استفاده میشوند.

کامیون کمپرسی زباله قدیمی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر
کامیون کمپرسی 1-کامیون زباله قدیمی
آیا راجع به کامیون کمپرسی هوای زمستانی چیزی می دانید؟
این کامیونهای کمپرسی استاندارد و سنگین هستند که برای کار در این ظرفیت در کمپرس سازی اصلاح شدهاند. یک تیغه برف روب در جلوی کامیون نصب شده است تا برف را از جاده خارج کند. جعبه کمپرسی می تواند باری را حمل کند که برای تعادل کامیون در هنگام فشار دادن بار سنگین برف به جلو استفاده می شود. از جعبه تخلیه همچنین می توان برای حمل نمک استفاده کرد که برای جلوگیری از تشکیل یخ در سطح جادهها پخش می شود.
کامیون کمپرسی انتقال چیست و چگونه کار می کند؟
کامیون کمپرسی انتقال یک کمپرسی استاندارد با جعبه کمپرسی اصلاح شده در کمپرسی سازی است. این کامیون ها می تواند جعبه بار را از یک تریلر مخصوص به جعبه کمپرسی خود منتقل کند. جعبه بار از تریلر روی شاسی خود روی ریل به جلو و داخل جعبه کمپرسی کامیون میچرخد. محفظه بار تریلر در جعبه کمپرسی کامیون محکم می شود و توسط کامیون به محل تخلیه حمل می شود.
این کامیونها همگی بر روی شاسی استاندارد کامیونها ساخته شدهاند و به همین دلیل میتوانند در تمام جادهها و بزرگراههای معمولی اطراف شهرها و شهرها کار کنند. یکی از انواع کامیون کمپرسی انتقال درکمپرسی سازی ، کامیون و توله سگ است. با این تفاوت که تریلر یا توله سگ، سیستم هیدرولیک مخصوص به خود را دارد که به تریلر اجازه می دهد در صورت نیاز، خود را تخلیه کند. به تصویر کامیون کمپرسی 2 مراجعه شود.
نیمه کامیون تریلر پایان کمپرسی چیست و کارکرد آن چگونه است؟
ترکیبات تریلر نیمه کامیون نیز می توانند برای استفاده به عنوان کامیون کمپرسی پیکربندی شوند. این وسایل نقلیه دارای نیمه کامیون های استاندارد به عنوان قدرت حمل هستند. اما تریلر قسمت اصلاح شده ترکیب با قابلیت تخلیه است. در طراحی کمپرس سازی این کامیون محموله از انتهای عقب تریلر تخلیه می شود. طول این تریلرها و بارهای سنگینی که حمل می کنند به یک پیستون هیدرولیک بسیار قدرتمند در جلوی تریلر نیاز دارد. تا قسمت جلویی تریلر را بلند کرده و محموله را تخلیه کند.
اگر جعبه تخلیه بیش از حد بارگذاری شده باشد یا در زمین ناهموار تخلیه شود. پیستون هیدرولیک ممکن است خم شود و به مکانیسم بالابر آسیب برساند. اگر کامیون در طول فرآیند تخلیه نامتعادل باشد، کل کامیون می تواند واژگون شود. در کمپرس سازی، کمپرسی نیمه کامیون برای بارهای بزرگ قابل حمل مفید است. و به این دلیل که کامیون میتواند در جادهها و بزرگراههای معمولی حرکت کند. این کامیونهای کمپرسی برای زمینهای ناهموار یا مکانهای ساخت و ساز زمین نرم مناسب نیستند. زیرا تریلرها چرخهای محرکی برای کمک به کامیون در این شرایط ندارند.

کامیون کمپرسی انتقال-کمپرسی سازی-احمدی خیبر
کامیون کمپرسی 2-کامیون کمپرسی انتقال
آیا از عملکرد کامیون کمپرسی سوپر چیزی می دانید؟
کامیون سوپر یک کامیون کمپرسی نیمه تریلر معمولی است که در انتهای تریلر یک محور عقب اضافه شده است. هنگامی که کامیون خالی است، می توان محور اضافی را از جاده خارج کرد. در کمپرسی سازی زمان بارگیری، محور عقب توسط یک سیستم هیدرولیک در جای خود قرار می گیرد. تا بیشتر به سمت عقب تریلر کشیده شود و با جاده تماس برقرار کند. این امر بار کامیون را در منطقه وسیع تری پخش می کند و ظرفیت حمل قانونی را افزایش می دهد. این باعث افزایش سود هر بار می شود. ظرفیت حمل اضافی باعث شده است که آنها را کامیون کمپرسی سوپر نام گذاری کنند. به تصویر کامیون کمپرسی 3 مراجعه شود.
بررسی عملکرد نیمه کامیون های تریلر پایین کمپرسی !
این کامیون ها در کمپرس سازی دارای پیکربندی مشابه با کامیون کمپرسی انتهای تریلر نیمه کامیون است. اما تریلر شکل و روش تخلیه متفاوتی دارد. به کامیونهای کمپرسی پایینی، کامیون کمپرسی شکم نیز گفته میشود زیرا محموله از پایین یا شکم جعبه کمپرسی تخلیه می شود. شکل جعبه کمپرسی کلید مکانیزم تخلیه پایین است تا اطمینان حاصل شود. که کل بار بدون باقی ماندن محموله در داخل جعبه تخلیه می شود. طرف های شیب دار جعبه کمپرسی به سمت پایین مرکزی جعبه کمپرسی به عنوان طرح تاشو شناخته می شود.
در کمپرس سازی این کامیون هنگامی که ته تاشو باز می شود، بار مستقیماً زیر جعبه تخلیه قرار می گیرد. این روش تخلیه به کامیون اجازه می دهد تا به جلو حرکت کند و بار را در خطی که در آن لازم است قرار دهد. این کمپرسی ها اغلب برای حمل و نقل غلات برای کشاورزی یا تولید مواد غذایی استفاده می شوند. اما می توانند شن و ماسه را برای ساخت و ساز توزیع کنند.
معکوس کردن این کامیون ها با چندین تریلر بسیار دشوار است و به رانندگان بسیار ماهری نیاز دارند. در کمپرسی سازی این کامیون ها می توانند چندین تریلر کمپرسی پایین داشته باشند. از آنجایی که این کامیون ها در برخی موارد می توانند تا 52 تن را حمل کنند. در برخی مکانها نیاز است که این بار روی چندین تریلر پخش شود تا بار در منطقه بزرگتری از جاده پخش شود. این امر ساییدگی و پارگی در جاده ها توسط این بارهای سنگین را به حداقل می رساند.

کامیون کمپرسی سوپر-کمپرسی سازی-احمدی خیبر
کامیون کمپرسی 3-کامیون سوپر
نتیجه گیری ازمطالب بیان شده در مورد کامیون ها
شرکت احمدی خیبر از تولید کنندگان خوب انواع کمپرسی است. با مراجعه به مقاله ساخت اتاق کمپرسی اطلاعات بیشتری کسب کنید. رانندگان کامیون یک حلقه جدایی ناپذیر در زنجیره تامین هستند. که بسیاری از شرکت ها و عموم مردم برای دریافت مواد غذایی و لوازم مورد نیاز خود به آن متکی هستند. حمل و نقل جاده ای یک سرویس شریانی کلیدی است. که شهرها و در نهایت عموم مردم برای رساندن مواد خام، غذا و محصولات مهم به جایی که مورد نیاز است به آن متکی هستند. با مراجعه به سایت ahmadikheybar از سایر مقالات لذت ببرید.
سوالات متداول در زمینه انواع کامیون ها و تریلر ها
- کدام کامیون یک وسیله نقلیه همه کاره با کاربردهای صنعتی فراوان است؟
کامیون کمپرسی استاندارد
- کامیون کمپرسی استاندارد جعبه تخلیه را با چند روش بالا می برد؟
دو روش
- تفاوت نیمه کامیون های تریلر پایین با کامیون کمپرسی انتهایی تریلر چیست؟
شکل و روش تخلیه متفاوت
بدون نظر