کمپرسی سازی| اتاق حمل چادری

کمپرسی سازی| اتاق حمل چادری| احمدی خیبر


کمپرسی سازی در اندازه و ابعاد های متنوع و با کاربری های متنوع ساخته می‌شود. یکی از این کاربری ها اتاق های حمل نوع چادری می باشد که پر مصرف ترین ها می‌باشد که عمدتاً برای محموله های شکننده و محموله های با ارزش بالا استفاده می‌شود. این سازه ها مانند سایر اتاق های حمل بار از چادرهای مخصوص ساخته شده اند. وسایل نقلیه مختلفی از قبیل تراکتور، کامیون، کمپرسی، نیسان و کامیون قابل نصب بر روی شاسی بوده و برای حمل بار در خطوط شهری و بین شهری قابل استفاده است. ساخت اتاق کمپرسی یکی از خدمات مجموعه احمدی خیبرمی‌باشد.

فهرست عناوین

کمپرسی  سازی و ساخت اتاق های حمل بار چادری

سه مدل از اتاق حمل بار چادری در مجموعه احمدی  خیبر

تجهیزات و مشخصات کامیون و اتاق های حمل بارچادری

کامیون های حمل بار با نوع چادر و جنس به کار رفته در آن

ساخت اتاق های حمل بار و کمپرسی  سازی ماموت

ساخت  اتاق کمپرسی با ساندویچ پنل در کامیون و کامیونت

نتیجه گیری وسوالات متداول از اتاق های حمل بار

فهرست تصاویر

اتاق حمل 1 چادری

اتاق حمل 2 کامیون های حمل

اتاق حمل 3 کامیونت یکی از مدل ها

عنوان کمپرسی سازی
نویسنده هانیه ربیعی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه ها 1544
مدت زمان مطالعه 15 دقیقه

کمپرسی سازی و ساخت اتاق های حمل بار چادری

در گذشته از گاری های چوبی برای حمل و نقل انواع کالا استفاده می‌شد. در حال حاضر با توجه به تحولات بزرگ صنعت حمل و نقل به دلیل پیشرفت تکنولوژی، اتاق هایی که برای انتقال کالا به مکان های دیگر اختصاص داده شده است، جایگزین این گونه کالسکه ها شده است. این اتاق را انبار بار می‌نامند که آنها انواع مختلفی دارند، از جمله این اتاق ها می‌توان به محفظه بار یخچال نیسان و کامیون، محفظه بار نوشابه و محفظه بار چادر اشاره کرد.

برای ساخت اتاق کمپرسی بدنه و سقف محموله از ساندویچ پانل های پیش ساخته با فوم پلی اورتان ساخته شده است. ساندویچ پانل ها مواد بسیار سبک وزن و مقاوم در برابر سایش هستند که مقاومت این نوع انبارهای بار را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، عایق پلی یورتان مورد استفاده برای ساخت این انبارها از ورود رطوبت به این محفظه ها جلوگیری می‌کند. نفوذناپذیر این نوع سازه ها به خوبی از عناصری مانند پوسیدگی و خوردگی محافظت می‌شوند.

شاسی این نوع اتاق ها با میخ های پارچه ای تقویت شده بسیار بادوام است. برای کف این اتاق ها از ورق های آهنی آجدار استفاده می‌شود که کیفیت بسیار خوبی دارد که این امکان را به این اتاق ها می‌دهد تا بدون آسیب رساندن به آنها سنگین ترین بارها را به جای دیگری توسط کمپرسی سازی منتقل کنند.

چادرهای مورد استفاده در این نوع محفظه بار از پلیمر خارجی ساخته شده است که در صورت قرار گرفتن در معرض عواملی مانند گرما، سرما و رطوبت، بارش برف یا باران، بسیار مستحکم بوده و احتمال پوسیدگی یا خورده شدن آن بسیار کم است. اینجااتاق حمل 1 را نمایش می‌دهد.

 سه مدل از اتاق حمل بار چادری در مجموعه احمدی خیبر

محفظه های بار چادر با توجه به ساختارشان به گروه های مختلفی تقسیم می‌شوند

محفظه بار چادر سقف ثابت 3 محوره:  قطعات فلزی و شاسی چنین اتاق هایی از فولاد بسیار محکم و بادوام ساخته شده است. برای ساخت اتاق کمپرسی محفظه بار چادر سقف ثابت سه محوره به گونه ای ساخته شده است که امکاناتی مانند لنت های نشانگر سنسور، رینگ چرخ و لاستیک زاپاس به صورت جداگانه قابل نصب می‌باشد.

محفظه بار چادر فشار کش سه محوره: سقف و پانل های جانبی این نوع محفظه بار به صورت کشویی طراحی شده است یعنی از پنل های بالا و کناری باز می‌شوند و کالاهای مختلف از این دو قسمت بارگیری و به مکان های دیگر منتقل می‌شوند. در این اتاق‌های خاص، میله‌های فلزی برای نگه‌داشتن چادر استفاده می‌شود، این تیرک‌ها نیز قابل باز شدن و جابه‌جایی هستند و به طور کلی، ahmadikheybar به شما اطمینان می‌دهد که بارگیری در این محفظه بار راحت‌تر از اتاق‌های دیگر است.

اتاق حمل 1 چادری

کمپرسی سازی| اتاق چادری

کمپرسی سازی| اتاق چادری| احمدی خیبر

انبار بار چادر دو محوره در کمپرسی سازی: همانطور که از نام آن پیداست، این نوع بار از دو محور تشکیل شده است و اگر بخواهید آن را با یک محفظه بار سه محوره مقایسه کنید، می‌توان گفت که از نظر ظاهری شباهت زیادی به نوع باربری دارند. آنها سه محور دارند. زیرا در هر دو سازه تیرک های فلزی وجود دارد که چادر را نگه می‌دارند.

تجهیزات و مشخصات کامیون و اتاق های حمل بارچادری

یکی از مزایای این سازه که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار می‌گیرد این است که این نوع سازه ها بر روی اکثر ماشین آلات قابل نصب می‌باشد. علاوه بر این، تجهیزات مختلف دیگری از جمله جعبه در صورت درخواست مشتری قابل نصب می‌باشد. ، یخچال های اضافه شده، مخازن آب و غیره. البته بسته به امکاناتی که این تیپ اتاق ها به آن ها مجهز هستند، قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود.

ابعاد خارجی در ساخت اتاق کمپرسی، طول آن 13740 میلی متر و عرض آن 2550  میلی متر و ارتفاع آن 4030 میلی متر می‌باشد. و ابعاد داخلی آن عبارت می‌باشد از طول 13670 میلی متر و با عرض 2480 میلی متر است. ارتفاع آن از 2680 میلی متر تا زیر لوله سقف  و وزن آن6500  کیلو گرم می‌باشد. اینجا اتاق حمل 2 را می‌توانید مشاهده کنید.

کامیون های حمل بار با نوع چادر و جنس به کار رفته در آن

چادرهای کامیون برای قرار گرفتن در پشت یک کامیون خانوادگی معمولی طراحی شده اند و اگر راحتی تمام چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است، به سادگی یک انتخاب عالی است. چادرهای کامیون برای یک سفر جاده ای یا حتی برای یک تعطیلات آخر هفته بدون مزاحمت در جنگل، با نیاز روزافزون مسافران و ماجراجویان که به دنبال یک فرار سریع غیرمتعارف هستند، تکامل یافته اند.  ساخت اتاق کمپرسی چادرهای کامیون را می‌توان با توجه به نوع کامیونی که کاربر دارد سفارشی کرد. برخی از چادرها به منظور قرار گرفتن در بالای هر کامیونی ساخته شده اند و به همین دلیل دارای برچسب قیمت بالایی هستند.

چادرهای کامیونی به این منظور که بسیار بادوام باشند، معمولاً در نایلون و پلی اورتان موجود هستند و همچنین در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. آنها عمدتا ضد باد و همچنین ضد آب هستند، اما استفاده از این چادرها در آب و هوای موسمی، شرط خوبی نخواهد بود.

اتاق حمل 2 کامیون های حمل

کمپرسی سازی| کامیون های حمل

کمپرسی سازی| کامیون های حمل| احمدی خیبر

ساخت اتاق های حمل بار و کمپرسی سازی ماموت

محموله چوبی، محموله فلزی، محموله چوبی، سقف فلزی، سقف چادری، کف فلزی، دهانه فلزی، مش فلزی بالای تانکر، یخچال، کمپرسی و غیره. اینها انواع اتاق هایی هستند که مجموعه ahmadikheybar در حال ساخت می‌باشند. به اصطلاح محفظه بار، هر یک از این محفظه ها برای حمل محموله های خاص استفاده می‌شود، یعنی نمی توان از هیچ محفظه ای برای جابجایی تمام محموله ها استفاده کرد.

اما میله چوبی، میله فلزی و میله چوب فلزی به دلیل طرح چوبی که در ساخت و ساز استفاده می‌شود تقریباً به هم نزدیک هستند. محفظه بار چادر به شاسی خودرو متصل می‌شود و به راحتی می‌توان از آن برای حمل بارهای اداری و بار و غیره استفاده کرد. این محفظه از پلیمر مخصوص با مقاومت بالا ساخته شده است. برای مشاهده نمونه به اتاق حمل 3 رجوع کنید.

ساخت اتاق کمپرسی با ساندویچ پنل در کامیون و کامیونت

از ویژگی های  ان می‌توانیم به محفظه بار کامیون، خیلی سبک، استحکام بالا، عایق حرارتی، ضد رطوبت و ایمنی ضد فشار لازم، سنگین و عوامل طبیعی، ساختار نگهدارنده محموله اشاره کنیم.

محفظه بار دارای یک دیوار جلو، یک دیوار عقب و یک سقف ساخته شده از ساندویچ پانل های 4 سانتی متری ویژه است. عایق آن فوم پلی یورتان است و از دو طرف پانل های از پیش رنگ شده (شامل رنگ بالای 25 میکرون و آستر زیر 6 میکرون) تشکیل شده است. دیوارهای جداکننده از پروفیل های آهنی ساخته شده اند که در برابر ضربه مقاوم هستند. فضای داخلی اتاق در کمپرسی سازی دارای سیستم روشنایی و درب های جانبی آلومینیومی به صورت کرکره ای می‌باشد.

اتاق حمل 3 کامیونت یکی از مدل ها

کمپرسی سازی| کامیونت

کمپرسی سازی| کامیونت| احمدی خیبر

نتیجه گیری وسوالات متداول از اتاق های حمل بار

به اصطلاح محفظه بار، هر یک از این محفظه ها برای حمل محموله های خاص استفاده می‌شود، یعنی نمی توان از هیچ محفظه ای برای جابجایی تمام محموله ها استفاده کرد. اما میله چوبی، میله فلزی و میله چوب فلزی به دلیل طرح چوبی که در ساخت و ساز استفاده می‌شود تقریباً به هم نزدیک هستند.

احمدی خیبر به شما پیشنهاد می‌دهد که اندازه محفظه بار کامیون که مهمترین چیز انتخاب اتاق است، بهتر است از اندازه های استاندارد برای ساخت اتاق کمپرسی استفاده کنید. اگر می خواهید انبار بار خود را به دلیل داشتن بار خاصی تعریض کنید، طول و ارتفاع آن را افزایش دهید زیرا به دلیل عرض باعث تصادف می‌شود. ابعاد استاندارد برای همه کامیون ها طول شاسی و پهنای صاف لاستیک های عقب است. برای دیدن مقاله های دیگر به اتاق کمپرسور بروید.

سوالات متداول

  1. کدام کامیون از دو محور تبدیل شده است؟ اتاق های چادری
  2. برای ساخت اتاق ها از چه چیزی استفاده می‌شود؟ در ساخت اتاق کمپرسی ها از ساندویچ پانل های پیش ساخته با فوم پلی اورتان استفاده می‌کنند.
  3. ahmadikheybar ایا فقط اتاق حمل چادری می‌سازد؟ خیر

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *