ساخت اتاق کمپرسی | ساخت اتاق

ساخت اتاق کمپرسی | ساخت اتاق | احمدی خیبر


ساخت اتاق کمپرسی برای مشاغل امروزه بسیار کاربرد دارد. یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نقل کالا از مکانی به مکان دیگر و از بین بردن دردسر چندین سفر با ون یا ماشین خود، استفاده از یک وسیله نقلیه باری است. وسایل نقلیه باری تریلرهای جعبه ای شکل یا نیمه تریلرهایی هستند که برای حمل کالا از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌شوند.

15اندازه این وسایل نقلیه به ظرفیت آنها برای نگهداری بار و نیاز افراد استفاده کننده از این وانت ها یا کامیون ها بستگی دارد. کمپرسی سازی این کامیون ها در احمدی خیبر به گونه ای است که ظرفیت کامیون های باربری بسیار بیشتر از وانت ها است و اغلب دارای محافظ های بار برای جداسازی قسمت بار عقب از قسمت کابین هستند.

فهرست عناوین

ساخت  اتاق  کمپرسی برای حمل محموله های بزرگ و سنگین

کمپرسی  سازی و نکاتی که باید به ان توجه داشته باشیم

نکاتی که باید برای فضای داخلی اتاق کمپرسور توجه داشته باشیم

برزنت برای اتاق های کمپرسی و انواع آن در احمدی  خیبر:

ساخت  اتاق  کمپرسی وشرایط  تغییر باربری کامیون حمل بار

تغییر باربری کامیون حمل بار به چه معنی است؟

کمپرسی  سازی و تغییرات استاندارد در تغییر باربری کامیون ها

نتیجه گیری و سوالات متداول در زمینه ساخت و تغییر کاربری کامیون ها

فهرست تصاویر

ساخت کمپرسی 1 ساخت در ابعاد متنوع

ساخت کمپرسی 2 برزنت برای اتاقک

ساخت کمپرسی 3 تغییر کاربری

عنوان ساخت اتاق کمپرسی
نویسنده هانیه ربیعی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه ها 1575
مدت زمان مطالعه 15 دقیقه

ساخت اتاق کمپرسی برای حمل محموله های بزرگ و سنگین

در مواردی که محموله بزرگ و سنگین باشد، می‌توان از کامیون های جعبه ای استفاده کرد. این کامیون‌های جعبه‌ای دارای جعبه مجزا مانند قسمت‌های بار هستند که روی یک قاب قرار گرفته‌اند. در حالی که در اکثر موارد نمی‌توان به قسمت های بار این کامیون ها از کابین دسترسی داشت، برخی از سازندگان طراحی را تغییر می‌دهند تا امکان دسترسی به قسمت بار از خود کابین را فراهم کنند. این کمپرسی سازی ها را به گونه ای می‌سازند که  برای حمل اقلام بزرگ مانند مبلمان، لوازم خانگی، جعبه‌های بزرگ و غیره ایده‌آل هستند.

بخش‌های بار این وسایل نقلیه معمولاً دارای یک کف بار آلومینیومی هستند که کاملاً مسطح است یا سطحی با ظرفیت بالا برای تسهیل ذخیره‌سازی آسان است. چندین تولید کننده نیز بسته به نیاز مشتری خود، ظرفیت ذخیره سازی را ارتقاء می‌دهند. وسایل نقلیه باری عموماً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دارای دو قسمت هستند که در قسمت جلویی بدنه کابین که شامل صندلی‌های راننده و سرنشین است و انتهای دوم دارای فضای ذخیره‌سازی کالا است. اینجا ساخت کمپرسی 1 را مشاهده می‌کنید.

کمپرسی سازی و نکاتی که باید به ان توجه داشته باشیم

برای خرید و ساخت اتاق  باید به فضای داخلی و بیرونی دقت فرمایید. احمدی خیبر در این مقاله به مواردی که باید برای فضای بیرونی دقت کنید در زیر اشاره می‌کند:

  1. ساختار بدنه: طراحی ضعیف بدنه که منجر به نشتی بدن می‌شود، مشکل بزرگی است که می‌خواهید خود را از رفع آن نجات دهید. به دنبال کامیون هایی باشید که به گونه ای طراحی شده اند که خم شدن و استرس را به حداقل برسانند. طراحی درز و سقف باید بهترین کیفیت را داشته باشد تا از خطرات ایمنی جلوگیری شود.
  2. نشت مکانیکی: برای ساخت اتاق کمپرسی، مراقب کیفیت اجزای مکانیکی باشید. رادیاتورها، قطعات ترمز و سیستم های هیدرولیک به دلیل نگرانی از نشتی نباید به تعمیرات مکرر نیاز داشته باشند.
  3. موتور: به سختی نیازی به صرفه جویی در اندازه موتور وجود ندارد، به خصوص اگر کامیون شما در مسیرهای سختی حرکت کند. موتورهای دیزلی بهترین گزینه برای کامیون‌های باری هستند، زیرا معمولاً برای سفرهای طولانی مدت در نظر گرفته شده‌اند.

ساخت کمپرسی 1 ساخت در ابعاد متنوع

ساخت اتاق کمپرسی | ساخت در ابعاد متنوع

ساخت اتاق کمپرسی | ساخت در ابعاد متنوع | احمدی خیبر

نکاتی که باید برای فضای داخلی اتاق کمپرسور توجه داشته باشیم

هنگام درخواست برای کمپرسی سازی، مطمئن شوید که به دنبال موارد زیر هستید:

1.ظرفیت های کامیون: شما باید حداکثر حجم بار و الزامات یدک کش را در نظر داشته باشید و ببینید که ظرفیت بار کامیون انتخابی شما از این بیشتر است. در حین تخمین حجم بار، ابعاد فضای بار نیز باید به صورت جداگانه برآورد شود.

  1. پنجره ها و درها: پنجره ها و درها باید متناسب با نوع باری باشد که کامیون برای حمل آن استفاده می کند. باید به نحوه بارگیری و تخلیه بار فکر کنید و بر اساس آن در مورد انواع در و پنجره تصمیم بگیرید.
  2. راحتی کابین: ahmadikheybar به شما می‌گوید که برای ساخت اتاق کمپرسی حتما گزینه های راحتی را در نظر بگیرید چرا که عامل تعیین کننده بهره وری خدمه هستند.
  3. ویژگی‌هایی مانند قفل برقی روی درها و پنجره‌ها و گزینه‌های کروز کنترل نه تنها رانندگان را از خستگی نجات می‌دهد، بلکه حمل ایمن بار را نیز تضمین می‌کند. اینجا ساخت کمپرسی 2 را نمایش می‌دهد.

برزنت برای اتاق های کمپرسی و انواع آن در احمدی خیبر:

با نزدیک شدن به پاییز و زمستان، داشتن برزنت های کامیون برای پوشاندن بارها در زمانی که باران آن را تهدید می کند، مهم است. باد و باران می توانند دشمن بزرگی برای برزنت باشند، بنابراین مهم است که از ضخیم بودن مواد برزنتی و مقاوم در برابر پارگی مطمئن شوید.

شما باید زمانی که در خواست کمپرسی سازی دارید، درخواست برزنت مناسب هم داشته باشید. انواع وسایل نقلیه کمپرسی مانند مفصلی، ترانسفر، کامیون و توله سگ و کمپرسی پایینی از برزنت های رول استفاده می کنند. تریلرهای تخت غالباً اقلام بزرگتر و بادوامتری حمل می کنند و همچنین باید پوشانده شوند تا در شرایط بهینه نگهداری شوند.

امکان سفارش ویژه در هر اندازه ای که برای انجام کار مورد نیاز است وجود دارد. برزنت های کامیون می توانند انواع مختلفی داشته باشند. تا زمانی که مواد به درستی بسته شده باشد، کامیون را می توان با برزنت های پلی یا برزنت های برزنتی پوشاند.

ساخت کمپرسی 2 برزنت برای اتاقک

ساخت اتاق کمپرسی | برزنت اتاقک

ساخت اتاق کمپرسی | برزنت اتاقک | احمدی خیبر

ساخت اتاق کمپرسی وشرایط  تغییر باربری کامیون حمل بار

یکی از مهم ترین ویژگی برای شرایط  تغییر کاربری ماشین های سنگین، سلامت کامیون است. رانندگان باید قبل از تغییر کاربری کامیون خود آن را به مراکز مکانیزه معاینه فنی در شهرستان ها برده و سلامت کامیون خود را به طور کامل بررسی کنند.

زمانی که کامیون در سلامت کامل باشد، افسر مرکز معاینه فنی نامه تاییدیه ای را به راننده تحویل می دهد تا طبق نامه کامیون خود را تغییر کاربری دهد. البته فراموش نکنید که اگر کامیون کوچکترین مشکلی داشت باید قبل از معاینه فنی تعمیر شود تا راننده وقت و مشکلی را تلف نکند.

یکی دیگر از شرایط و قوانین تغییر کاربری کامیون در ahmadikheybar و کمپرسی سازی ها، تقویت سیستم تعلیق و شاسی برای مصارف سنگین است. در بسیاری از موارد، رانندگان قصد دارند یک سیستم درب عقب و کمپرسی روی کامیون های خود نصب کنند. در این موارد باید با افزودن فنرهای بیلت و تقویت شاسی با آهن، سیستم تعلیق را تقویت کنند.

سیستم کمپرسی بار سنگینی را بر روی کامیون وارد می کند. به همین دلیل، سخت کردن ماشین آلات سنگین قبل از انجام هر کاری ضروری است. برای مشاهده نمونه به ساخت کمپرسی 3 رجوع کنید.

تغییر باربری کامیون حمل بار به چه معنی است؟

تغییر کاربری کامیون به معنای تغییر فضای عقب و نوع فعالیت یک ماشین سنگین است. البته فراموش نکنید که کامیون هایی که با صفر کیلومتر خریداری می شوند برای استفاده ثبت نام نمی کنند و فضای عقب در آنها وجود ندارد. به همین دلیل می توانید از آنها برای هر نوع کاربری استفاده کنید.

به طور کلی ساخت اتاق کمپرسی و استفاده از آن به چند دسته حمل بار، کمپرسی، کامیون مخزن مایع، کامیون تانکر سوخت، حمل زباله و تانکر آب تقسیم می شود. البته کاربردهای خاصی هم دارد، مانند تبدیل پشت کامیون ها به رستوران یا کمپرسی. شرایط تغییر کاربری کمی دشوارتر است. البته فراموش نکنید که برای تغییر کاربری کامیون، شرایط خاصی وجود دارد که راننده و کامیون سنگین باید آن را داشته باشند تا بتوانند همه کارهای مربوط به تغییر کاربری را انجام دهند و موفق باشند.

کمپرسی سازی و تغییرات استاندارد در تغییر باربری کامیون ها

یکی دیگر از شرایط و قوانین تغییر کاربری کامیون ها، تغییرات استاندارد است. در بسیاری از موارد، رانندگان قصد دارند از فضای عقب بزرگتری استفاده کنند تا بتوانند بار بیشتری را با کامیون خود حمل کنند. به همین دلیل کارشناسان تغییر کاربری کامیون را برای استفاده از اتاق های عقب با طول و عرض استاندارد و ارتفاع کمی بیشتر توصیه می کنند تا بتوانید مراحل تغییر کاربری را انجام دهید.

به همین دلیل پیشنهاد می شود قبل از اقدام به تغییر سایز قسمت عقب کامیون خود با مشاوران متخصص فرهان دیزل در این زمینه مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.

ساخت کمپرسی 3 تغییر کاربری

ساخت اتاق کمپرسی | تغییر کاربری

ساخت اتاق کمپرسی | تغییر کاربری | احمدی خیبر

نتیجه گیری و سوالات متداول در زمینه ساخت و تغییر کاربری کامیون ها

کمپرسی سازی امروزه برای حمل انواع بار استفاده می‌شود. یکی از خدمات مجموعه ahmadikheybar تغییر کاربری کامیون های حمل بار می‌باشد. تغییر کاربری در کار رانندگی وسایل نقلیه سنگین رایج است. یکی از نکاتی که در انجام این کار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توجه به قوانین تغییر کاربری کامیون است. زیرا اگر این کار را به تنهایی و بدون دریافت مدارک تغییر کاربری انجام دهید، باید جریمه های بسیار بالایی بپردازید.

سوالات متداول

1.یکی از قوانین تغییر کاربری چیست؟ تقویت سیستم تعلیق و شاسی برای مصارف سنگین

  1. ایا اگر وزن بار ما از ظرفیت اتاق بیشتر باشد، مشکل به وجود می‌آید؟ بله
  2. ایا ظرفیت اتاق ها قابل ارتقا می‌باشد؟ بله

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *