کامیون حمل و نقل جاده ای-کمپرسی سازی

کامیون حمل و نقل جاده ای-کمپرسی سازی-احمدی خیبر


کمپرسی سازی در صنعت امروزی از مفیدترین تولیدات صنعتی می باشد. شما حتما در صنایع مختلف به این کامیون های کمپرسی نیاز دارید. برای جابجایی شن و ماسه یا سایر مصالح ساختمانی و معدنی این کامیون ها ضروری هستند. به همین دلیل برای رفع هر نیازی متناسب با کاربری انواع کامیون ها طراحی و تولید شده است. هچنین این کامیون‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. در این مقاله در شرکت احمدی خیبر قصد داریم به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این خودروهای سنگین بپردازیم. برای مقالات بیشتر در خصوص اتاق کمپرسی می توانید به سایت ahmadikheybar مراجعه کنید.

فهرست مطالب

انواع کمپرسی ها، ویژگی و کاربری آن ها چگونه است؟

بررسی قطعات کامیون کمپرسی در انواع کامیون های آن

ارتفاع و تاثیر آن در کامیون های کمپرسی چگونه است؟

معرفی چند مدل کامیون کمپرسی پرکاربرد و متداول در دنیا

مدل های دیگر کامیون کمپرسی ساخته شده در دنیا

کامیون های کمپرسی معمولا چگونه کار می کنند ؟

بررسی یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کامیون در جهان

نتیجه گیری از کمپرسی ها و خطرات ناشی از تجهیزات سنگین

سوالات متداول در مورد نحوه ساخت اتاقک ها و نوع کامیون ها

فهرست تصاویر

کامیون کمپرسی 1-استاندارد

کامیون کمپرسی 2-جانبی

کامیون کمپرسی 3- هیدرولیکی

 

انواع کمپرسی ها، ویژگی و کاربری آن ها چگونه است؟

کمپرسی ها از نظر کارکرد، ظاهر و مشخصات فنی به دو دسته استاندارد و خارج از بزرگراه تقسیم می شوند. هر یک از این کمپرسی ها ویژگی های خاص خود را دارند که شامل موارد زیر می شود:

کامیون کمپرسی استاندارد

این نوع کمپرسی ها در اتاق کمپرسی مناسب برای حمل مواد و بار که در جاده ها مناسب هستند ساخته می شود. و از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردارند. این کامیون ها ابعاد کوچک و قدرت مانور بالایی دارند. برای تولید کمپرسی های استاندارد از یک یا دو محور متحرک نیز استفاده می شود.

سرعت بالا و قدرت موتور بالا از ویژگی های اصلی این کامیون ها است. برخی کمپرسی های 4 محوره دارای موتورهای 420 اسب بخاری هستند. این نوع کمپرسی می تواند تا 18 تن بار را در جاده حمل کند. به تصویر کامیون کمپرسی 1 مراجعه کنید.

عنوان کمپرسی سازی
نویسنده محسنی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1602 کلمه
مدت زمان مطالعه 16 دقیقه

کامیون کمپرسی خارج از بزرگراه

این کامیون‌ها برای حمل ماسه، خاک و سایر مصالح ساختمانی، مواد معدنی، عملیات حفاری یا بار در جاده‌های ناهموار استفاده می‌شود. این کامیون ها از نظر ظاهری بزرگ هستند و همین ویژگی آنها را برای جاده های ناهموار مناسب می کند.

وزن کمپرسی های خارج از بزرگراه بین 25 تا 272 تن و قدرت موتور آنها بین 350 تا 3227 اسب بخار است. این کامیون‌ها دارای کمپرسی سازی بزرگ و سرعت پایینی دارند که معمولا بین 45 تا 70 کیلومتر در ساعت است. از دیگر ویژگی های این نوع کمپرسی می توان به قدرت مانور پایین اشاره کرد.

بررسی قطعات کامیون کمپرسی در انواع کامیون های آن

این کامیون ها نیز مانند سایر کامیون ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. از قطعات مهم این خودروی سنگین می توان به کابین، کالسکه مواد، شاسی، سیستم هیدرولیک، لاستیک ها (شامل لاستیک های جلو، جفت و تک)، فنرها و ترمزهای خلاء اشاره کرد. برای خرید لوازم یدکی خودروهای سنگین از سایت احمدی خیبر روی لینک کلیک کنید.

داخل کامیون استاندارد-کمپرسی سازی

داخل کامیون استاندارد-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

کامیون کمپرسی 1-استاندارد

ارتفاع و تاثیر آن در اتاق کمپرسی کامیون های کمپرسی چگونه است؟

با توجه به اینکه کمپرسی ها انواع مختلفی دارند ارتفاع، حجم و اندازه آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. همچنین ارتفاع از سطح زمین یا ارتفاع از کف تا لبه دو معیار برای بررسی این نوع خودرو می باشد. به عنوان مثال، ارتفاع یک کامیون 6 چرخ از زمین تا لبه بین 1.45 تا 1.65 متر است. در حالی که ارتفاع یک کمپرسی 40 فوتی می تواند حدود 1.7 تا 1.8 متر باشد.

ارتفاع یکی از معیارهای مهم برای اندازه گیری ظرفیت بار یک کامیون کمپرسی است. با این حال، هر چه ارتفاع کمپرسی سازی کامیون بیشتر باشد، ظرفیت حمل مواد بیشتر خواهد شد. این طراحی بر اساس قدرت موتور کامیون است.

معرفی چند مدل کامیون کمپرسی پرکاربرد و متداول در دنیا

کامیون های آفرود

بزرگترین نوع کمپرسی شناخته شده که از آن برای استخراج شن و ماسه یا مواد معدنی شن استفاده می شود. این کامیون‌ها برای جاده های صعب العبور مناسب نیستند. و به عنوان بهترین نوع کمپرسی برای حمل بار در مسافت های طولانی نیز شناخته می شوند. این نوع کمپرسی قابلیت حمل بار تا 60 تن را دارد.

کامیون های حمل و نقل

کمپرسی سازی کامیون توسط یک تریلر جداگانه یدک می شوند. ویژگی کلیدی این نوع کامیون این است که تریلر مجزا دارای محفظه بار متحرک است. این نوع پیکربندی به کامیون اجازه می دهد تا ظرفیت بار بیشتری را بدون از دست دادن قدرت موتور داشته باشد.

کامیون کمپرسی جانبی

یکی از بهترین کمپرسی‌های پرسرعت برای تخلیه بار هستند و در بین سایر کمپرسی‌ها ظرفیت بالایی دارد. دامپرهای جانبی داری زاویه چرخش هستند که به راحتی مواد را روی زمین می‌ ریزند. از دیگر ویژگی می توان به ایمنی در هنگام واژگونی کمپرسی سازی اشاره کرد. و از آنجایی که قدرت مانور محدودی دارند، برای مسافت های طولانی مناسب نیستند. مقدار بار در کامیون‌های کمپرسی جانبی کمتر از کامیون‌های استاندارد است. به تصویر کامیون کمپرسی 2 مراجعه کنید.

کامیون کمپرسی استاندارد

رایج ترین نوع کمپرسی برای حمل مصالح در صنعت ساختمان می باشد. شاسی این کمپرسی توسط یک رم هیدرولیک نصب می شود و بین کابین و بدنه کامیون بالا می رود. این کامیون دارای یک محور اتمسفر و یک یا چند محور عقب است. کامیون‌های استاندارد در اتاق کمپرسی به دو شکل 6 چرخ و 10 چرخ پیکربندی می شوند. این کمپرسی‌ها قدرت مانور بالایی دارند اما برای عبور در خاک‌های نرم مناسب نیستند.

مدل های دیگر کامیون کمپرسی ساخته شده در دنیا

این کامیون‌های کمپرسی از نظر ظاهری، مشخصات فنی و پیکربندی داخلی متفاوت هستند.

کامیون و توله سگ: از این کامیون‌ها برای تخلیه مواد و ماسه‌ها استفاده می شود. به دلیل دارا بودن رم هیدرولیک، قابلیت تخلیه مستقل را دارد.

سوپر کمپرسی: کمپرسی سازی این نوع کمپرسی‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و برای جابجایی بارهای زیادی از آن استفاده کنید. سوپر کامیون‌ها برای روکش آسفالت و بتن مناسب هستند.

کامیون کمپرسی نیمه تریلر: این نوع کمپرسی دارای تریلر دو محوره و بالابر هیدرولیک مخصوص می باشد.

کمپرسی پایین تریلر دو و سه: از یک تراکتور دو محوره تشکیل شده که یک تریلر تک محوره و یک یا دو تریلر کامل را می‌کشد. بزرگترین عیب این نوع کمپرسی‌ها حرکت به عقب است.

کمپرسی نیمه تریلر پایین: در اتاق کمپرسی این نوع کمپرسی، بسیار شبیه به کامیون نیمه تریلر است. که دارای یک دروازه تخلیه تاشو در پایین مرکز تریلر است. مزیت اصلی کمپرسی‌های نیمه تریلر امکان تخلیه مواد در یک مکان خاص و حتی در مکان‌های باریک است. که هر کامیونی قادر به حمل آن نیست.

کامیون جانبی-کمپرسی سازی

کامیون جانبی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

کامیون کمپرسی 2-جانبی

کامیون های کمپرسی معمولا چگونه کار می کنند ؟

کامیون‌های کمپرسی معمولاً توسط ماشین دیگری با خاک، ماسه یا مواد معدنی پر می‌شوند. و سپس بار خود را در مکان مشخصی حمل و تخلیه می‌کنند. به این ترتیب، ویژگی کلیدی کامیون کمپرسی، کمپرسی سازی است که توسط هیدرولیک تغذیه می‌شود. و به اپراتورها اجازه می‌دهد بارها را بلند کرده و واژگون کنند.

به زبان ساده، سیستم‌های بالابر هیدرولیک برای بلند کردن جعبه زباله در مواقعی که نیاز به تخلیه دارد استفاده می‌شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله کامیون های امروزی در سایت شرکت احمدی خیبر مراجعه کنید. همچنین برای خرید و مشاوره لوازم یدکی خودروهای سنگین می‌توانید به صورت حضوری و غیر حضوری به شرکت ahmadikheybar مراجعه کنید. به تصویر کامیون کمپرسی 3 مراجعه کنید.

بررسی یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کامیون در جهان

ولوو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون در سوئد است که محصولات آن به سراسر جهان صادر می‌شود. محصولات این برند در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. مهمترین مزیت کامیون‌های ولوو سازگاری آنها با هوای سرد و خشک است. این شرکت اتاق کمپرسی گهگاه مدل های جدیدی از کامیون‌های خود را روانه بازار می‌کند.

یکی از محصولات برند ولوو کامیون‌های سری FH می باشد که سابقه طولانی و موفقی دارد. این سری از کامیونها برای اولین بار در سال 2010 به بازار عرضه شد. البته هر بار نسخه های جدیدتری تولید و عرضه می‌شود. کامیون‌های FH به دلیل داشتن موتورهای قدرتمند و کارآمد با محدوده قدرت 420 تا 5420 اسب بخار بسیار محبوب هستند.

از دیگر کامیون های ولوو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولوو FL
  • ولوو FM
  • ولوو FE

کامیون هیدرولیکی-کمپرسی سازی

کامیون هیدرولیکی-کمپرسی سازی-احمدی خیبر

کامیون کمپرسی 3- هیدرولیکی

نتیجه گیری از اتاق کمپرسی و خطرات ناشی از تجهیزات سنگین

در ظاهر، بارگیری و تخلیه تجهیزات ممکن است کار آسانی به نظر برسد. اما خطرات زیادی در ارتباط با بارگیری و تخلیه تجهیزات سنگین وجود دارد. بر اساس پرونده سرشماری صدمات شغلی، سالانه حداقل 9 کارگر هنگام بارگیری یا تخلیه از کامیون‌ها و تریلرهای تخت کشته می‌شوند.
اپراتورهای بیل مکانیکی و بارگیری، اپراتورهای گریدر، بولدوزر و اسکراپر و سایر اپراتورهای ماشین‌های سنگین بیشتر در معرض خطر تلفات هستند. رانندگان، کارگران، سرپرستان، و حتی مدیران اتاق کمپرسی همگی در معرض آسیب ناشی از خطرات مرتبط با بارگیری و تخلیه هستند. جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به سایر مقالات ahmadikheybar مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه ساخت اتاقک ها و نوع کامیون ها

  1. کمپرسی ها از نظر کارکرد، ظاهر و مشخصات فنی به چند دسته تقسیم می شوند؟

به دو دسته، استاندارد – خارج از بزرگراه

  1. از معیارهای مهم برای اندازه گیری ظرفیت بار یک کامیون کمپرسی چیست؟

ارتفاع

  1. بزرگترین نوع کمپرسی شناخته شده که برای استخراج شن و ماسه یا مواد معدنی شن استفاده می شود کدام است؟

کامیون های آفرود

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *