انواع کامیون حمل بار- اتاق کمپرسی

انواع کامیون حمل بار- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر


اتاق کمپرسی، اتاقک هایی هستند که بر خودرو حمل بار نصب م شود. خودروهایی مانند کامیونت، کامیون، تریلی، وانت و انواع مختلف دیگر آن. با توجه به کالایی که حمل می شود، اتاق تجهیز می شود و بار در اتاق کامیون چیده می شود. این اتاق ها به دلیل فضای بسته و حفاظ آن ها، جهت حمل و نقل بهترین انتخاب برای حمل و نقل می باشند. در ادامه با انواع اتاق های کمپرسی آشنا می شوید. و این که سازنده اتاق کمپرسی از چه موادی استفاده می کند.

فهرست عناوین

ساختار اتاق کمپرس به چه شکل می باشد؟

سازنده اتاق کمپرس چه مواردی را در نظر می گیرد

جهت ساخت اتاق های کمپرسی از چه فلزی استفاده می شود؟

بررسی معایب و مزایای فولاد و آلومینیوم جهت ساخت اتاق های حمل بار

انواع اتاق کمپرس که مورد استفاده قرار می گیرد

سازنده اتاق کمپرس چه ویژگی هایی را مدنظر دارد؟

قیمت اتاق کمپرس چقدر است؟ و افزایش بار چقدر تاثیر دارد؟

نتیجه گیری در رابطه با اتاق های کمپرسی و کالاهایی که حمل می کند

سوالات متداول در رابطه با سازنده اتاق کمپرس و قیمت آن

فهرست تصاویر

ساخت اتاق حمل بار 1 اتاق نصب بر کامیون

ساخت اتاق حمل بار 2 نوع کالا براساس خودرو

ساخت اتاق حمل بار 3 اتاق های ساخته شده

 

ساختار اتاق کمپرسی به چه شکل می باشد؟

این اتاق ها متشکل از یک چهاردیواری و کف می باشد. اتاق ها مجهز به سیستم روشنایی، خنک کننده و… می باشد. البته باید نوع و کاربرد ماشین را در نظر گرفت. جهت جابجایی مواد غذایی فسادناپذیر، لوازم دارویی و بهداشتی، سیستم دارای تهویه استفاده می گردد.

بدنه ی این اتاق ها از ساندویچ پنل های مخصوص ساخته می شود. در شرایط آب و هوای مرطوب نباید دچار زنگ زدگی شود، باید دارای عایق باشد. زیرا ممکن است حین جابجایی بار، در شرایط جوی نامطلوبی قرار گیرد. با توجه به نوع کالا، درب آن به صورت دو یا سه لنگه ساخته می شود. معمولا درب در عقب قرار دارد، اما در برخی درب آن در جداره های کناری نیز می باشد. نمونه های ساختار اتاق را در احمدی خیبر می توانید ببینید.

عنوان اتاق کمپرسی
نویسنده فراست پور
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1511
مدت زمان مطالعه 10 دقیقه

سازنده اتاق کمپرسی چه مواردی را در نظر می گیرد

جهت ساختن اتاق و امکانات لازم آن، رعایت چند نکته الزامی است:  نمونه ای از آن را در ساخت اتاق حمل بار 1 مشاهده می کنید.

  • خودروی باربری که انتخاب می کنید، باید مشخص باشد از چه نوعی است. منظور در کدام دسته ی سبک، نیمه سنگین و سنگین قرار می گیرد. به عنوان مثال وانت در حوزه خودروهای سبک قرار می گیرد. در دسته ی نیمه سنگین، انواع خاورها و کامیون ها و تریلی و کمپرسی در دسته ماشین های سنگین قرار می گیرند. نوع خودروی باربر، ابعاد و همچنین موارد کاربرد اتاق های حمل بار مشخص می شود. در ahmadikheybar با توجه به نوع کالا خودرو خود را انتخاب نمایید.
  • باید از باری که می خواهد جابجا شود، مطلع باشید. واضح است که با توجه به نوع بار، خودروی جهت حمل بار متفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه، جهت جابجایی اثاثیه منزل باتوجه به حجم آن، وانت یا خاور مناسب است. اما جهت حمل خودروهای سواری، از ماشین های سنگین بهره می برند.
  • نکته بعدی در رابطه با اتاق کمپرسی، مسافت جابجایی می باشد. جهت مسافت های زیاد، از تجهیزات بادوام تر باید استفاده شود. و با توجه به مسافت، تجهیزاتی بر روی اتاق نصب می شود. مسئله ی دیگر نوع جاده می باشد، آسفالت یا خاکی؟

ابعاد اتاق بار- اتاق کمپرسی

ابعاد اتاق بار- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

ساخت اتاق حمل بار 1 اتاق نصب بر کامیون

جهت ساخت اتاق های کمپرسی از چه فلزی استفاده می شود؟

اگر دنبال ساخت اتاق کامیون می باشید، یکی از مسائل مهمی که پیش می آید این است که از چه نوع فلزی استفاده شود. در حال حاضر بیشتر اتاق ها از جنس فولاد یا آلومینیوم می باشند. فلزی که انتخاب می نمایید بر روی قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. در ادامه با مزایا و معایب نوع فلز به کار برده شده، توضیح می دهیم:

بررسی معایب و مزایای فولاد و آلومینیوم جهت ساخت اتاق های حمل بار

امروزه جهت ساخت اتاق کمپرسی از فولاد و آلومینیوم استفاده می کنند. که هر یک با توجه به فایده و معایب آن برای تمام وسایل نقلیه ضروری می باشند. هر کدام از فلزات با توجه به عواملی مانند، وزن، قیمت، ظرفیت، سازگاری با محیط زیست متفاوت می باشد. در تصویر زیر ساخت اتاق حمل بار 2مشاهده می نمایید.

وزن فولاد یا آلومینیوم

کامیون ها جهت حمل کالا دارای محدودیت وزن می باشند. زیرا فولاد از آلومینیوم سنگین تر می باشد، بنابراین باید کالای سبک تری حمل کنید. هر چه وزن کامیون بیشتر، سوخت مصرفی هم بیشتر. اما آلومینیوم قابلیت خم شدگی دارد و نرم می باشد.

قیمت فولاد و آلومینیوم جهت ساخت اتاق کامیون

عواملی مانند تغییرات قیمتی سوخت، در دسترس بودن سنگ بوسکیت، میزان عرضه و تقاضا بر قیمت تاثیرگذار می باشد. اما هزینه های اولیه جهت ساخت آلومینیوم بیشتر از فولاد می باشد، اما در دراز مدت قیمت به صرفه تری نسبت به فولاد دارد. مهم است که سازنده اتاق کمپرسی این موارد را رعایت کند. اما لازم به ذکر است که برخی مواد فولاد هم قابل بازیافت می باشد.

میزان سازگاری با محیط زیست

در صورتی که از آلومینیوم استفاده کرده باشید، در طی مسافت سوخت کمتری مصرف می نمایید. در نظر داشته باشید که آلومینیوم دوست دار محیط زیست است و فشار کمتری به لاستسک ها وارد می کند و جهت ساخت آن از مواد مضر استفاده نمی شود. نمونه های بیشتر در سایت احمدی خیبر

ابعاد اتاق بر اساس کالا- اتاق کمپرسی

ابعاد اتاق بر اساس کالا- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

ساخت اتاق حمل بار 2 نوع کالا براساس خودرو

انواع اتاق کمپرسی که مورد استفاده قرار می گیرد

در بخش قبل موارد مهم را در رابطه با انواع اتاق حمل بار معرفی کیردیم. بنابراین بر اساس آن ها این اتاق ها در انواع گوناگون ساخته می شود. در ادامه با برخی از اتاق های حمل کمپرسی معرفی شده است:

  • اتاق حمل موادغذایی
  • حمل صنایع فلزی مانند میلگرد
  • اتاق حمل پول
  • اتاق ویژه نیسان
  • حمل انواع نوشیدنی
  • حمل حیوانات زنده
  • حمل ویژه کامیون
  • حمل بار مخصوص شرکت برق
  • حمل ویژه مخابرات
  • حمل بار یخچالی

در ادامه نوعی از ساخت اتاق را در ساخت اتاق حمل بار 3 مشاهده می نمایید.

سازنده اتاق کمپرسی چه ویژگی هایی را مدنظر دارد؟

حال که با چند نمونه اتاق حمل بار آشنایی پیدا کردید، در ادامه ویژگی های اتاق بار را توضیح می دهیم:

جهت ساخت دیواره های اتاق از ساندویچ پنل استفاده می شود که حتما باید عایق باشند. باید از ورود سرما و گرما جلوگیری شود. بنابراین اغلب از پنل های اورتان بهره می برند. این پنل ها دارای وزن سبک هستند و همچنین در سرما و گرما جهت محافظت مورد خوبی می باشد. نمونه هایی را می توانید در ahmadikheybar مشاهده نمایید.

مهم است اتاق حمل بار سنگین نباشد. سنگین بودن بار، وزن اتاق و ماشین حمل بار را افزایش خواهد داد. این امر سوخت مصرفی را افزایش می دهد اما بازدهی را کاهش می دهد.

قیمت اتاق کمپرسی چقدر است؟ و افزایش بار چقدر تاثیر دارد؟

یکی از ویژگی های مهم اتاق حمل بار، قیمت آن می باشد. اتاق های حمل بار رنج قیمتی گوناگونی دارند. قیمت آن با توجه به کیفیت متریال و تجهیزات به کار رفته متفاوت می باشد. همچنین اندازه و ابعاد اتاق بر روی قیمت اثر می گذارد. مشخص است که بر روی خودروهای بزرگتر، اتاق هایی با ظرفیت بیشتر قرار می گیرند.

اگر قصد ساخت اتاق بار یا خرید آن را دارید، حتما از سازنده اتاق کمپرسی پرسش نمایید. در حال حاضر که نوسانات قیمت وجود دارد، روزانه قیمت ساندویچ پنل ها و اتاق های ساخته شده تغییر می کند.

ساخت اتاق با ابعاد متفاوت- اتاق کمپرسی

ساخت اتاق با ابعاد متفاوت- اتاق کمپرسی- احمدی خیبر

ساخت اتاق حمل بار 3 اتاق های ساخته شده

نتیجه گیری در رابطه با اتاق های کمپرسی و کالاهایی که حمل می کند

آن چه که توضیح داده شد، مروری بر انواع اتاق های حمل بار بود. جهت حمل وسایل می توان از اتاق های بار استفاده کرد. حمل بار بر روی خودروهای بدون اتاق، سلامت و امنیت را کاهش می دهد. تصور این که خودروی بدون اتاق بار حمل کند، آب و هوای بارانی می تواند استرس زا باشد. یا جابجایی فرآورده های دارویی در مسیر به شدت گرم. شرکت ها و کمپانی های زیادی سازنده اتاق کمپرسی هستند که با توجه به خودروی شما اتاق می سازند. با سفارش این اتاق ها می توانید کالای خود را با ضمانت جابجا نمایید. با اطمینان کالای خود را به احمدی خیبر بسپارید.

سوالات متداول در رابطه با سازنده اتاق کمپرسی و قیمت آن

  1. اتاق های کمپرسی چه ساختاری دارند؟

این اتاق ها دارای چهار دیوار و کف می باشند. برخی از این اتاق ها دارای سیستم خنک کننده، روشنایی، گرمایش و… می باشند.

  1. سازنده اتاق کمپرسی از چه موادی جهت ساخت بهره می برد؟

در ساخت اتاق های کمپرسی از فولاد و آلومینیوم استفاده می کنند. نمونه های ساخت آلومینیوم را ahmadikheybar مشاهده نمایید.

  1. اتاق کمپرسی جهت حمل چه نوع کالاهایی می باشد؟

مواد غذایی، شن و ماسه، ویژه شرکت مخابرات و… می باشد. همچنین می توانید با خصوصیات اتاق حمل بار در این جا آشنا شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *