ساخت اتاق کمپرسی- کمپرس سازی

ساخت اتاق کمپرسی- کمپرس سازی- احمدی خیبر


کمپرس سازی و نوع اتاق آن جهت حمل بار بسیار حائز اهمیت است. اتاق کمپرسی به تریلی کمپرسی هایی که دارای اتاق تخلیه بار هستند، گفته می شود. که تخلیه بار توسط دستگاه کمپرس صورت می گیرد. این خودروها به دلیل آن که در در فرآیند ساختمان سازی، جاده سازی و عموما در امور عمرانی استفاده می شود، دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. بنابراین ویژگی ها، ابعاد، ارتفاع و مشخصات هر یک از تریلی ها با توجه به قدرت بار گوناگون است.

همچنین ما می توانیم اتاق های کمپرسی سازی نیسان اصفهان در ابعاد مختلف تولید کنیم.  جهت نیاز مشتری و رفع مشکلاتشان، که بار آن ها سالم به مقصد برسد.

فهرست عناوین

تعریف کامیون های کمپرسی و کمپرسی سازی

انواع کامیون ها که می توان به چند بسته تقسیم شود:

قطعات و مواردی که باید در کمپرسی سازی لحاظ شود

قاب هایی که در ساخت اتاق کمپرس تاثیرگذار است

ساخت اتاق ها در کمپرس ساز و نصب آن بر روی ماشین های مختلف

ماشین نیسان چیست و چقدر با انواع آن ها آشنایی دارید؟

کاربردهای نیسان چیست و در کمپرسی ساز نیسان اصفهان چطور ساخته می شود؟

انواع نیسان در ایران که جهت حمل بار تهیه شده

انواع خودرو وانت در کمپرسی ساز نیسان اصفهان

نتیجه گیری در مورد کمپرسی سازی و ساخت کمپرسی

سوالات متدوال در ارتباط با انواع کامیون ها و کمپرسی ساز نیسان اصفهان

فهرست تصاویر

کارگاه کمپرسی سازی 1- کامیون کمپرسی

کارگاه کمپرسی سازی 2 ساخت اتاق کمپرسی

کارگاه کمپرسی سازی 3 نیسان باری

 

تعریف کامیون های کمپرسی و کمپرس سازی در جهان

کامیون، هر وسیله نقلیه موتوری که برای حمل بار یا کالا یا انجام خدمات ویژه مانند آتش نشانی طراحی شده است. این کامیون برگرفته از فناوری واگن های اسبی بود و برخی از تولیدکنندگان پیشگام از تجارت واگن بودند. به دلیل سیستم توسعه‌یافته جاده‌ها و بزرگراه‌ها در آمریکای شمالی و اروپا، کامیون‌ها اغلب بارهای بین شهری را حمل می‌کنند. شما می توانید انواع کامیون و کمپرسی را در احمدی خیبر ببینید. مانند نمونه در تصویر کارگاه کمپرسی سازی 1که مشاهده می نمایید.

کامیون ها به دلیل توانایی آنها در تحویل مستقیم کالا به گیرندگان، تقریباً از انحصار کامل در تحویل بار درون شهری برخوردار هستند. در سال 1896 گوتلیب دایملر آلمانی اولین کامیون موتوری را ساخت. این خودرو مجهز به یک موتور چهار اسب بخاری و یک تسمه محرک با دو سرعت به جلو و یکی در عقب بود. در سال 1898 شرکت وینتون ایالات متحده یک واگن تحویلی با موتور بنزینی با موتور تک سیلندر شش اسب بخاری تولید کرد.

در ربع آخر قرن بیستم، در کمپرس سازی ساخت و فروش کامیون های جدید به شدت رشد کرد. تا حد زیادی، این اتفاق به دلیل معرفی خودروهای کاربردی و اسپرت رخ داد که به عنوان کامیون های سبک طبقه بندی می شوند اما به عنوان خودروهای خانوادگی کار می کنند. کامیون های سبک بیش از 90 درصد کل فروش کامیون ها و تقریباً نیمی از کل فروش سالانه خودرو در ایالات متحده را تا آغاز قرن بیست و یکم به خود اختصاص دادند. این پدیده منحصر به بازار آمریکا بود. در سراسر جهان، کامیون ها عمدتاً برای عملیات تجاری خریداری می شوند. مانند نمونه های جدید و نوینی که در ahmadikheybar میبینید.

عنوان کمپرس سازی
نویسنده فراست پور
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمات 1744
مدت زمان مطالعه 18 دقیقه

کامیون- کمپرس سازی

کامیون- کمپرس سازی- احمدی خیبر

کارگاه کمپرسی سازی 1- کامیون کمپرسی

انواع کامیون ها که می توان به چند بسته تقسیم شود:

کامیون ها را می توان به دو دسته مستقیم یا مفصلی طبقه بندی کرد. در کامیون مستقیم محورها به یک قاب وصل می شوند. وسیله مفصلی از چند قاب جدا تشکیل شده که به وسیله کوپلینگ ها به بکدیگر متصل هستند. یکی از وسایل نقلیه موتوری، تراکتور کامیون می باشد، که جهت کشیدن تریلرها طراحی شده است.

یک تریلر کامیون مجهز به یک یا چند محور است و به گونه ای ساخته شده است که انتهای آن و بخش قابل توجهی از آن وزن خود و بار آن بر روی یک تراکتور کامیون قرار دارد. در مقابل، یک تریلر کامل به گونه‌ای ساخته شده است که تمام وزن خود و بار آن بر روی چرخ‌های خود قرار می‌گیرد.

البته حمل بار با خودروهای نیسان هم قابل حمل می باشد. اما کم حجم تر می توانند این کار را انجام دهند. کمپرسی سازی نیسان اصفهان می تواند کالا و بار شما را به مکان مورد نظر شما برساند. نمونه ای را در زیر کارگاه کمپرسی سازی 2 میبینید.

قطعات و مواردی که باید در کمپرس سازی لحاظ شود

مجموعه‌های محور کامیون‌های سنگین ممکن است از دو یا چند محور تشکیل شده باشند که هر یک از آن‌ها ممکن است دارای نیرو باشد. به طور معمول، فاصله آنها به گونه ای است که فاصله بین مراکز محور بیش از یک و نیم برابر قطر کلی چرخ و لاستیک نباشد. اگر محورها با فاصله بیشتری از هم جدا شوند، مجموعه را یک پشت سر هم پهن می نامند.

اتاق کمپرسی- کمپرس سازی

اتاق کمپرسی- کمپرس سازی- احمدی خیبر

کارگاه کمپرسی سازی 2 ساخت اتاق کمپرسی

کامیون ها برای اهداف نظارتی در ایالات متحده بر اساس ظرفیت بارگیری کامل یا وزن ناخالص خودرو (GVW) سازماندهی می­شوند. کامیون های سبک دارای رتبه بندی GVW هستند که از 10000 پوند (4.5 متریک تن) تجاوز نمی­کند. GVW های کمتر از 8500 پوند (3.9 متریک تن) به عنوان کامیون های کار طبقه بندی می­شوند. این وسایل نقلیه عموماً شباهت بیشتری با خودروهای سواری دارند تا با کامیون های بزرگتر.

بیش از نیمی از تولید جهانی کامیون‌ها را وانت‌های سبک، وسایل نقلیه کاربردی و وانت تشکیل می‌دهند. کامیون های متوسط ​​دارای رتبه بندی GVW از 10000 تا 26000 پوند هستند و به طور کلی طرح های مستقیم هستند. باربرهای سنگین با رتبه بندی GVW بیش از 26000 پوند، ترکیبی از تراکتور و تریلر متقابل کشوری و کامیون های ساخت و ساز یا معدن خارج از جاده هستند.

قاب هایی که در ساخت اتاق کمپرس تاثیرگذار است

در کمپرس سازی قاب های کامیون و کامیون-تراکتور، به جز اندازه های بسیار کوچک، جدا از کابین و بدنه باقی مانده اند. قاب به طور کلی از دو بخش کانالی از فولاد آلیاژی با عرض استاندارد 86 سانتی متر (34 اینچ) به طور کلی ساخته شده است. نیمه تریلرها و تریلرهای مخزن در بسیاری از موارد اکنون از نوع ساخت و ساز یکپارچه استفاده می­کنند.

تعداد فزاینده‌ای از قاب‌های تریلر برای امکان نصب کانتینرهای حمل استاندارد در جای بدنه تریلر طراحی شده‌اند. این واحدها برای حمل و نقل بین وجهی کارآمدتر محصولات با کشتی، ریل و کامیون بدون نیاز به تخلیه کالا در نقاط انتقال طراحی شده اند. جهت حمل کالای خود ماشین خود را در احمدی خیبر انتخاب نمایید.

ساخت اتاق ها در کمپرس سازی و نصب آن بر روی ماشین های مختلف

این اتاقک ها بر روی ماشین های سنگین نصب می شوند. بر اساس نوع اتاق، کالا و ماشین مشخص می شود. و باید ارتفاع آن هم مشخص باشد. اتاق های کمپرسی بر روی این ماشین ها نصب می شوند:

  • نیسان
  • کامیون
  • کامیونت
  • تریلر

یکی از آن ها نیسان می باشد که در ادامه بیشتر با کمپرسی سازی نیسان اصفهان آشنا می شوید. نوعی نیسان را در تصویر کارگاه کمپرسی سازی 3 میبینید. نوع دیگری از ماشین های کمپرسی مخصوص حمل زباله وجود دارد که می توانید بخوانید.

ماشین نیسان چیست و چقدر با انواع آن ها آشنایی دارید؟

یکی از نمونه های وانت در ایران نیسان می باشد. درواقع نیسان، اسم یک کمپانی ژاپنی تولید خودرو با نام Nisaan  است که با نام Nissan Junior  وارد بازار شد. در ایران از نیسان جهت حمل اثاثیه و حمل بار استفاده می شود. در ایران وانت های دیگری هم کاربرد دارد، مانند نیسان ون، کامیونت نیسان، زامیاد، نیسان جونیور، نیسان گاوی می باشد. نوع کمپرسی های نیسان را در ahmadikheybar مشاهده نمایید.

کاربردهای نیسان چیست و در کمپرسی سازی نیسان اصفهان چطور ساخته می شود؟

درواقع نیسان یک وانت پیکاپ می باشد که جهت حمل کالاهای سبک و سنگین طراحی شده است. مانند: کالا، محصولات کشاورزی، اثاثیه منزل. یکی از ویژگی های نیسان در ایران حمل محصولات کشاورزی و رساندن آن ها به میدان تره بار و مرکز شهر می باشد. برخی از شرکت های باربری از فرصت استفاده کرده و کالای صنعتی خود را به شهرستان بازمی گردانند.

انواع نیسان در ایران که جهت حمل بار تهیه شده

  • نیسان روباز با اتاق فلزی
  • نیسان یخچالی
  • نیسان کمپرسی
  • نیسان تانکری
  • نیسان مسقف با اتاق فلزی ( ساخته شده در کمپرسی سازی نیسان اصفهان)

انواع خودرو وانت در کمپرسی سازی نیسان اصفهان

نیسان از لحاظ اتاق بار، کاربری و موتور به چند دسته تقسیم می شود. اتاق فلزی که در پشت آن قرار دارد، باربند هم می گویند. انواع اتاق فلزی آن با نام، نیسان اتاق دزفولی، نیسان اتاق شمالی، نیسان اتاق جویباری و نیسان اتاق شیرازی وجود دارد. نوع کاربری نیسان شامل: اتاق بسته، کمپرسی، یخچالدار، روباز و… دسته بندی می شود. از لحاظ موتور هم، به تک سوز بنزینی، تک سوزگازوئیلی و دوگانه تقسیم می شود.

نیسان- کمپرس سازی

نیسان- کمپرس سازی- احمدی خیبر

کارگاه کمپرسی سازی 3 نیسان باری

نیسان اتاق شمالی بیشترین حجم بار را حمل می کند و استاندارد است. نیسان گازوئیلی تا 3.5 تن قادر به جابجایی می باشد و نیسان بنزینی تا 2.5. یکی از پرمصرف ترین و قوی ترین خودروها نیسان می باشد و بخش زیادی از اقتصاد را در دست دارد.

نتیجه گیری در مورد کمپرسی سازی و ساخت کمپرسی

در ساخت اتاق باید به این امر توجه داشت و برای هر کدام از ماشین ها و نیسان ها که چه نوع اتاقی مورد استفاه قرار گیرد. نوع کالا و بار ما تا چه حد ارتفاع دارد و ماشین را انتخاب می نماییم. در کمپرسی سازی  این موارد لحاظ می شود.

سوالات متدوال در ارتباط با انواع کامیون ها و کمپرسی سازی نیسان اصفهان

  1. دلیل طراحی کامیون چه می باشد؟

از آن ها جهت حمل کالا بهره می برند. و برخی از آن ها طراحی ویژه شده اند و خدمات خاص انجام می دهند. مانند آتش نشانی. و نوع دیگر آن در احمدی خیبر مشاهده نمایید.

  1. ویژگی هایی که در ساخت اتاق باید رعایت کرد؛ چیست؟

اندازه، ابعاد و ارتفاع در کمپرس سازی مهم می باشد. نیمه تریلرها و تریلرهای مخزن در بسیاری از موارد اکنون از نوع ساخت و ساز یکپارچه استفاده می­کنند. تعداد فزاینده‌ای از قاب ‌های تریلر برای امکان نصب کانتینرهای حمل استاندارد در جای بدنه تریلر طراحی شده‌اند.

  1. کاربرد نیسان و ساخت آن در کمپرسی سازی نیسان اصفهان چیست؟

نیسان درواقع نام تولیدکننده ژاپنی می باشد، که خودرو نیسان را تولید کرد. از این خودرو جهت حمل بار استفاده می شود. به ویژه اسباب منزل و…

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *