اتاق کمپرسی وسیله نقلیه ای است! که در کارگاه های ساختمانی برای حمل و نقل مصالح ساختمانی به و از محل مورد استفاده قرار می گیرد. انواع قدیمی کامیون ها به صورت دستی تخلیه می شدند. در حال حاضر انواع جدیدی از اتاق کمپرسی قابل دسترسی هستند! که بدون شک می توانند وظایف خود را از طریق مکانیزم های آب محور انجام دهند. ماشین های کمپرسی بخش مهمی از زندگی مکانیزه و مدرن ما هستند. ماشین های کمپرسی برای حمل و نقل مقادیر انبوه مواد استفاده میشود. مثلا در سایتهای ساختوساز، ساختمانهای خیابانی، حملونقل مواد غذایی، و استخراج معادن، تأثیر قابلتوجهی داردند. همچنین در حفظ چرخ دندههای صنعت ما نقش اساسی ایفا میکنند.
ماشین های کمپرسی بسته به دلیل برنامهریزی شده برای کامیون، در اندازههای مختلف وارد میشوند و قطعات را تخلیه میکنند. بیشتر کامیونهای کمپرسی میتوانند در خیابانهای عمومی معمولی تردد کنند. در حالی که بقیه بسیار بزرگ هستند و باید در محل مورد استفاده قرار گیرند. در سایت احمدی خیبر شما میتوانید در مورد مطالب بیشتری در مورد ماشین های کمپرسی مطالعه کنید.
موضوع | کاربردهای ماشینهای کمپرسی در صنعت و شهرداری |
---|---|
نویسنده | امیرحسین جعفری |
تاریخ | 21/03/1402 |
محتوای مقاله | معرفی و کاربررد ماشین های کمپرسی |
فهررست تصاویر
ماشین های کمپرسی 1 جابهجایی راحت مواد
ماشین های کمپرسی 2 کامیون های زمستانی
ماشین های کمپرسی 3 ماشین های حمل زباله
معرفی ماشین های کمپرسی استاندارد و کاربرد اصلی آن در صنعت:
اتاق کمپرسی استاندارد یک وسیله نقلیه منعطف با کاربردهای صنعتی متعدد مدرن است. ماشین های کمپرسی استاندارد از سیستم تعلیق کامیون استاندارد استفاده میکنند. با این حال یک محل کمپرسی محصور در یک یارو حملونقل بار را تثبیت میکنند. تکنیک اصلی یک پیستون هیدرولیک منفرد است که در زیر جلوی جعبه تخلیه نزدیک به کابین کامیون قرار دارد. این پیستون از نیروی آب برای بلند کردن قسمت جلوی جعبه کمپرسی! پایین آوردن قسمت عقب جعبه و اجازه می دهد تا بار از انتهای عقب خارج شود.
راهبرد دوم برای بلند کردن جعبه کمپرسی با یک پیستون هیدرولیک است. که در یک طرف جعبه کمپرسی نصب شده و بار را بالا و پایین می آورد. درب عقب این ماشین های کمپرسی میتواند به صورت روبهپیوت، پایه محور، یا آرایشی تحت فشار خاص خود داشته باشد! که در هنگام تخلیه بار، قسمت پشتی را تا حد زیادی بلند میکند.
از آنجایی که این ماشین های کمپرسی از شاسی استاندارد کامیون استفاده میکنند. قابل حمل و نقل هستند و میتوانند در خیابانهای استاندارد در داخل و اطراف جوامع شهری ما حرکت کنند. ماشین های کمپرسی استاندارد تحرک بسیار خوبی را ارائه میدهند! اما نمیتوانند خاک نرم و شرایط زمین ناهموار را در مقاصد ساختوساز بزرگ به توافق برسانند. بنابراین، ماشین های کمپرسی استاندارد برای مکانهای ساختمانی مسکونی، ساختمانهای خیابانی و کاربردهای نوع کشاورزی استفاده میشوند. در سایت احمدی خیبر شما میتوانید در مورد مطالب بیشتری در مورد ماشین های کمپرسی مطالعه کنید.
ماشین های کمپرسی 1 جابهجایی راحت مواد
معرفی تریلر نیمه کامیون و بررسی کاربررد اصلی آن:
کامیون کمپرسی یک کامیون کمپرسی تریلر نیمه کامیون معمولی با یک محور دنباله دار اضافی به سمت انتهای تریلر است. زمانی که کامیون خالی است، میتوان محورهای اضافی را از جاده خارج کرد! و مالیاتهای دریافتی برای وسایل نقلیه با تعداد محور مشخص در جاده را کاهش داد. در نقطه ای که کامیون به طور کامل روی هم قرار می گیرد. همچنین محورعقب توسط یک سیستم هیدرولیکی در جای خود قرار می گیرد! تا بیشتر تا پشت تریلر کشیده شود و به خیابان متصل شود.
این باعث می شود که انبوه ماشین های کمپرسی در یک منطقه برجسته تر پخش شود. ظرفیت حمل و نقل قانونی این کامیون ها افزایش یابد. این باعث افزایش ظرفیت بارگیری آنها در هر سفر و در نتیجه مزایای هر بار می شود. ظرفیت حمل و نقل اضافی این کامیون ها باعث شده است که آنها را کامیون های کمپرسی سوپر نام گذاری کنند. در سایت احمدی خیبر شما میتوانید در مورد مطالب بیشتری در مورد ماشین های کمپرسی مطالعه کنید.
معرفی ماشین های کمپرسی زمستاتی و کاربرد ان در صنعت:
مکان هایی که بارش های سنگین یا سنگین برف را در حالت پژمردگی تجربه می کنند. به طور مداوم از ماشین های کمپرسی به عنوان وسایل نقلیه برف روبی استفاده می کنند. این ماشین های کمپرسی استاندارد و قابل توجهی هستند که برای کار در این محدوده تغییر کردهاند. یک تیغه برف روب در جلوی کامیون تعبیه شده است تا برف را بر روی جاده هدایت کند.
جعبه کمپرسی می تواند از پشته ای عبور کند که برای تنظیم کامیون استفاده می شود. زمانی که بار سنگین یا سنگینی از برف را به جلو فشار می دهد. از جعبه تخلیه نیز می توان برای انتقال نمک استفاده کرد! که در جاده ها پخش می شود تا از تشکیل یخ در سطح جلوگیری شود.
ماشین های کمپرسی 2 کامیون های زمستانی
ماشین های کمپرسی انتقالی چه نوع کامیونی هستند و چه کاربردی دارند:
کمپرسی ترانسفر یک کمپرسی استاندارد با جعبه کمپرسی تغییر یافته یا اصلاح شده است. ماشین های کمپرسی انتقال می توانند! یک جعبه یا جعبه بار را از یک تریلر با طراحی غیر معمول به جعبه کمپرسی خودش منتقل کند. جعبه بار یا پشته از تریلر روی شاسی خودش روی ریل به جلو حرکت می کند! و به داخل جعبه کمپرسی کامیون می رود. محفظه بار تریلر در جعبه تخلیه کامیون محکم شده و توسط کامیون به محل تخلیه حمل می شود. در حالی که کامیون بار را به منطقه یا مکان جدید منتقل می کند. می توان تریلر را در محل ثابت خود رها کرد.
کامیون کمپرسی می تواند جعبه کمپرسی خود را با جعبه حمل تریلر که داخل آن محکم شده است! بالا بیاورد و اقلام را در منطقه یا مکان مورد نیاز بریزد. سپس جعبه بار تریلر را می توان به تریلر بازگرداند و از کامیون کمپرسی به داخل شاسی تریلر منتقل کرد.
انواع ماشین های کمپرسی انتقال، کامیون هستند. با این تفاوت که تریلر، چارچوب فشاری خاص خود را دارد! که به تریلر اجازه می دهد هر زمان که نیاز باشد، خود را تخلیه کند. این کامیون ها کاملاً بر اساس شاسی استاندارد کامیون ساخته شده اند. آنها را برای کار در جاده های معمولی و بزرگراه های اطراف شهرها و جوامع شهری مناسب می کند.
معرفی ماشین های کمپرسی جانبی و کاربرد های آن
ماشین های کمپرسی جانبی این انتخاب را می دهند که بار را از کنار جعبه کمپرسی تخلیه کنند. پیکربندی های مختلفی برای مکانیسم تخلیه برای این کامیون ها وجود دارد . این کامیون ها معمولاً ترکیبی نیمه کامیون و تریلر هستند و مکانیسم تخلیه در تریلر به جای بسته به کامیون تعبیه شده است. ماشین های کمپرسی جانبی اغلب تریلرهای کناری مختلف را میکشند! تا میزان باری که در یک سفر حمل میشود را افزایش دهند.
ماشین های کمپرسی جانبی مجهز به مکانیزم هیدرولیکی در جلو و پشت جعبه هستند. که جعبه کمپرسی را بر روی محور خط وسط خود می چرخاند. این عمل جعبه تخلیه را به کناری کج می کند و محموله را روی کنار جعبه خالی می کند. این مکانیسم به طور معمول می تواند جعبه زباله را به چپ یا راست بچرخاند! و اجازه می دهد جعبه دفن زباله در یک یا آن طرف تریلر تمیز شود.
ماشین های کمپرسی کناری این مشکل را ندارند. اما اگر تخلیه پیش از موعد متوقف شود، تریلر کمپرسی کناری تمایل به ریختن دارد. بار نیز باید در نقطه مناسب ذخیره شود تا از افتادن انبوه در اطراف چرخ های تریلر جلوگیری شود. ماشین های کمپرسی جانبی می توانند بارهای سنگین را منتقل کنند. و مکانیسم تخلیه بسیار سریعتر از کامیون های کمپرسی انتهایی است. با در نظر گرفتن چرخش سریع تر برای این کامیون ها است . برای مشاده مطالب بیشتر در مورد کامیون ها به سایت ahmadikheybar مراجعه کنید.
ماشین های کمپرسی بسیار بزرگ و کاربرد آن ها:
بعضی از ماشین های کمپرسی بسیار بزرگ هستند! و برای حمل بین 40 تن تا 400 تن مواد در هر بار مناسب هستند. حد یا نقطه شکست بار به اندازه کامیون بستگی دارد . بیشتر ماشین های کمپرسی دو محور هستند. با این حال، نسخه های بزرگتر می توانند تا 3 محور داشته باشند . این باربرهای سنگین به دلیل اندازه آنها برای استفاده در جاده های عمومی در نظر گرفته نشده! و یا برنامه ریزی شده اند و به همان اندازه به استفاده در محل محدود می شوند.
ماشین های کمپرسی می توانند دو مکانیسم تخلیه داشته باشند. نوع اولیه، بالابر هیدرولیکی متداول جلوی جعبه تخلیه است که جعبه تخلیه را جابجا میکند! تا بار از پشت خارج شود. استراتژی بعدی یک مکانیسم عقب نشینی است. این تکنیک دارای یک صفحه فشار در سطح جلوی جعبه تخلیه است. در نقطه ای که توسط هیدرولیک فعال می شود. این صفحه به سمت عقب جعبه دفن زباله حرکت می کند و بار را از عقب کامیون خارج می کند. برای مشاده مطالب بیشتر در مورد کامیون ها به سایت ahmadikheybar مراجعه کنید.
ماشین های کمپرسی 3 ماشین های حمل زباله
معرفی ماشین های کمپرسی انتهای تریلر نیمه کامیون:
مخلوطهای تریلر نیمهکامیونی را نیز میتوان طوری پیکربندی کرد که به عنوان ماشین های کمپرسی مورد استفاده قرار گیرد. این وسایل نقلیه دارای نیمه کامیون های استاندارد به عنوان قدرت حمل و نقل هستند. با این حال تریلر قسمت اصلاح شده ترکیب با قابلیت تخلیه است. تخلیه انتهایی به این معنی است که محموله از پشت تریلر تخلیه شده است. طول این تریلرها و بارهای انبوهی که حمل می کنند! به یک پیستون هیدرولیک بسیار قوی در جلوی تریلر نیاز دارد! تا قسمت جلویی تریلر را بلند کند و محموله را تخلیه کند.
اندازه پیستون هنگام بلند کردن جعبه تخلیه برای برداشتن محموله منظره عالی ایجاد می کند. اما طول آن علاوه بر این نشان می دهد که به راحتی می تواند آسیب ببیند. اپراتورهای این کامیون ها باید مراقب باشند که در هنگام تخلیه به پیستون هیدرولیک آسیب نرسانند. با فرض اینکه جعبه تخلیه بیش از حد بار است، دارای بار پراکنده ناهموار است! یا در زمین کج تخلیه می شود، پیستون هیدرولیک می تواند بپیچد و به مکانیسم بالابر آسیب برساند. با فرض عدم تعادل ماشین های کمپرسی در طی فرآیند تخلیه، کل کامیون می تواند واژگون شود.
کمپرسی نیمه کامیون برای بارهای بزرگ قابل جابجایی یا حمل و نقل و به این دلیل که کامیون می تواند! در خیابان ها و بزرگراه های معمولی تردد کند مفید است. این کامیونهای کمپرسی برای زمینهای ناهموار یا مکانهای ساخت و ساز در زمینهای حساس مناسب نیستند. زیرا این نوع تریلرها چرخهای محرکی برای کمک به کامیون در این چنین شرایطی ندارند. برای مشاده مطالب بیشتر در مورد کامیون ها به سایت ahmadikheybar مراجعه کنید.
بررسی ماشین های کمپرسی پایین تریلر نیمه کامیون:
ماشین های کمپرسی پایین تریلر نیمه کامیون دارای تنظیماتی مشابه با کامیون کمپرسی انتهای تریلر نیمه کامیون است. با این حال تریلر دارای شکل جایگزین و روش تخلیه است. ماشین های کمپرسی پایین یا پایه نیز به همین ترتیب کامیون کمپرسی شکمی نامیده می شوند. زیرا محموله از پایه یا دور جعبه تخلیه تخلیه می شود. شکل جعبه کمپرسی برای مکانیزم تخلیه پایین حیاتی است تا اطمینان حاصل شود! که کل بار تخلیه می شود و تقریباً هیچ محموله ای در داخل جعبه تخلیه باقی نمی ماند. اضلاع مایل جعبه زباله به سمت پایین قسمتهایی از جعبه دفن زباله بهعنوان یک پلان تاشو مورد اشاره قرار میگیرد.
هنگامی که قسمت پایینی پوسته تاشو باز می شود، بار مستقیماً در زیر جعبه تخلیه قرار می گیرد. این روش تخلیه به کامیون اجازه می دهد! تا به جلو حرکت کند و بار را در یک خط که در آن لازم است نگه دارد. این ماشین های کمپرسی اغلب برای حمل و نقل غلات برای کشاورزی یا تولید مواد غذایی استفاده میشوند. اما علاوه بر این میتوانند ماسه را برای توسعه انتقال دهند.
ماشین های کمپرسی حمل و نقل مفصلی و کاربرد های آن ها:
ماشین های کمپرسی به دلیل اندازه چشمگیر و انعطافپذیری که در حمل و نقل محمولههای بزرگ دارند. مورد توجه بسیاری از طرفداران وسایل نقلیه است. نوآوری و مهندسی به کار رفته در این وسایل نقلیه برای تسهیل فرآیند تخلیه می تواند! برای ایجاد وسایل نقلیه برای تخلیه کار خاص هوشمندانه باشد. ماشین های کمپرسی وسایل نقلیه قابل توجهی هستند! که به رانندگی در بخش های معدنی، صنعتی و ساختمانی ما کمک می کنند. آنها با توسعه موثر و سریعتر مواد برای استفاده! در این زمینه های ضروری و حمایت از جامعه ما کار می کنند.
انواع و اقسام بسیاری از ماشین های کمپرسی وجود دارد. که هرکدام از طراحی مشابهی برخوردارند اما دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. که بر اساس نوع صنعتی که کامیون برای آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت بارهایی که این کامیونها میتوانند جابهجا کنند و به طور مؤثر تخلیه کنند! اجازه ساخت، باغبانی و معدن را میدهد تا با نیازهای روزافزون برای چرخش سریعتر سازگاری داشته باشد.
نتیجه گیری و سوالات متدوال در مورد ماشین های کمپرسی:
ماشین های کمپرسی در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرر میگیرند. در گذشته کامیون ها به طور دستی تخلیه می شدند. کمپرسی ها در زندگی ها نخش مهمی دارند. از مهمترین کاربرد ان می تواد در صنعت ساختمانی ، کشاورزی، حمل زباله نام برد. هر کامیون کاربرد خاص را دارد. به عنوان مثال یک کامیون مفصلی در بخش های معدنی و صنعت ساختمانی کاربرد دارد. و یا کامیون زمستانی برای پخش نمک در جاده ها استفاده می شود تا از یخ زدگی جلو گیری کند.
1-کاربرد ماشین کمپرسی استاندارد چیست؟
ماشین های کمپرسی استاندارد برای مکانهای ساختمانی مسکونی، ساختمانهای خیابانی و کاربردهای نوع کشاورزی استفاده میشوند.
2-ماشین های کمپرسی مفصلی چه کاربردی دارند؟
بر اساس نوع صنعتی که کامیون برای آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت بارهایی که این کامیونها میتوانند جابهجا کنند و به طور مؤثر تخلیه کنند! اجازه ساخت، باغبانی و معدن را میدهد تا با نیازهای روزافزون برای چرخش سریعتر سازگاری داشته باشد.
3-ماشین های کمپرسی زمستانی چه کاربردی دارند؟
به عنوان وسایل نقلیه برف روبی استفاده می کنند.
بدون نظر